Tussendoortje: Creta 1941 [dio]

A

Anonymous

Hallo iedereen!

Na inspiratievolle beelden van een ander Creta diorama gezien te hebben, besloot ik mijn eigen Creta dio te maken 🙂 De muur heb ik gemaakt van een soort fijn piepschuim, de basis van klei met daarover een mengsel van houtlijm, putty, water, zand en steentjes. De steentjes zijn overigens individueel neer geplakt of in de klei gedrukt.

De foto's:

Hoe het moet worden

creta0001.jpg

Hoe het nu is

P6100021.jpg

P6100023.jpg

What's next? :
- De boom (olijf of citrus boom) proberen te maken..
- De basis in wit of licht grijs spuiten en daarna verven..
- De figuren waarvoor ik het setje van Dragon: Commonwealth Infantry, Italy 1943-44 waar ik er 3-4 van gebruik. (Nog bedankt voor het advies!) En misschien nog een Fallschirmjäger..
- De overige begroeing
- Overige dingen 🙂

Reageer alsjeblieft, met op of aanmerkingen zijn van harte welkom 😛 !

Wijnand

Ben heel benieuwd, maar 't is misschien nog wat vroeg voor commentaren.
Wel ziet de muur er al aardig uit.

hoi wijnand,

als je 3-5 figuren op een kleine ruimte gaat plaatsen lijkt het mij een beetje te vol te gaan worden. het zou kunnen maar mijns inziens te druk.

groet steven

Ziet er keck uit, jongen.
En over de ruimte en figuren: het ligt een beetje of ze in vijandelijk gebied lopen of meer relaxed. In het eerste geval zullen ze natuurlijk verder uit elkaar lopen dan in het tweede.
Die fallschirmjager zou ik sowieso ff laten zitten, of weet jij een plek om em te laten? Op de verhoging tussen wat struikjes o.i.d zou nog kunnen.

Cherio,

Anne

Bedankt voor de reacties!

Ik zal nog even kijken hoe ik het ga doen qua figuren, de opstelling van het diorama staat i.i.g. wel vast 🙂

Gr.

Wijnand

Hallo iedereen!

Een nieuwe update. Ik heb wat verder gewerkt aan het dio'tje en gestalte gegeven aan de boom.

De boom:

Olivos2.jpg

Het volgende wat gedaan moet worden, zijn de bladeren.. Ik ben er nog niet helemaal overuit maar zit er aan te denken om tijm te gebruiken.

Gr.

Wijnand

Hoi Wijnand,

Ziet er goed uit zo. De boom mag wel een ietsje meer verzonken worden in het omliggende landschap.
De hoeveelhied figuren lijkt me juist goed. De DML set is niet echt spannend, in de zin van actie. Dus teveel ruimte zorgt er voor dat het dan errug saai wordt. Heb je al een idee/voorbeeld voor de indeling?

Groet, MartinD

Hee Martin!

Bedankt voor je reactie. Over de verzinking van de boom 🙂
Toen ik aan de wortels van de boom wilde beginnen was de
milliput opgedroogd en had ik geen zin meer om er verder
aan te werken, dus dat is een klusje voor een andere keer.
Een heel duidelijk beeld van de plaatsing van de figuren heb
ik nog niet. Ik heb al wel het figuur uit de MiniArt "British
Armoured Car Crew" met de trui gecombineerd met een
korte broek 😛

Gr.

Wijnand

Hallo iedereen,

Heb in mijn vakantie wat tijd gevonden om verder te werken aan dit project. De basis staat in de verf, nu nog beplanting etc. Ook de boom is gespoten, die krijgt echter nog enkele washes. Ik ben ook aan de figuren begonnen maar omdat ik op dit moment niet de beschikking heb over een redelijke camera wil ik jullie dat onthouden.

De foto's:
090828_185634-1.jpg

090828_185746.jpg

De foto's zijn niet super, maar het idee is er 🙂

Gaarne jullie commentaar,

Wijnand

Heey man,

Ziet er gewoon vet uit, goeie sfeer, mooie eenheid in de omgeving...
Misschien nog een beetje variatie in de kleur van de steentjes?

Succes met de rest iig!

Anne

Hee bedankt gasten!

Ik zal binnenkort proberen wat scherpere foto's te maken. In de tussen tijd heb ik er eigenlijk niets meer aan gedaan... 😳

Ik hoop er binnenkort weer tijd en zin in te hebben 🙂

Gr.

Wijnand

Terug
Bovenaan