TIGER René

wat buitenfoto's na nog wat washes

DSCF0353.jpg

DSCF0352.jpg

DSCF0350.jpg

DSCF0349.jpg

Tja René, apart, heel apart ... wel mooi, maar ook iets te rood, weet niet, kijk ernaar en kan het niet echt duiden. Denk te weinig contrast en variatie in kleur. Wat kleurfilters, washes ???

Dank John.

Heb van Rob wat sjabloontjes en ga eerdaags met de becijfering aan de slag.

en als dat allemaal klaar is gaan we figuurtjes bereiden voor de TigerT 🙂

René

ha ha 🙂 ja, Chris. Verweerd istie zeker.

Ga hem becijferen, wil graag een trucje uithalen.
Nou ja , trucje...ze zeggen in de airbrushtechniek weleens dat het om het snijden van goede mallen gaat.
Zeker als je je cijfers over een bult wilt, waarom snijd je ze niet uit?

DSCF0409.jpg

DSCF0412.jpg

ben nog wel even zoet...

Mooi Rene en die kun je hergebruiken. 😀 😀
Als je ze iets of wat van de koepel afhoudt worden de randen wat zachter als je dat tenminste wilt, zou het wel even ergens anders op oefenen dan.

jah 😀 en/en/en ik goaj er keiveul snijden man!

volgens mij plakt het helemaal dicht aan de randjes zo en kan het niet druipen.
De inner-cijfers, zeg maar, kan je zo ook nog mooi mikken ook.

kruisje nodig John 😉 ?

Rene Duret zei:
Maar de vraag blijft.

Wélke becijfering, welke tekens, welke divisie..?

zoek momenteel foto's van een puike Kursktiger met duidelijke signalen.

Ehh, René, waar maak je je druk over? Waarom zou je nu wel ineens realistisch/historisch correct gaan doen? Tot nu toe ben je toch vooral creatief bezig geweest, ga gewoon lekker verder 😀 Als het historisch correct had moeten zijn had je dat beter eerder kunnen bedenken 🙂 Ik vind het trouwens wel jammer dat je voor de loop niet voor een grijze onderlaag (of geheel grijze loop) hebt gekozen. Was een leuk extra contrast geweest.

Persoonlijk zou ik geen specifieke eenheid meer kiezen. Hooguit wat algemene nummers op de koepel. Misschien kan je hier wat inspiratie op doen: http://www.tiif.de/index.php

Kanne,

een dilemma kwelt mijn alreeds gelouterde ziel. Ga ik door met de phantasie en posteer ik ijskoud een aantal geharde figuren op te tank als ware het een spooktijger?
Wetende dat geen molotovcocktail noch vlammenwerper zulk een schade kon toebrengen en ik bij de cijfertjes eerder moet déchippen...
De overijverige bemanning zal toch niet, na bijgevoegd te zijn aan deze divisie, over de gehavende lak perfecte cijfertjes gaan schilderen? Of wel?

Zal het toch een na-oorlogs diorama worden van een 'vergeten' Tiger, begroeid met mos en innig verstrengeld in een netwerk van bruidsluier en brandnetels?
Een stukje moeras waarin de Tiger verzonk en slechts nog brult door het gekwaak van de kikkers die erin huizen..?
Ik voel iets opkomen Kanne.

tijd voor een cigaret.

over 20 minuten 'The Pacific' op Veronica!

René

René,

je dilemma kan ik me levendig voorstellen. Het veelbetreden maar toch telkens weer ongebaande pad dat phantasie geheten is biedt vanaf de eerste schrede ongekende mogelijkheden. Enkele daarvan heb je reeds geschetst, het door jou opgeroepen beeld van een "ongebonden", voor niets en niemendal nog bevreesde bemanning doet vage associaties oproepen aan een soort "Kelly's Heroes", niet zozeer belust op eigen gewin als wel overal en nergens hun diensten aaniedend daar waar deze het meest noodzakelijk lijken. Met enige verbeelding komt dit wel enigszins overeen met de manier waarop de "Tigergeschwader" als een soort vliegende brandweer werden ingezet.

Ook een vreedzaam tafereel van een half in een moeras verzonken Tiger, overgelaten aan brulkikkers, lijkt me iets wat de moeite waard is om uit te beelden. Wellicht een iets minder ontoegankelijk terrein, daardoor ruimte scheppend voor een stel schoffies die de Tiger in hun verbeelding als fort, kasteel of kraal kunnen benutten.

Wees verzekerd van mijn onverminderde belangstelling in deze.

Kanne

Dilemma's zijn de doodskussens des levens, nooit zul je dat kiezen wat je zou willen kiezen, daarvoor is durf nodig, dat boven het dilemma uitstijgt 🤣 😉

Tja René, wat geeft je gevoel aan, ik denk zelf een uitgemergelde bemanning dat blijft rondscheuren niet in de wetenschap dat de oorlog al lang voorbij is. Hoe te verbeelden, tja, ik zou het niet direct weten, jij bedenkt vast iets, aan de andere kant, een beetje zooi en het ding kan heerlijk roesten, al is dat wel een makkelijker keuze 😀

Terug
Bovenaan