Umbau-wagen

Geweldig knap Piet,

Ik ga zeker onthouden wat je hier hebt gedaan. Dat is niet hetzelfde als toepassen, maar zeg nooit nooit. Als het van pas komt, heb ik hier een voorbeeld van de aanpak.

Groeten, Jan

Het is wat werk, maar dan heb je ook wat 🙂

Schuren, plamuren, schuren. Maar we komen er steeds dichter bij. De bakken voor de reservewielen heb ik test geprint, maar moeten smaller. De bak heb ik nog een keer opnieuw gemaakt. Er kwam ineens een foto voorbij van de Hudson in Eindhoven, plat op de achterkant. Blijkt ie dus geen afgeschuinde bat te hebben.
En voor het reserve wiel waar de gewelfde velg vol in beeld zit bleek een wieltje in de spare box perfect. Uit een oude Tonda kit van een gaz personenauto. Band eraf gefreesd, we zijn er weer een beetje dichterbij.
IMG_20211002_170920.jpgIMG_20211002_170841_1.jpg

Schuren, plamuren, schuren. Maar we komen er steeds dichter bij.
Ik heb enorme bewondering voor je doorzettingsvermogen ! Wat een werk zeg. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit er straks uit komt te zien.

Ik ook! Maar goed dat ik niet precies wist waar ik aan begon.... En doorzettingsvermogen?

Tja, niet meer van deze tijd lijkt het soms wel. Maar ik heb ook best wat projecten over de loop van de jaren aan de kant gezet. Soms omdat de informatie ontbrak, of de skills om iets aan te pakken. De meeste van mijn projecten zijn eigenlijk ook experimenten. En in mijn favoriete gebied zit ik nou eenmaal met puzzeltjes die moeilijk op te lossen zijn. Deze Hudson umbau is in verschillende opzichten exotischer dan een paper panzer of een Panther 2. Gelukkig is er van de basis auto wel wat bekend.
.

De laagjes worden dunner en het schuurpapier fijner. Helaas duiken er iedere keer weer randjes en rafeltjes op. Het zwarte rondje is de boven begrenzing van de reservewiel kasten. Daarvoor heb ik een holle "damsteen" geprint. Het reserve wiel heeft geen wieldop, maar een massief oud wieltje van een Tonda Gaz M1 heeft de velg die er erg dicht bij komt. Bandjes en andere velgen worden nu geprint. IMG_20211018_204809.jpg

Tijd voor de laadbak. De schotjes in de zijkant moesten nog, maar met het weer kijken en vergelijken met de foto's zit er een verschil in de "achterbumper" De onderste balk van de bak is één balk overdwars. Dan moet er dus een plaatje in de sleuf die ik vrijgelaten had.

Ik heb nauwelijks evergreen in huis. Over de jaren is er een kunstje ontstaan. De schotjes in de zijkant op de eerste foto verraden het: verlijmen en vlak vijlen. IMG_20211028_113520_1.jpgIMG_20211028_111556.jpgIMG_20211030_113230.jpg

Hoe maak je nou zo'n reserve wiel bak? Nou, los van die 3d print, Ik had al een gat gemaakt waar de bak moest eindigen aan de boven kant. Doosje erop, aftekenen met een cd-writer.IMG_20211028_115718_1.jpgIMG_20211028_115611.jpg
En de schaar erin. Een schaar? Ja, echt. een heel klein schartje dat 100 jaar geleden bij de action voor een paar centen aangeschaft is. Bedoeld voor papier knip werk of zo.
Dan houd je een ongeveer gat over.IMG_20211030_202823.jpg
En door de kracht die erop staat springt de bovenkant van het spatbord kapot. Logisch, dat is de zwakste plek.
IMG_20211030_202912_1.jpg
Maar hij past redelijk. Soppen met vloeibare lijm, en de dag erna verder.
IMG_20211030_204447_1.jpg
Randje plamuren (En ja, dit is de andere kant.
IMG_20211031_051000.jpg
Klaar voor het volgende testlaagje airbrush verf. Ben benieuwd welke kleur het gaat worden (Dan snappen jullie ook waarom er iedere keer verschillende laagjes boven komen met het plamuren / schuren) Het ligt er maar net aan wat er verder nog op mijn draaischijf op verf staat te wachten.😉 Ow en door het plaatsen van deze reservewiel kasten is deze frontpartij veel steviger geworden.🤔

Bewondering voor je geduld!!

Ook hier zie ik het weer gebeuren: megaklus, innovatief
perfect resultaat straks
verfspuit er overheen

en op de wedstrijd zegt een wijsneus:
"Hmmmm simpel. Da's dat doosje van ...."

Steeds meer vorm, steeds iets strakker. Mooi werk weer Piet.

Succes met het vervolg, Jan

Terug
Bovenaan