Tussendoortje in 1:1

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Interesses
WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 120 mm
Nu bezig met
1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
Bijna klaar met deze patch, een 1:1 resin copie van een originele 101st Airborne adelaar.
Er moet nog een klein beetje weathering op, wat schaduweffecten dus, en dan zal hij gebruikt worden in de sokkel van een 1:15 S&T figuur van een 101st Airborne

de groene basis is airbrush, Tamiya, mengeling van donkergroen en sandgelb

Het zwart is Vallejo Mat Black, penseel. Toevallig had het de juiste glans, ik heb zelf ook een originele patch liggen hier, kon m mooi vergelijken.
Het geel, rood en wit zijn Rembrandt olieverven. Het geel zou wat meer "goud glans" mogen hebben, en het wit is iets glanzender. Ik denk dat ik na droging wat probeer met vernis.

air.jpg

He Rob,ziet er goed uit zeg,je zou echt denken dat het een echte patch is.
Die stiksels enzo zien er echt realistisch uit.
Is deze van Reality in Scale?
Ik vindt de kleuren zo goed gelukt,en een mooi idee om deze op een sokkel van een passend figuur te plaatsen.

grtz Jelle.

Sorry, ja dit juweeltje is inderdaad van Reality in Scale

Het zegt wel iets over de gietkwaliteit van de resin he..🙂

Dit is soms letterlijk draadje voor draadje geschilderd, erg leuk om eens te doen.

Het Rob,

Ik ben onder de indruk. Het is toch iets vreemds om te schilderen omdat de stiksels toch iets glimmen, maar je bent er zeker in geslaagd! Goede kleuren, goede effecten en een mooi afgietsel overigens.

Groetjes! 😀

Rob,

Diep respect, dat ziet er allemaal bijzonder goed uit. Maar wat ik mij afvraag is, hoe kom je er in godsnaam op om een resin badge te kopen, deze met zeer grote nauwkeurigheid te schilderen ... terwijl je zo'n patch in het echie hebt? 😉 (let op smiley)

Gr,
Jeroen

Ha die Rob,

De titel deed mij even op een dwaalspoor zetten... je weet wel... 1:1.

Maar desal niet te min, de badge ziet er super uit... je zou inderdaad zeggen dat je de verkeerde op de foto hebt gezet. 😉

Groeten Eric

Beste Rob,

Prachtig geschilderd, ben zeer onder de indruk! En leuk om eens een product van Reality in Scale geschilderd te zien.

Als ie helemaal klaar is ontvang ik er graag wat foto's van, ook inclusief het figuur. Op termijn zal er een foto galerie op de site komen.

Enne jongens, deze is echt van resin!

Groet,
Olav

Ps. Zal ik de AA badge vast voor je wegleggen 😀

Ik regel wel foto's, geen probleem. Als je wilt mag je deze alvast gebruiken
Rob

Terug
Bovenaan