Trumpeter 35th scale Lufcik (12 ton gepantserde halfrups )

Welk merk verf heb je gebruikt?
Zit er erg strak op, respect!

gr Tini

Sd.Kfz 8 Daimler Benz 12 ton halfrups, in deze vorm dus gepantserd. Waarschijnlijk zijn er niet veel van geweest, maar eentje hebben ze in polen uit een rivier gevist en gerestaureerd. Bedoeld voor het trekken van de zware geschutten, en net als de 8 tonner (SdKfz. 7 Krauss-Maffei) zijn ze bezig geweest om die grote bakbeesten te pantseren.

Hier zit Valejo op. Ik spuit meestal met Tamiya. Maar ja, dat spuitwerk was inderdaad de start. Hans Roovers is de spuitist. en die heeft ondertussen ZO veel panther, tiger en andere super kits die hij ook nog tot de laatste draad detaileerd dat ie hem mij mee gaf,. Rete strak gespoten als altijd, en bijna klaar. Nou, helaas, dan begint het grote werk pas.... Afdeling afbouw, maar goed het is een heel eind. Hieronder de startsituatie....
2020-08-05_lufzic-01.jpg

Wat een bakbeest, Piet......imposant.
Ik heb toentertijd de restauratie foto's van dat exemplaar in Polen gezien, maar vroeg me altijd af of dat dit nou zo compleet gevonden werd, of dat ze de bovenbouw met enige fantasie hebben gerecreëerd(?).

Een stukje is reconstructie maar het overgrote deel is inderdaad zo gevonden. Er zitten ook een hele hoop details aan die je niet zo maar verzint. Dat is net als bij de restauratie van de sWS en het opvissen van de 251/d/3 "rosi" (met een ingebouwd potkacheltje !) Op de bijgaande foto's zie je in de restoratie dat er zelfs origineel blik bruikbaar terug is gevondenphoto9.jpg

Er zitten ook een hele hoop details aan die je niet zo maar verzint.
Nou, daar hadden ze vroeger bij het Victory museum in Arlon anders geen moeite mee 😉

Op de bijgaande foto's zie je in de restoratie dat er zelfs origineel blik bruikbaar terug is gevonden

Thanks Piet.....inderdaad veel meer origineel dan ik dacht.

Terug
Bovenaan