Trumpeter 1/35 E-25 (2 maal 21-09-08)

Dan Raadtgever

Lid van de TWENOT
LLTP = Losse Links Tracks Plakken

Wielen opgeschoond.

Tracks schoongemaakt (2 ejector pinmarks en 3 spruepunten verwijderen, plus een beetje flash)

Ritsjes tracks neergelegd, daarna "geverfd" met Tamiya Ultra thin lijm.

Wielen los op de assen gedaan, tracklengtes eromheen gelijmt, zo krijg je na droging mooie bewerkbare trackblokken…...

Hi Danny

Dat vind ik nu eens een knap model. Nu goed het heeft nooit bestaan enkel op papier maar toch ...

Past dat een beetje? Veel sinkholes in de tracks?
Zo te zien zit dat snel in elkaar.

Hoe ga je hem schilderen ?
Je kan lekker je zin doen ! 8)

Grtz

Kristof

Lekker modelletje hoor!
Ik zie alleen nog wat naadjes aan de randen van het dak.... of heb je dat los gelaten om het gescratchte interieur te laten zien? 😈
Jan 🙂

Dominique Vanderschaeghe zei:
Ik begin dit weekend met hetzelfde model

Dit ziet er alvast veelbelovend uit !!

Ik ga hier een fantasie-camo opzetten, het heeft idd nooit rondgereden maar er zijn er volgens mij wel een paar gebouwd of toch bijna 😉

Cheers
Dom

wishfull thinking. Heeft alleen als schets op papier bestaan.

Maarten

Hi Danny,

Ziet er goed uit. Ben benieuwd in wat voor camo je hem gaat doen.

Ik krijg nu steeds meer de neiging om hem te gaan bouwen 8) (en ik heb nog zat andere kits, maar ja paper-panzers 😉).

Groeten,
Marc

Maarten Weers zei:
Dominique Vanderschaeghe zei:
Ik begin dit weekend met hetzelfde model

Dit ziet er alvast veelbelovend uit !!

Ik ga hier een fantasie-camo opzetten, het heeft idd nooit rondgereden maar er zijn er volgens mij wel een paar gebouwd of toch bijna 😉

Cheers
Dom

wishfull thinking. Heeft alleen als schets op papier bestaan.

Maarten

blijkbaar toch wel :

Make no mistake, this was not a fantasy vehicle. Some hulls were completed by 23rd January 1945 and were at Kattowitz ready to be moved to a proving ground (Entwicklungskommission Panzer, Berlin W8, Pariser Conference Hall)

s

Thanks allen !

Denk dat t schema ambush word.......
niet helemaal origineel, maar vind t gewoon mooi....

Er zijn verhalen dat er 2 zijn gebouwt, maar nooit
aangetroffen op de plek waar ze zouden moet staan.....

Wil 2 compleet verschillende voertuigen bij elkaar zetten.
Polen revisited 1949..............

Grtz,
Dan

PS @Jan er zit Tamiya dik vloeibaar in (doorzichtig) maar ik zal na de grondlaag nog ff checken....thanks !

hier
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waffen/E25-R.htm
is te lezen dat ze niet verder gekomen zijn dan enkele wanden. Tot mijn verbazing wordt er geconcludeerd dat het model in 1945 eigenlijk al weer achterhaald was. 😱

Hoe dan ook, je hoeft je niet druk te maken of de decals wel de goede eenheid uitbeelden. Net als de camo trouwens.

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken, het blijft een vreemd ding... 🙂

groeten Maarten

Richtmiddel?

Hoi Danny,
ik ben deze ook aan het bouwen. Wat me opviel was dat er een belangrijk onderdeel mist aan het model: er is geen richtmiddel voor het kanon. Ik heb dit opgelost door een opening in het dak te maken en een richtkijker te plaatsen (ik had nog een ets-setje van een Jagdpanther). Verder met nog wat evergreen een regengootje gemaakt en klaar.
Zonder zo'n voorziening wordt het moeilijk richten!
Bij mij ziet het er nu zo uit: (de saukopf zit nog niet vast, ik zie op de foto dat hij scheef staat ten opzichte van de kijker)

Nog een vraag aan jou: is het schilderen van de wielen en tracks op jouw manier niet moeilijk? Ik schilder ze liever los. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Succes met verder bouwen. Ik volg je bevindingen.

Groet,

Willem Visser

Hallo Danny! mooi bouwmodel van Trumpeter!
ik heb hem ook al gekocht en zag al een bouw impressie uit jouw hand.
Ik heb de kv 1 series van trumpeter ook met de losse tracks gebouwd
de hetzer van tamiya is ook top! alleen waar ik problemen mee heb is de juiste aantal per track zonder een track deel te veel of te weinig zoals ik het met de su 1oo van dragon heb gehad, kon ik helaas niet goed oplossen dus toch met een track-deel teveel waardoor de tracks niet mooi uitkomen.
ik zal op de ipms beurs wel aan een aantal twenot leden vragen om tips!
veel beter zijn de tracks van de t 34 tanks schaal 1/16 waar je de tracks op kan gaan spannen met de voorassen die ecentrisch te verdraaien zijn.
greetz ronald

1 Gebruiksregels voor de bezoekers van deze forums
1.1: Namen en het gebruik van nicknames en/of aliassen
-Om aktief deel te kunnen deelnemen aan het TWENOT forum wordt U geacht hiervoor een volledige naam plus achternaam te gebruiken als usernaam. Als geregistreerde, niet postende bezoeker voldoet elke usernaam die niet in strijd is met de overige huisregels. Een usernaam kan in voorkomende gevallen door de forum administratie op verzoek worden aangepast.
Stuur hiervoor even een PB (Persoonlijk berichtje) naar Rob Plas of Jan Peters.
Jan 😉

Re: Richtmiddel?

Willem Visser zei:
Nog een vraag aan jou: is het schilderen van de wielen en tracks op jouw manier niet moeilijk? Ik schilder ze liever los. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Ha Willem,

mooi richtmiddel, heb m bewust geheel OOTB gebouwd.
(maar heb er nog een......en wil daarmee compleet iets anders)

Ik doe de tracks / wielen al jaren zo (waar mogelijk)
Ik airbrush het geheel in een donkere roestbruine kleur,
pik dan de wielen eruit en creeer scherpere randen met drybrushen...
weathering met olieverf en pigmenten om het
weer meer een geheel te krijgen.....

Grtz,
Dan

Goed project, Danny. Alleen lijkt mij het patroon niet echt 100%, camo moet de vorm van een voertuig verhullen en hier wordt op enkele zijden de vorm juist versterkt. Zoals bovenkant, linkerkant en op de loop.

Maar goed, dat terzijde. Verder al heel geslaagd, mooie chipping...!

Grtz,
Peter

d

PE-ter v. Stiphout zei:
Goed project, Danny. Alleen lijkt mij het patroon niet echt 100%, camo moet de vorm van een voertuig verhullen en hier wordt op enkele zijden de vorm juist versterkt. Zoals bovenkant, linkerkant en op de loop.

Maar goed, dat terzijde. Verder al heel geslaagd, mooie chipping...!

Grtz,
Peter

Thanks Peet,

was me niet opgevallen, zijkanten heb ik wel bewust gedaan.
Afgekeken van WW2 Amerikaanse vliegdekschepen, die vooral
de lengte probeerde te verhullen 🙄

Wordt meer en meer een testbed voor alle nieuwe produkten
van de laatste tijd.......de pigmentfixer bijv.

De E10 zal strakker worden in camo......denk erover om er een
Herman Brood op te maken.......( 😉 8) )

Mzzzl,
Dan (die binnenkort een paar man van het ZHZ cluppie moet spreken....... 😈 )

Dag Danny;

Mooi projekt.
Maar ik heb een klein vraagje. Ik wil deze eventueel gaan bouwen als lading achterop een dragon wagon. Nu zit ik alleen een beetje met de lengte inclusief kanon en de breedte van het voertuig. Kun je mij misschien van de afmetingen voorzien? Zou jammer zijn als ik hem aanschaf en er dan achterkom dat het niet gaat passen.

greetz

Hallo 'bravo104' lees dit: ➡️ http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=17 aub even door, en stuur Rob of mij dan even een pb met je echte naam, zodat we het in orde kunnen maken.
Bedankt, Jan 🙂

f

een tweede gestart......

ga de eerste ook opnieuw onder handen nemen.........

de opvolger van de Luchs............1948........
opgebouwd uit geredde onderdelen van Panzer IV en 38t gecombineerd met een E-25 chassis.......... 🙄

Terug
Bovenaan