Update 2 mei: Dragon's Karl Morser

Remco Vonk

Lid van de TWENOT
Dag mede-plakkers,

Ik heb al een topic geopend in nieuws met de vraag hoe ik te werk moet gaan met PE voor mijn BR52. Ik heb hier mijn eerste model waarbij ik gebruik maak van PE, dit is de Karl Morser van Dragon. Ik heb hiervoor 4 verschillende PE's gebruikt, 3 van Eduard en 1 van Lion Roar en delen van de Loki Morser. Al jullie opmerkingen, adviezen en tips zijn van harte welkom.

Groeten,

Remco

1.jpg

DSC01124.jpg

DSC01125.jpg

DSC01126.jpg

DSC01127.jpg

DSC01128.jpg

DSC01129.jpg

DSC01130.jpg

Remco Vonk zei:
tweede poging met url's erbij.

Helaas...........

HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.

Photobucket of Imageshack doen wonderen.......... 8)

Hoi Remco,

leuk hoor, mijn eerste gedachte bij de eerste foto's was: "Tja, leuke foto's, maar ik zie weinig etswerk. Jammer."

En dan komen de detailfoto's...

...met dingen die er helemaal niet slecht uitzien!

Ach ja, de jeugd... voortvarendheid hoeft niet altijd onbezonnenheid te zijn. Knap werk! En dan nog... nog nooit met PE gewerkt en dan meteen aan zo'n kluif beginnen...petje af. En helemaal als ie nou nog afkomt ook!

Succes!

Kanne

Dag mensen,

Bedankt voor de reacties. Hij is idd nog niet af, maar ben er druk mee bezig. Ik heb de algemene update gebruikt en de vloerplaten (onderkant zichtbaar, volgende foto's beter te zien), de railings (moet ik nog aan beginnen) komen er nog bij. En hierna natuurlijk het spuitwerk.

Groeten,

Remco

ziet er goed uit...

Hallo Remco,

Ziet er heel goed uit. Vind de lichtinval van de foto's wel wat mmwah... 😉 . Het lijkt nu dat de figuren in de glanslak staan. Vooral op de 1e foto glimt de helm en het uniform van de soldaat nogal.

Heb begrepen dat je woensdag naar Utrecht komt? Neem je 'm mee (als 'ie te vervoeren is)? Lijkt me machtig om 'm life te zien.

groeten, Richard.

Een latere update van mijn Karl Morser. Ik heb na lange tijd mijn fruil tracks in elkaar zitten, dacht dat voor een normale tank al veel tijd in beslag nam, maar dit heeft een hoop tijd gekost. Geen een van de tracks was goed en moest dus overal gaten in boren... maar jah... ze zitten in elkaar.

Ben ook begonnen met figuurtjes toe te voegen, deze zijn van dragon en heb twee keer de set german artillery crew for leopold gebruikt. Deze hebben multi-pose voor de figuren en heb daardoor meerdere posities kunnen maken. Tevens heb ik enkele aangepast op het model.

Echter heb ik nu wel een probleem... de fruil tracks zijn ontzettend mooi, maar ze passen dus niet op de tandwielen. De gaten zitten niet goed en vallen dus niet in de tanden. Hierbij mijn vraag aan jullie hoe ik dit kan oplossen? Moet ik de tanden eraf halen? Weg werken door modder?

Ik hoor graag jullie opmerkingen over het model, figuren en de oplossing wat betreft de tracks. Al vast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Remco

DSC01836.jpg

DSC01837.jpg

DSC01840.jpg

DSC01841.jpg

DSC01842.jpg

DSC01844.jpg

DSC01845.jpg

DSC01843.jpg

Probleem met de tracks

DSC01839.jpg