Trumpeter Sd.Kfz.9 en Sd.Ah 116.update 5-12[verwering]

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Famo met aanhanger dus,dit is een van de meest recente kits van Trumpeter in 1:72 .en bouwt voor het grootste gedeelte lekker weg zonder al teveel problemen 😀
IMG_3227.jpg

IMG_3228.jpg

IMG_3230.jpg

IMG_3234.jpg

IMG_3235.jpg

IMG_3236.jpg

als lading op de aanhanger ga ik er een Dragon Stug IV early op zetten.
IMG_3237.jpg

ik ben deze kits aan het bouwen voor de Armorama Virus 72 campagne,maar vind het leuk om hier ook even te laten zien.zoveel zien we deze schaal hier nou ook weer niet 🙂 🙂

nog even een vraag met betrekking tot het laden van een tank op de aanhanger,klopt het dat het achterste gedeelte van de aanhanger werd weggereden zodat de laadvloer zakt en dat dan de tank erop gereden werd en vervolgens het achterstuk weer aangekoppeld werd??dat is tenminste mijn opvatting na het zien van deze foto:
SdAH116.jpg

groeten jeroen,.

Re: Trumpeter Sd.Kfz.9 en Sd.Ah 116.

Jeroen,

Leuk model zo! En ook in 1:72 is dat best imposant volgens mij. Meenemen volgende keer naar Zutphen graag.
jeroen gerritsen zei:
nog even een vraag met betrekking tot het laden van een tank op de aanhanger,klopt het dat het achterste gedeelte van de aanhanger werd weggereden zodat de laadvloer zakt en dat dan de tank erop gereden werd en vervolgens het achterstuk weer aangekoppeld werd??dat is tenminste mijn opvatting na het zien van deze foto:
Enne, ja dat klopt!

Groeten, MartinD

mooi spul hoor, ben zelf nu ook bezig met 1:72,
ik heb deze kits ook in Nieuwegein zien staan maar heb me kunnen beheersen. 😉
ik heb wel de nieuwe Dragon Wagon van Academy gekocht. 😀

Volgens mij wordt inderdaad het achterste deel losgekoppeld voor het laden en lossen, even kijken of ik daar wat foto's van heb.

Gevonden, de bouwbeschrijving van het grote Tamiya model laat dit mooi zien.
aanhanger.jpg

Bedankt voor de antwoorden mannen 😀 ,ik zag net trouwens dat ik de achterklep op de famo verkeerd om heb zitten,maar die zit zo vast dat ik dan teveel sloop als ik dat wil verhelpen..volgende keer beter opletten dus 😕 en ik had de lierkabel door het verkeerde gaatje naar buiten geleid maar heb er ook een door het goede gat zitten nu 8) nu eerst eens verder met de stug.

groeten jeroen,.

Jeroen,

Heb jij soms al vorstverlet of zo, wat een tempo zeg. 😱
Wel heel mooi, en "groot" ook
Ik ben ook zeker nieuwschierig naar de verfklus.

Groet en succes

Theo

😱 mooi spul ! Ik ben toch echt eerst even gaan kijken om welke schaal 't ging; ik vind de kwaliteit echt goed. Geen wonder dat je tegenwoordig 25 piek uitgeeft aan een goed 1/72-model. Je hebt erg schoon werk afgeleverd met deze imposante combinatie 🙂 Nice job !

groet Frank

Kuch * rochel# hatjie...................euh nee geen vorstvelet theo,dat heb ik al 12 jaar niet meer meegemaakt.als dat gebeurt ga ik de 1:35 versie ook bouwen ,om het te vieren 🙂 🙂 .normaal moet ik altijd lijmresten weghalen en nu snotvlekken 🙄 😉 .er zit al een kleurtje op trouwens.ben na mijn middagdutje de spuitcabine ingedoken 😛

groeten jeroen,.

Tis wel een mooi kitje hoor, ik heb het al eerder vermeld, ik blijf verbaasd staan over de kwaliteit maar helaas iets te klein voor mij 😢 (Tamiya is te groot 😉 )

Maar ziet er al goed uit zo in zijn basis jasje.

Ronald

Ben er weer verder mee,na een paar dagen weinig kunnen doen.aan de verwering begonnen.de Famo is al voor een groot gedeelte gedaan .de Stug en de oplegger moeten nog gedaan worden,. 😀
IMG_3284.jpg

IMG_3285.jpg

IMG_3286.jpg

IMG_3287.jpg

IMG_3288.jpg

IMG_3289.jpg

IMG_3290.jpg

IMG_3291.jpg

groeten jeroen,.

Hey Devlin,ik wou hem eerst op een plankie zetten.maar aan een kant zijn die @#%! tracks al twee keer geknapt[nu aan elkaar geniet] dus zal er een ondergrondje komen om dat weg te werken.maar wat het word weet ik nog niet 😕 😀 .idd verfen met een klein penseel is in deze schaal al of je met een blokkwast aan de gang bent 🙂 🙂

groeten jeroen,.

Heel mooi.

Als ik de eerste foto al bekijk met de fijne details.

Ik heb deze kit eens als grap van mijn vriendin gekregen toen ik mijn tweede FAMO in 1:35 op mijn verlanglijstje had staan.
Ik heb het al regelmatig in mijn handen gehad om het vervolgens weer snel aan de kant te leggen. 1:72 is echt klein (voor mij).

Wat ga je doen met de laadruimte?
Brattinga Speelgoed (zie de Tank) heeft/had een mooi setje voor de laadruimte. Kan je de achterklep mooi maskeren.

Gezien mijn bouwsnelheid, voorraad en voorkeur moet ik misschien maar afscheid nemen van mijn 1:72 voorraad.
Al blijft het een mooie schaal met inmiddels veel detail.

Nogmaals chapeau Jeroen.

grtz.
Jan

Bedankt Dom en Jan,het is idd een hele mooie kit voor deze schaal 😀
Jan ik ga een zeil over de laadklep draperen want aan de buitenkant zie je de fout natuurlijk ook 😕 maar kan eens kijken of het setje eventueel ook wat is voor de binnenkant in ieder geval. ,bedankt voor de tip

Terug
Bovenaan