*Two fingers of death* Klaar!! 27-05

De SA-6 Gainful werd tijdens de Yom-Kippur oorlog door de Israelische piloten "Three fingers of death" genoemd omdat ze op dat moment geen antwoord hadden op de naderende raketten. Ze verschenen niet op hun radar.

Dit is dus het resultaat zover. Er zitten hier en daar nog wat onvolmaaktheden maar ik ben al lang blij dat ik dit model af krijg. Met name de raketten waren een ramp! Het scratchbuilden was leerzaam en leuk om te doen maar het schilderen viel vies tegen. Ten eerste werkte m'n airbush niet mee en de decals waren heel dik. Ondanks vele lagen micro sol en set zie je nog steeds lichte randen, grrrrrrrrrr.

Een berg ondergrondje is in de maak maar dat komt de volgende keer wel. Ik hoop het geheel zeer snel af te krijgen en dan post ik de rest 😛

sa-6_010.jpg

Jurjen

Indrukwekkend Jurjen, mooie foto ook... maar we willen natuurlijk meer fotos. Mooi hoe die raketten afsteken tegen het verweerde voertuig, kleurstelling van het hele model is prima eigenlijk. Indrukwekkend dus.

gr.

Jochem

Mooi Jurjen! Origineel en stoer, die raketten.
Even een detailvraagje: verf je die zaag nog op een byzondere manier? ik moet er zelf ook 1 doen en ik krijg hem maar niet overtuigend.

En een opmerking: jij hebt er subtiele roestsporen (geheel op de WWII manier) op gemaakt, maar daar midden in de Negev (of op de Golan) lijkt het me niet dat het erg zal roesten toch?

Supermodel, plaats gerust meer close-ups.

Grtz,
Peter

Nice

Jurjen,

Very nice.
Kopietje ala the mig way?

Ziet er idd zeer goed uit.

* PE-ter, ook in de woestijn kan metaal roesten. Het is nml niet water wat voor roest zorgt, maar zuurstof. 😉

Greetz
Axel Repping RHvS
[/quote]

Re: Nice

Axel Repping RHvS zei:
* PE-ter, ook in de woestijn kan metaal roesten. Het is nml niet water wat voor roest zorgt, maar zuurstof.
Alex,

Sorry, maar voor roest heb je allebei nodig.

In de woestijn kan het overnacht goed koud worden, en dan krijg je toch nog condensatie - et voila! Water en zuurstof.

En als die Gainful op de Golan moet staan, die is niet zo woestijnig.

Groeten,

Olaf

PE-ter v. Stiphout zei:
En een opmerking: jij hebt er subtiele roestsporen (geheel op de WWII manier) op gemaakt, maar daar midden in de Negev (of op de Golan) lijkt het me niet dat het erg zal roesten toch?

Inderdaad. Ronduit belachelijk geschilderd model 😈 . Een moderne tank roest niet en al helemaal niet in een woestijn. Waar is dat water die het metaal moet laten roesten? En de verf op een moderne tank is zooooooo sterk, daar kan een geen kras of roest op hoor! Compleet ongeloofwaardig. Ik zou dit model zo weg smijten. Waardeloos. Op een wedstrijd lachen ze je er voor uit. Ja echt waar..is me ook al gebeurd!
Kijk maar...tanks roesten niet in een woestijn. Ech nie!
M1-A1_Abrams_1.jpg

On a more serious note:

Jurjen,
Prachtig model. Ik ben blij dat je deze camouflage keuze hebt gemaakt. Niet gemakkelijk voor dit model en je hebt absoluut er iets moois van gemaakt. D'r had misschien iets meer vuil (en roest 😉 ) of chipping op gekunt.
Chapeau!

Groetjes van uw fan,
Marcel

PS: We willen wel iets meer dan 1 foto zien!!!! More, more!!

Re: Nice

Olaf Kievit zei:
Axel Repping RHvS zei:
* PE-ter, ook in de woestijn kan metaal roesten. Het is nml niet water wat voor roest zorgt, maar zuurstof.
Alex,

Sorry, maar voor roest heb je allebei nodig.

In de woestijn kan het overnacht goed koud worden, en dan krijg je toch nog condensatie - et voila! Water en zuurstof.

Yep,

een vriend van me heeft een Harley FLH 1:1 uit ik geloof afghanistan of pakistan,
en of die roesten (rotten) kunnen, en niet te zuinig...

Maar na wat weken schuur en polijstwerk heb je dan ook wel weer wat,
voor een habbekrats...
(lees: ik zou het niet over hebben voor zo'n kist roest...) 🙂 😉

Mooi gemaakt by the way,
heb je ook wat meer close-up van dichtbij foto's ?

Rico

Ha Jurjen,

Ik vindt die raketinstallatie's er altijd machtig ruig uitzien. Zo ook deze. De raketen steken ieder geval lekker af tegen het verder vuile voertuig.
Ben benieuwd naar het ondergrondje :!: Leuke titel heb je in ieder geval al 🙂

gr Johannis

Marcel Jussen zei:
Inderdaad. Ronduit belachelijk geschilderd model 😈 . Een moderne tank roest niet en al helemaal niet in een woestijn. Waar is dat water die het metaal moet laten roesten? En de verf op een moderne tank is zooooooo sterk, daar kan een geen kras of roest op hoor! Compleet ongeloofwaardig. Ik zou dit model zo weg smijten. Waardeloos. Op een wedstrijd lachen ze je er voor uit. Ja echt waar..is me ook al gebeurd!

Sjees, overdrijf niet zo.

ik ga het eerlijk zeggen :

MOOI MODEL !!!!! 🙂 🙂

erg overtuigend geschilderd, en zeggen dat die van mij nog in de garage staat zonder likje verf, maar dat komt omdat ik even een andere richting ben ingeslaan in modelbouwland...maar het heeft nog steeds een koepel 😉
cheers
Dom

gunther2pr9.jpg

Leuk dat jullie het wat vinden! 😀

Ondergrondje hoop ik vandaag klaar te krijgen en dan ga ik meer mijn best doen op de foto's. Ik denk dat ik de raketten toch nog heeel lichtjes een stoflaag mee ga geven. Maar de lichte glans wil ik wel houden, ik vind het zelf ook wel een leuk contrast.

De zaag ga ik proberen nog wat te weatheren op de een of andere manier. Aan de voorzijde komen nog twee gereedschappen en de vision ports moeten nog glanzend gemaakt worden. Als laatste nog slangetjes naar de raketten toe. Hopen dat dat nog een beetje wilt lukken.

Ik zit nog steeds met smart op jouw voertuig te wachten Dominique! Dus die koepel ff links laten liggen 😛

Jurjen

Axel Repping RHvS zei:
Hallo lui,

even iets uit de wereld helpen. 😉

Lees de eerste alinea eens even goed. Water versneld het proces!!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roest_(metaal)

Greetz
Axel Repping RHvS

Sorry Alex, maar die intro klopt niet, en wordt in de rest van het artikel zelf tegengesproken. Toch maar even verder lezen... 8)

Ja, de uiteindelijke reactie is met zuurstof, maar kan niet plaatsvinden zonder water.

Groeten,

Olaf

Jurjen, complimenten voor dit model. Ziet er machtig uit met die raketten.
Maar wel wat meer foto's graag.

Wacht ff! Zit er nou roest op mijn keyboard? 😱
Oh nee, plastic kan niet roesten, denk ik. 8)

grtz
Robert

Hij is mooi geworden Jurjen! En wat een belachelijk mooi ondergrondje!
Jan 🙂 -jaloers- 😉

Heej Jurjen,
als ik dit zie, knagen er twee dingen aan me....
Hoe kan dit beestachtige, genadeloze monster van een beauty in godsnaam in zo'n lieflijke omgeving staan?
Je hebt volgens mij alle tools in huis om menig bouwer, die fantaseert over een dio van de Bergtesgarten, de ogen uit te steken.

Het tweede dat knaagt,...ik had zo graag gewild dat ik dit kon...
🙂 René

Hoi Jurjen,

Ik vind dit echt een van de mooiste projecten die de laatste tijd zijn langsgekomen. Prachtige SA-6 die mooi in contrast staat met het dio, zo als het hoort.
Van welk merk zijn al die plantjes die je tussen de stenen hebt staan?

Grtz,

Niels

Hoi Jurjen,

Het voertuig vind ik helemaal top!
Mooi gedetaillerd en afgewerkt.

Ik vind echter je ondergrond een beetje overdone, niks op aan te merken over hoe je het hebt gemaakt en afgewerkt is maar het leidt me af van het voertuig. Ik denk zelf dat met een soberder ondergrond alles (ondergrond én voertuig) beter tot zijn recht komt en in balans is.

groet,
Robert Jan

Jurjen, heel kort

voertuig : TOP

ondergrond : NOT (totaal onpassend, lijkt me eerder iets uit een sprookjesboek)

haal je voertuig er af en plaats het op een simpel plaatje :!:

en nogmaals een groot gemis ...het gebrek aan figuur !

cheers
Dom

Hihi, maar sprookjes zijn toch leuk? 🙂

Ik moet toegeven dat de ondergrond niet geschikt is voor de Yom-Kippur oorlog, ben misschien een beetje ermee doorgeslagen. Maar ach, staat weer leuk op de plank 🙂

Project is eindelijk klaar en vind het wel prima zo. Ik heb er in ieder geval een hoop van geleerd! Er komt zeer waarschijnlijk nog een figuur bij.

Groetjes,

Jurjen

Wauw 😱
Geweldig gedaan, ik vond het voertuig al mooi maar de ondergrond vind ik ook onwijs mooi, deze moet je zeker meenemen naar de meeting volgende keer.
Ik vind de ondergrond heel erg mooi gedaan het is mischien niet helemaal toepassenlijk maar je kan het ook zien als zo iets ergs tussen zoiets moois.
Meeste mensen hebben wel een diorama een beetje sober maar ik vind dit een goed idee(als je het ook op die manier ziet)

By the way op armorama heet het SA-6: "Three Fingers of Death" ik weet niet waar de 3e vinger zit? 🙂

Tot snel
Nick

whoehoeboe,
da's het eerste wat ik zag, the missing finger. Dacht, begin er maar niet over, god weet waar het voor stond. Vind het dio nog steeds erg surrealistisch, bijna maniacaal.
Jurjen, als je over deze setting écht hebt nagedacht
ben ik bereid in jou mijn meester te vinden 😈 !

René

Toen ik alles wilde schilderen was er een vleugel afgebroken en vervolgens kwijt geraakt, totdat ik hem weer vond maar toen had ik de andere twee raketten al geschilderd.

Bedankt voor de lovende woorden Rene!

Groetjes,

Jurjen

Hoi Jurjen,

dat ziet er mooi uit man! Ondergrondje is idd wat "sprookjesachtig" maar geeft wel sfeer, vooral door het contrast tussen die dooie bomen en die bloemen.

Groet,

Kanne

Jurjen!

Geweldig voertuig en ondergrond! Ach, als sommige mensen vinden dat het er niet bij past moet hij maar iets meer fantasie hebben vind ik. 😉 🙂

Ook ik ben benieuwd naar wat je allemaal hebt gebruikt voor de vegetatie! Neem je hem mee naar Overloon?

Groetjes

Dominique Vanderschaeghe zei:
smaken verschillen nu eenmaal

och anders maak ik volgende keer een DAK setting overgooid met wat sneeuw...klopt totaal niet maar het zou wel leuk staan in m'n vitrinekast 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 😈

D.

dom,

Als jij dat mooi vindt , waarom zou je dat niet doen dan ?? als je maar plezier in je hobby hebt toch ?

blijkbaar heeft Jurjen WEL plezier in z'n hobby gehad en persoonlijk vindt ik het een mooie setting

ciao Raymond (die zo af en toe een beetje moe wordt van de hoeveelheid sarcasme op het forum)

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

stonden er niet genoeg smileys misschien ??

komaan meneer Raymond, lighten up, ik ken Jurjen persoonlijk en die weet goed genoeg dat dit niet als spot bedoeld is, u blijkbaar niet...

waarom is het dat telkens er commentaar gegeven wordt op het werk van een 'populairdere' bouwer de commentaar-gever direkt de grond wordt ingestampt ??

dat snap ik nog steeds niet en ik zal het wellicht nooit snappen

smaken verschillen nu eenmaal, ik vind dit ondergrondje niet passend maar idd als Jurjen er plezier in heeft ok maar het is nu eenmaal een forum waar comments mogen gegeven worden en dat zal ik blijven doen...das mijn vrij recht :!:

soit dit moest er even uit, niks persoonlijks...

laat dit geen reden zijn om af te wijken van Jurjen's post :!:

cheers
Dom

Ook ik vind het voertuig top,
maar ook helaas het ondergrondje niet echt je van het.

ik ga het je zeker nog niet na doen,
maar zoals gezegd, als je zulks een voertuig kan maken,
dan verwacht je automatisch meer van de ondergrond.

Slecht is het zeker niet, maar ook ik denk dat je beter had gekunt,
voor de volgende dan maar ?

Rico

Hey Jurjen,

Voertuig en ondergrond zijn echt heel mooi geworden, maar ook ik vind ze niet echt bij elkaar passen. Aan de andere kant geeft het een geweldig contrast tussen evil-love 😉

Hopen dat je strela net zo mooi wordt!

p.s. hoe staat het met de scud? 😈

Hi Guys,

Geen ruzie maken in mijn topic he 🙂

Nu ik er een paar nachten over geslapen heb vind ik het ondergrondje er ook niet echt bij passen, maar ach, dat is weer iets voor de volgende keer. Zo blijven we maar leren toch?

Op het moment focus ik me lekker op de Strela en dat gaat nu naar mijn zin. Wat betreft de Scud,....zei ik Scud? Wat is dat ook alweer?

Ligt op het moment op de kast. Misschien als de Strela klaar is dat ik er weer mee verder ga. Ik heb iig van de Scud geleerd dat het makkerlijker vol te houden is als de eerst de grote lijnen doet. Om nou gelijk helemaal los te gaan in de cabine krijg je ook het gevoel dat je niks klaar krijgt.

O well, we zien wel 😀

Jurjen

Hallo 8)

Ik weet niet waar dit ding staat 😕: ...maar ik denk in de Bekaa valley.
En dan zou dit best kunnen hoor , het is daar behoorlijk berg en rots achtig gebied.
Persoonlijk zou ik de bloemen iets minder doen maar voor de rest vind ik het heel mooi gemaakt.
En ik moet zeggen ik vind het zelf best moeilijk om een goede ondergrond te maken.

Gr Nick. 😉

Terug
Bovenaan