update comet ,crusader AA(280107)

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
Okay ,
Ben toch maar weer gaan bouwen.
Heb het rooster achter in de comet vervangen voor een betere.
DSCF0775.JPG

DSCF0776.JPG

De crusader is zogoed als spuit klaar.
Heeft iemand misschien foto's ,tekeningen v/d binnenkant v/d toren.Ik zou graag weten wat er allemaal in zit.
Zo dat is het dan weer voor verlopig
nou nog eentje dan
DSCF0778.jpg

Ik zal straks wel even kijken of ik wat v/d comet kan maken hij is ook gespoten in de basis

cheers,tom

Ziet er goed uit Tom! Ik heb de Accurate conversie nog liggen voor de Crusader AA, maar die Italeri kit is zo te zien ook goed? Je hebt er in ieder geval geen enorm grote correcties aan gemaakt.
Comet blijft een mooi voertuig. Dat gaas ziet er goed uit. Heb je de serie foto's van Celerity trouwens, mocht je die willen bouwen?

Ik heb helaas geen foto's van de Crusader AA toren. Het nieuwe Armor Photogallery boek heeft wel een pakket foto's van de AA. Misschien dat dat wat tussen staat? Het boek is verkrijgbaar via (o.a.) De Lancier.

Succes met het verfwerk, MartinD

Hoi Martin,
Bedankt voor het aanbod,maar weet nog niet welke het word.
Dat boek over de crusader heb ik liggen maar er staan geen foto's in van de AA koepel voor de "gewone" crusader koepel zijn er wel foto's.
Ik wacht nog wel even met het vastlijmen van de bovenkant.Wie weet wat er nog opduikt.

cheers,Tom

Hoi Tom,

Leuk om weer vooruitgang te zien! Ziet er goed uit, wat meer foto's van de Comet mag wat mij betreft wel bij een volgende update. Ik heb het model ook liggen en zou er graag aan beginnnen als ik de tijd maar had.....

Groetjes
DIRK

ik weet het niet helemaal zeker, het zou kunnen dat het vertekend door de foto's, maar een van de 2 loops van het geschut staat altijd naar beneden... waarom moet ik even nazoeken, maar misschien weet je het en is het al zo!

Timo

De lopen steken niet allebij even ver uit de toren. Op ML is daar ook al e.e.a. over gemeld. Volgens mij had het iets te maken met de munitie casettes die anders niet pasten. Verbeter me als ik het fout heb.

Groeten Maarten

...die al jaren een crusader AA (van Accurate Armour) in de vitrine heeft staan waarvan de lopen, inderdaad, precies gelijk uitsteken. 🙁

Maarten Weers zei:
De lopen steken niet allebij even ver uit de toren. Op ML is daar ook al e.e.a. over gemeld. Volgens mij had het iets te maken met de munitie casettes die anders niet pasten. Verbeter me als ik het fout heb.

Ik dacht dat dat bij de Crusader Aa iets te maken had met de terugslag, en het om-en-om schieten van de kanonnen? Maar bovenstaande uitleg klinkt ook plausibel.
Bij de PzKpfw I zijn de MG lopen ook niet even lang, en dat heeft in ieder geval wel te maken met de munitietoevoer.

Groeten, MartinD

de kannonen schieten om en om,als de ene vuurt is de ander in terugslag,omdat je maar 1 trekker hebt zal altijd 1 loop verder uitsteken dan de ander,ik geloof niet dat het iets met de magazijnen te maken heeft want die worden aan de vrije kant geplaatst,links bij de linker en rechts bij de rechter, en zitten elkaar niet in de weg,misschien de hulzen-uitstoot maar dan helpt zo'n kort stukje ook niet,ik hou het op het om en om afvuren.
groeten,bert

update crusader

Na een lange periode van rust met dit model kan ik eindelijk verder.Dit dankzij Brian O'Donoghue van missing link.Hij heeft mij een aantal foto's gemailed van het binnenste v/d Samur AA tank.Deze is een zooitje maar er zijn genoeg dingen die verbeterd kunnen worden.
Picture%20001.jpg

Hier zijn vast een paar nieuwe onderdelen.
Picture%20002.jpg

En wat extra's in de koepel,ook de plaatsing van sommige delen is wat anders als Italeri wil doen voorkomen.Het duidelijkst is de plaatsing van de "joystick" deze is bij het orgineel aan de koepelrand voor de stoel v/d schutter/commandant geplaats en niet rechtstreeksop de hydraulische unit onder in de turretbasket als per model.Ik moet deze nog maken, is een lastige ,met al de leidingen die er vanaf komen.

Dag Tom,

Ziet er mooi uit. Ik heb ze ook allebei liggen, nog niet aan begonnen.
De AA van italerie vind ik een heel mooi basic model.
1 dingetje stoort mij en dat zijn de mondstukken aan de lopen.

Ik weet niet of dat organiek is, lijkt mij niet. Op jouw foto's kan ik ze niet zien in ieder geval.

Hoe heb jij het opgelost? Nieuwe lopen of uitgeboord?

Groeten van Bart Jansen

Hallo Bart,

Ik heb de lopen volledig nieuw gemaakt.Samen gesteld uit een RVS-buisje ,een koperdraadje opgewonden als veer,messingbuisje met sleuven er in gefreesd voor de buitenste bus.Als je goed kijkt op een van de eerdere foto's kun je het zien.

cheers , Tom

Terug
Bovenaan