UOS-155

Kleine update! Ik heb de 3d geprinte tracks geschilderd en gemonteerd. Daarnaast heb ik de wielen met een beschadigde rand opnieuw geprint en eveneens geschilderd. Na het maken van een papje van AK terrains light earth en pigmenten, heb ik net zoals de hull de boel op de wielen gesmeerd, om vervolgens met water het weer terug te blenden. Als laatst een simpele wash over de details.

Anyhow, het staat er momenteel zo bij. Dan ben ik nog niet eens begonnen aan de opbouw zelf!

Bijlagen

• IMG_1920.jpeg
    IMG_1920.jpeg
    148,6 KB · Weergaven: 29
  • IMG_1921.jpeg
    IMG_1921.jpeg
    141,1 KB · Weergaven: 29
Mooie vorderingen Hilvert! Het wordt een echt werkpaard zo.

De loopvlakken van de wielen blijven meestal behoorlijk schoon. Ik bedoel het deel dat contact maakt met de binnenkant van de rups. Misschien iets lichte rubberkkeur erover?

Inmiddels een heleboel stapjes verder. Ik zie op de foto's dat ik sommige plekjes nog moet "renderen". Voor de oplettende kijker is vast al opgevallen dat er geen deurhendel op de deur zit. Deze moet er ook nog op. Verder ben ik aardig in de richting van afronden. Het enige wat nog rest is de trap, de berschermkooi voor de voorruit, de deurhendel en hier en daar nog wat renderen. Daarna verklaar ik deze als zijnde af. Kan dan verder naar het aanpassen van een figuurtje.
DSC_0168.JPG
DSC_0165.JPG

DSC_0164.JPGDSC_0166.JPGDSC_0170.JPGDSC_0172.JPGDSC_0173.JPGDSC_0169.JPGDSC_0168.JPG

Bijlagen

• DSC_0168.JPG
    DSC_0168.JPG
    96,5 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt door een moderator:
De diorama setting hoe ik deze voor ogen heb. De stijl een beetje gejat van ome nachtverschuiving van z'n Puma.

@Roger, ik heb geen plannen voor decals. Al denk ik nu wel dat ik aan de achterkant van het voertuig van die wit/rode strepen kan doen. Volgens mij heb ik daar nog wel een tweetal decals voor, of ik spuit deze. Over het algemeen was ik niet van plan om nummers toe te passen.
Heb je eventueel een suggestie?

image.jpg

Mooie setting zo Hilbert!
Ik dacht wellicht iets van een nummer of id op het draaiende gedeelte aan te brengen om zo wat kleurvariatie te creëren!
Eerst maar eens de rest afwerken,kan altijd nog!

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
Heel mooi model Hilbert
Afwerking vind ik ook zeer geslaagd !

Wat markeringen betreft ga ik mee met wat Roger zegt en voeg er aan toe dat een nummer de machine iets 'maatschappelijks' meegeeft... toch ?
Wellicht niet nodig maar net iets interessanter ?

Fraaie setting... ziet er al spannend uit ook 👍

wauw, zelf geposeerde en geprinte handjes.... dat is wel een heel smakelijk luxueuze optie in je tool rek 😛.

De pose ziet er goed uit zo 👍

Wat een gaaf project toch, dit bakbeest.....well done Hilbert.....echt leuk om het project zo te zien groeien.

Leuk gedaan met die handjes. Mijn gevoel zegt wel dat het bovenlijf van het kereltje nog wat aan de korte kant is....en z'n linker schouder mag wat hoger, maar dat had je vast al op het lijstje staan in de volgende stappen met sculpten!

Dank mannen!

Vwb het menneke. Ik heb een gelijkenis gemaakt met wat andere figuren en het valt wel mee (vind ik). Misschien is het de houding die het wat "gedrongen" doet ogen. Ik zal nog wel ff een vergelijking maken met het bekende Vitruvius model. Anders, zaag erin en opnieuw! Kan alle hulp goed gebruiken aangezien dit mijn eerste keer sculpten is en ik niet wil dat het figuurtje de rest omlaag trekt! Morgen weer verder!

In mijn beleving is de verhouding torso : benen in orde. De schouderverhoging is een goeie tip want door de bovenarm omhoog te bewegen
gaat de schouder mee omhoog. Poses contoleren voor de spiegel is een prima hulpmiddel !
Voor referenties naar lichaam anatomie en poseren is de afdeling tekenen een goed bruikbare bron :

Shoulder-moving2.jpg

Als je onderstaand plaatje 1:1 op papier print kun je daarmee je verhoudingen controleren. Ikzelf heb het plaatje gelamineerd zodat er ook met
klei of putty op gewerkt kan worden.
Sculp_chart_1-35.jpg

Ik moet bekennen dat ik even onwijs baal.. Ik was hard op weg om mijn diorama af te maken met figuur en al... Helaas gooit het water roet in het eten. Omdat de still water een soort vieze rubberachtige troep wordt en ik het niet voor elkaar krijg het op de juiste manier te laten drogen, kan ik de diorama niet mee-nemen naar de beurs in IJzendoorn.. Gevolg.. het wordt een tank on a plank!

😡

Hoi Peter, ik heb still water van AK gebruikt met een klein drupje english uniform. Een deel hard goed uit. Een ander deel blijft zachte drab. De eerste keer kwam het doordat ik denk ik de laag te dik had gemaakt, na weghalen, de tweede keer een stuk dunner gedaan. Helaas zelfde resultaat!

Ik ga wel resin kopen zondag, daarvan weet ik zeker dat het goed uithard.

Diorama is niet verloren, al zal ik wel wat kleine dingen moeten herstellen.

Diorama is niet verloren

Gelukkig maar 🙂

Het klinkt als dat je al weet wat je hebben moet. Mijn favoriet (voor nu) is de epoxy giethars van Mr.Boat.
Glashelder, hardt uit zonder warmteontwikkeling (duurt langer) en men kan er zo'n beetje alles
doorheen mengen voor kleur of textuur effecten.

Nu zie ik op de site van Mr.Boat niet meer wat ik laat zien, maar dat zal de pret niet hoeven drukken. Ze hebben daar verstand van zaken.
Je kunt ze altijd bellen voor advies want ze zijn ook bekend met de toepassingen in modelbouw.

Dat is inderdaad balen Hilbert!
Het lijkt wel dat met het maken van water je de grens opzoekt in diorama bouw,het kan goed gaan maar ook helemaal fout!
Heb er in het verleden ook al enkele in kliko moeten gooien!😬
Giethars vind ik eigenlijk ook de beste optie,heb de laatste keer AK giethars gebruikt,niet goedkoop maar wel mooi water!
Succes!

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan