tussendoortje!

Buitenkant absoluut keurig zover Niels !!

Extra punten moet je bij dit soort modelletjes halen bij het interieur: dashboard, vloer, zittingen etc.
Dat wordt mini-penseelwerk, laat maar eens zien wat je kunt ! Alle vertrouwen.

Bouwgroeten, Wim

P1190225.jpg

De Tamiya schwimmwagen is nog immer een fraai karretje... Nu lijkt de basislaag er wel dik op te liggen, korrelig haast? Wat gebruik je als verdunner? Een lekker tussendoortje, ik hoop dat je de overspray en de paar te dikke lijnen met de latere verwering (of verdunde basislaag) nog wat bij kan werken 😉

Eric

Niels ik heb het al eens eerder gezegd, je spuitwerk kan en moet beter. Het is te korrelig. Spuit wat clear X22 mee en/of of verdun beter. Speel een beetje met je druk van je compressor.
Nu moet hij te hard werken lijkt het wel. Het kan ook zijn dat je van te veraf spuit waardoor de verf al droog is voordat deze op je model komt.
OP de laatste foto zie je dat aan de zijkant erg goed. Dat wordt met verweren alleen maar erger.

Ik wil je nog een tip geven. Ik zou de groene en rode kleuren niet puur erop doen maar deze verdunnen met ongeveer 25% van je basismengsel.
Dan lijken de strepen meteen mooi te blenden in je karretje.

PS er mist 1 sleephaak aan de achterzijde.

Succes verder.

gr John.

Hoi Niels,

De gouden tip om goed glad met tamiya verf te kunnen spuiten is door de verf met Tamiya lacquer thinner te mengen (met de gele dop)ipv de gewone Tamiya thinner.
Het enige probleem is dat er moeilijk aan te komen is.Ik heb het destijds via Marc Almaen ontvangen ook lid vd Twenot.Mischien heeft scale-world het intussen ook wel.

Groeten/Roger

tamiya verf spuiten is helemaal niet zo moeilijk,
ik pak meestal gewoon een potje, gooi er wat thinner bij (2ml ofzo), roer het een paar keer door en gooi het in de airbrush.
kzal na de tentamens eindelijk weer eens een projectje delen die ik zo heb gedaan.

groeten erik

Terug
Bovenaan