*Update 5-02* (Sd.kfz 250 + fig.) (Christmas is coming e...

A

Anonymous

Goedenavond/middag,

Hierbij weer een update. Het eerste figuur heb ik lichtjes over gedaan, het tweede was wél aardig gelukt in mijn opinie. Ik moet nog een derde figuur kopen, hij moet een beetje op de rand hangen, kijkend naar de chap op z'n knieeen. Ook heb ik vanmiddag mijn 250 gespoten (eerste airbrushklusje 😳 ) en vond hem wel aardig gelukt. Ik hoop dat binnenkort mijn gras van GFL binnen komt, dan kunnen we ook nog eens aan het dio'tje beginnen. 🙂 Afijn de foto's, en gaarne zie ik uw reactie tegemoed 😉

SS2.jpg

SS1.jpg

Sdkfz2.jpg

Sdkfz1.jpg

Ik moet hier en daar nog met de matte lak aan de gang op de figuren, maar dat is van latere zorg.

Groetjes,

Wijnand

[/b]

Ah, dus jij hebt m'n airbrush nu, was 'em al kwijt😛

Hij is mooi geworden hoor, maar dat glimmen zou de verf natuurlijk niet moeten mogen. Of heb je (deels) glimmende verf gebruikt?
Ik kom 'em natuurlijk binnenkort es ff in het echt bewonderen 😉
Die figgies zien er goed uit, vooral die gezichtjes wordt je echt steeds beter in. Is dat groene pakkie net geverfd of is ie per ongeluk glimmend

Succes verder,

Anne

Anne de Jong zei:
Hij is mooi geworden hoor, maar dat glimmen zou de verf natuurlijk niet moeten mogen.
Waarom niet? Je kunt er altijd matte vernis over zetten, zoals Wijnand al aangeeft te gaan doen.
En een (licht) glimmende laag maakt weathering een stuk makkelijker.

@Wijnand: een goed begin is het halve werk. Ik ben benieuwd naar verder vorderingen.

Groet, MartinD

@Anne, ghehe het figuur is droog 🙄 dat was al 1 van de redenen dat ik aangaf met de matte vernis aan de gang te gaan.

Maar nog een vraag, welke volgorde van verdere vorderingen moet ik nemen. Eerst alle details schilderen neem ik aan, dan filters/pinwashes en dan chips etc. of andersom? 😛

Alvast bedankt!

Wijnand

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
De figgies zien er goed uit. Ik kan alleen de baret ff niet helemaal rijmen met de Duitser. Mis ik iets??
Vwb de 250 wacht ik ff met commentaar totdat deze verder gevorderd is.
Wat ik wel erg geslaagd vind, is die geweatherde vinger!! Super gedaan. Probeer alleen wat meer diepte daarin te krijgen met wat wasjes....

🙄
😉

Ghehe de vinger heb ik heel erg mijn best op gedaan, 3x overnieuw 😕
Nee de rode baret bij de Duitser heeft te maken met het "dioramatjûh". Hij heeft net een britse barettencontainer geopend. Het gras is inmiddels ook gearriveerd, dus het feest kan beginnen 🙂

gr.!

Wijnand

Hallo iedereen!

Hierbij een nieuwe update. Heb geprobeerd met olieverf (Windsor & Newton) een beetje in te lijnen. Ik heb dit met rood/bruin gedaan om een soort roest/rodemenie effect te creeeren. Ook heb ik een soort van pin-wash/wash iets gedaan om de ééntonigheid een beetje te breken, aan jullie om dit beide te beoordelen 🙄

Hierbij de foto's:

Sdkfz3323.jpg

Sdkfz1-1.jpg

En het idee voor het dio'tje. De ene foto komt uit "German Armoured Units at Arnhem" en de andere foto had ik gevonden na wat googlen, allebei de foto's zijn genomen op de Dreyenseweg. Ik denk dat het niet kan missen dat het dezelfde plek is als je kijkt naar de parachute:

Sdkfz250Arnhem10001.jpg

arnhem44jpg.jpg

Ik zie jullie reactie tegemoet 🙂

Gr.

Wijnand

brr, dat rooie vindt ik maar niets, ik ben er zelf ook eens mee op m'n bek gegaan. je kunt naar mijn idee misschien beter beginnen met een donkere wash, het voertuig ziet er nu nog redelijk strak uit, dus dan verwacht ik wat minder roest.

overigens, de foto's uit het boek hebben me ook al eens geinspireerd, maar dan een erg mooie foto van een flak 38 verderop in het boek, die is nog in wording overigens.

oh, ik hoop dat je er nog wat aan kunt doen, de voorplaat zit scheef, en heeft een grote naad, zit de bovenkant er nog niet vast op geplakt?

Zo weer even wat verder gekliedert!

Ik heb geprobeerd wat chips te zetten, en naar timo's advies een wash van burned umber over het voertuig gedaan (Btw, voor de naad was het te laat, die zat al vast gelijmd...). Verder ben ik aan een derde figuur begonnen en heb ik een beginnetje gemaakt aan het dioramatjûh. Afijn de foto's:

1-1.jpg

6.jpg

7-1.jpg

5.jpg

Voor de ondergrond van het dio heb ik de (ik noem het maar zo) de Julian Yap manier gebruikt. Gaarne jullie reacties over de vorderingen 😳 Ik heb al een ding geleerd, de volgende keer de binnekant met iets waterdichts bekleden..

Verder had ik nog een vraag, welke stappen bevelen jullie mij als novice nog aan om mijn voertuig onder handen te nemen. In dit geval om 'em wat smeriger te maken 🙄 Ik was voor mijn doen redelijk "rigoreus" bezig, maar nu ik de foto's bekijk, is 'tie nog redelijk schoon.

Afijn, al vast bedankt

Massjol!

Wijnand

Weer een kleine update!

Ik heb wat vet/smeer/olie sporen toegevoegd, wat pinwashes en een paar chips aangebracht. Ik dacht zelf, misschien is de olie/smeer wat overdreven maar laat maar horen wat jullie er van vinden. De bronnen gaven namelijk aan dat de voertuigen van deze divisie rond Market Garden meer onder het vet/smeer zaten dan onder stof en modder.

De foto's! :

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

Graag hoor ik jullie reactie/op of aanmerkingen,

Groetjes,

Wijnand

Wijnand,

Heb je de mix nog waarmee je de ondergrond hebt gemaakt?
Kalk dat dan op de onderkant, wielophanging en onderranden van de 250. Dat trekt het allemaal al meer naar elkaar toe, en geeft de door jou gewenste vuiligheid.

Groeten, MartinD

Eyeyey,

Het schiet al aardig op hoor, ik heb er vertrouwen in dat ie ooit nog es ff komt 🙂 .
Die olievlek op de moterkap is wel heel erg groot en dik, maar voor de rest vind ik em er goed uitzien. Lekker vies.
Heb je voor de weg gewoon zand gebruikt?

Ik kom 'em snel es een keertje van dichtbij bekijken!

Greetz,

Anne

@Martin: Bedankt voor de tip! Ik zal er mee aan de gang gaan 😀
@ Anne: De olie/smeerplek zal ik nog een beetje bijwerken, maar ik denk dat ik em grotendeels zo laat.

Kleine update,

Ik wilde jullie even om wat advies vragen, deze takken, zien die er een beetje realistisch uit naar jullie mening óf niet? Gaarne reacties..de fotos:

P2050473.jpg

P2050472.jpg

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in hoe ik ze heb gemaakt:

-Ik heb als blaadjes dit gebruikt http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=4328(nummertje 4. een how-to door Kanne Berends) die ik in een willekeurige kleur groen heb geverfd
- Vervolgens heb ik takjes die fijn genoeg zijn (Ik heb ze gevonden in Austria, dus een winkel kan ik niet geven..) met verdunde bruine verf ondergeverfd en de blaadjes er met vingers/pincet/kwast op geplakt (Geen houtlijm gebruikt, de verf was nog nat!)

Alvast bedankt!

Wijnand

Terug
Bovenaan