Tiger René II

Hey Marc,

dank je.

Het idee het zo te doen viel me ooit toe en ben het eigenlijk altijd zo blijven doen.

Strakke zijkanten zijn ook mooi, maar hou van een wat doorleefder grondje.

Ga zo de aardtinten doen.

René

DSCF0130.jpg

DSCF0126.jpg

DSCF0123.jpg

DSCF0122.jpg

DSCF0115.jpg

DSCF0114.jpg

Een figuur op wielen, dat was mijn eerste gedachte bij het zien van je ondergrondje 😉

Vind het wel wat hebben, maar eigenlijk moet er wel een ventje bij, anders is het wat saai 🤣

Mooi aangekleed, daar heb ik niet op aan te merken, t'is puur dat ik zelf vind dat een figuurtje vaak het geheel levender maakt, aan de andere kant, ik ben ook maar een mening 😉 en het doet niets af aan hoe je model in zijn omgeving staat, dat vind ik er goed uitzien.

nee, dat moet je net tegen mij zeggen 🙂

de schaal is afwijkend, ik wilde me pur sang concentreren op afwerking voertuig.
Een pop kleien horend bij deze tank is weer een project apart dat me steeds verder van mijn eigen projectjes afdrijft.
Het zij vermeld als ik goede figuurtjes had gehad, ik ze er meteen bij betrokken had.

moet zeggen dat ik de Tank in zijn solitude ook weer ernstig ben gaan waarderen, hij ligt nu echt op de loer als een snipper 😉

groetn'

René

Toch ben ik van mening dat die gewerkte zijkanten van je ondergrondjes afbreuk doen aan het geheel. Tis het eerste waar ik naar kijk en daarmee leidt het af van waar het om moet gaan, wat erbovenop plaatsvindt. Ik kan me goed voorstellen dat dit van de smaak afhangt, maar zelfs dan leidt het toch te veel af?

voor mij lastige materie Bas, die je aansnijdt.
Ben zelf van mening dat een lijst om een schilderij zeker bewust uitgezocht dient. Je kan geen paarse lijst om de Nachtwacht doen.

Maar daarmee zeg ik al een hoop, waarom niet?
Mijn lijst is in dit geval mijn houten sokkel en de 'werking' is voor mij integraal.

Zoals het voor mij vanzelfsprekend is dit toe te passen krijg ik langzaam aan wel een licht paradigmashift-gevoel.

Ben me dus bewust van de schoonheid van strakke zijkanten maar ik kies ervoor het oog vanaf de sokkel tot de kruin meer te geven.

groet,

René

Wat je zegt is zeker waar. De lijst "moet" afgestemd zijn op je dio, voertuig of scene. Een voertuig met een lichte kleur zet je bijvoorbeeld niet op een lichtbruine ondergrond, maar juist donker. Dus kleur is 1, maar de vorm, structuur en afmetingen bepalen mijn inziens het beeld dat je wilt uitdragen en waar je de focus op wilt richten. Bij mij probeer ik altijd het less is more principe toe te passen. Iedereen geeft hier natuurlijk op zijn eigen wijze invulling aan.

In het licht bekeken voor wat het zijn moet, een cadeautje voor een vertrekkende collega als ik het goed begrepen heb, voldoet het meer dan goed.
Van tevoren zou ik zeggen die zijkanten zijn een nono, maar nu het er is lijkt hij op te stijgen uit de aarde, wat dan weer wat zegt over je talent voor alles wat groeit en bloeit, zou het zo laten, mooie solide dreigende look.

Mzzl Rick

René,

neem hem indien mogelijk mee naar de bouwmiddag op Zondag de 14e.

Ziet er op de laatste foto's strak uit maar een blik op het geheel in 't echt is toch anders.

Willem

Ha die Rene,

Mooie Tiger. Mooie vegetatie. Maar....

Ik heb begrepen dat je nog wat tijd over hebt voordat de beste man met pensioen gaat? Ik zou persoonlijk dan toch wat meer kleur/.diversiteit in de ondergrond aanbrengen. Ik krijg bij dit dio/vignette het gevoel dat er heel veel aandacht en "fingerspitzengefühl" in de tank en de vegetatie is gestopt en dat je vervolgens nog snel even een ondergrondje in elkaar hebt geknutseld omdat 'ie "morgen" klaar moet zijn.

Hoewel ik bij andere projecten van jou deze stijl wel mooi vind, zou je hier m.i. wat meer bodembegroeing en/of debris aan kunnen brengen (had ik al gezegd, toch?).

Maar hoe je de Tiger uiteindelijk ook overhandigd, ik weet zeker dat je collega er best blij mee is 🙂 .

groeten, Richard.

Richard,

zal nooit zomaar wat doen. Werk wel snel, da's wat anders.

De bodem zelf heeft redelijk veel structuur, mogelijk dat daar iets gehighlight kan worden.
Heb heel bewust de begroeiing geconcentreerd aan de rand, zijnde een bosrand waar een braakliggende akker omgeploegd werd door de tiger.
Het enige waar ik mee worstel is de toon van de aarde om de tank echt te laten staan.

Zonder al te veel willen doen met debris of nog meer fruit op de taart concentreer ik me op de aarde.
In het bijzonder hier:

DSCF0195.jpg

de sporen kunnen nog natter en donkerder en inderdaad, Richard, een paar plantjes vreselijk verdrukt in de modder kunnen in dit geval geen kwaad.

Willem,

hij gaat mee.
Hij is aan de zware kant...
Maar kunnen samen eens kijken.
In die doos onderin moet toch ruimte zijn voor een geconverteerde cd-speler met een paar boxjes, met fluitende granaten of gewoon vogeltjes.

kan je nagaan wat het team van 'tussen kunst en kitsch' hier over 100 jaar van zegt...

Rene Duret zei:
In die doos onderin moet toch ruimte zijn voor een geconverteerde cd-speler met een paar boxjes, met fluitende granaten of gewoon vogeltjes.

kan je nagaan wat het team van 'tussen kunst en kitsch' hier over 100 jaar van zegt...
"Wel meneer, wat we hier zien is een echte"Duret" jammer dat hij niet gesigneerd is.
Maar de hele stijl en de gebruikte producten is Duret.
Ook is de productie, van begin tot eind in de vorige eeuw digitaal te zien geweest op internet, ja dat was er toen nog.
Alleraardigst is het feit dat er een, voor die tijd, zeer moderne geluidsweergave is toegevoegd.
Hier op is zelfs te horen hoe vogels klonken.
En nu komt dan de vraag: Wat is het waard?"

Zo zou het ongeveer kunnen zijn. 😀
Mooi werkje.

Cheerio, Arno

♪♪ tudu duuttut tuudut tuuuh tidatidadoedom ♪♪ 🙂

'..is het heus, mensen gaven toen commentaren op elkaar middels dit soort draadverbindingen? Dat moet toch echt voor WO IV geweest zijn, tjonge!
..ja meneer, gelukkig worden oorlogen nu beslist met het schaakspel, premiers van die tijd dachten inderdaad al zwart wit maar slecht éen of twee zetten vooruit...
..maar terug naar uw zoldervondst.

U zegt niet te weten wie het gemaakt heeft toendertijd,...nou, de 'werking' van de zijplaten doet anders vermoeden.
Wanneer U goed kijkt ziet U terdege zijn naam gekerfd in het streepjesspel, ik was hiervoor een geducht grapholoog weet U, en ik kan U vertellen dat de man niet goed snik was.
Mogelijk een derderangs striptekenaar, maar dat weet ik niet zeker.

daar van uitgaande spraken we over een waarde van 300 mundeo, helaas zit er geen passend figuurtje bij. Daar was om te doen in die tijd, wel of niet zeg maar.

hoor je dat Frits? 300 mundeo! Da's toch mooi een tube vruchtencake....

de opengewerkte zijkant is een typische 'Duret' stijl. alsof er met een graafmachine een stuk uit de aarde heb gehapt met alles erop en eraan. de zijkanten vind ik juist mooi, je zou zelfs, boomwortels ed. kunnen toevoegen, evt. een molletje die enigzins verbaasd door de trilling zijn weg zoekt ondergronds.

Michel Caudron zei:
de zijkanten vind ik juist mooi, je zou zelfs, boomwortels ed. kunnen toevoegen, evt. een molletje die enigzins verbaasd door de trilling zijn weg zoekt ondergronds.

Dat dacht ik dus ook... Het is wat werk maar zo tover je de ingedroogde moederkoek om in een aardsch landschap, door wat bruine pigmenten erop te smeren, als een stevige veenlaag met tunnels/afwateringskanalen naar beneden, een molletje, wat wortels, een veenlijkje...

Eric

Terug
Bovenaan