Tiger I late [camouflage 17-3]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Als bewijs dat ik niet alleen maar Sherman maak, het volgende project:

De Dragon Tiger I Late
Man wat een super kit, alles wat je van een kit verwacht zit er in. Veel mooie details en extra's.

Ik heb deze kit van John de Vries overgenomen, hij was er al aan begonnen maar het zat goed inelkaar. Alleen ontbrak de zimmerit aan de rechter zijde, dus dat heb ik zelf moeten maken.
Ik heb hiervoor Magic Sculp gebruik en met de trumpeter zimm set zimmerit aan gebracht.

Bouw af

IMG_7709.jpg

IMG_7710.jpg

IMG_7712.jpg

en na 2 uur spuiten

IMG_79301.jpg

IMG_79311.jpg

IMG_79321.jpg

IMG_79331.jpg

Commentaar is altijd welkom, met name omdat dit mijn eerste Zimmerit project is.
Tevens kan ik wel wat tips gebruik met de weathering er van

Groet Martin

Re: Tiger I late [dragon]

Tja is eens wat anders dan een Sherman 😉

Mooie kit, mooie camo erop!! Kleine opmerkingen:

- de door jou aangebrachte zimmerit op de rechterzijde heeft kleine ruimtes tussen de verticale zimmeritbanen (lege stroken), de door John aangebrachte zimmerit op dekoepel en linkerzijde niet (wat klopt). Zie bijvoorbeeld de enalaatste foto. Puur als commentaar voor een volgend project (en nee, shermans hebben geen zimm)...
- links lijken enkele buitenste wielen te zweven?
- voor een klein beetje afwisseling zou je bij een weggerukte fender alleen de gele kleur kunnen laten zien ipv de camo. Ook zou je wat zimmerit kunnen verwijderen en dat de grijze zimm en/of primer eronder tonen.

Eric

Hoi Martin,

De spanning van je rupsjes is veel te groot:

spanning.jpg

Gr. Frank

bedankt voor de reacties

De tracks zitten nog los, als ik ze vast zet komen ze er beter om te hangen.

@ Eric, Ik weet dat er verschil tussen zit maar om nu alle ATAK zimm er af te halen leek me een beetje te veel van het goede. (ach moet ik toch nog maar een nieuwe Tiger maken ooit 😛 )

Groet Martin

hoi martin,

ik vind het jammer dat je onder de sideskirts ook cammo hebt gespoten. primer rood of duits geel had wat meer leven in het model gebracht, net als of het echt in het veld gebeurd is.

verder ziet het er netjes en strak gespoten uit.

gr steven

Martin,

Wederom super bouw- en spuitwerk van jouw hand.
Ik zoek al jaren naar het recept voor die dsubtiele wolkjes ! Wilde een dergelijke groenige camo ook voor mijn Horch inzetten.
eddywillems zei:
...
picture_105_m4zim.jpg

dit is een testvoertuig van het Franse leger...

Dit moet toch koren op de molen zijn voor de gemiddelde Sherman-bouwer ?!
Enig idee wat uit de testresultaten kwam ?

groet frank

Tijdens het verweren ging het niet helemaal goed, dus maar weer een nieuwe laag aangebracht.
Tevens een paar decals er tegenaan gegooid (lang leve MICRO Set en Sol) een hij is klaar voor het leuke werk.

IMG_9313.JPG

IMG_9311.JPG

IMG_9312.JPG

IMG_9314.JPG

IMG_9318.JPG

Groet Martin

Lekkere camo 8) Maareh, wat wil je met die decals??? Fantasie voertuig?
Persoonlijk vind ik het erg jammer van je spuitwerk om er nu een niet bestaand voertuig van te maken. Een late Tiger bij 2.Pz.Div... doet afbreuk aan het voertuig. 🙄

Kijk eens of je die decals er nog af kan halen en vervangen voor iets dat wel historisch correct is. Zelfs als je dat niet belangrijk vind raad ik je nog aan om geen merktekens van een specifieke eenheid te gebruiken. Meeste Tigers hadden überhaupt niet van dat soort tekens. Maar ja, het blijft uiteraard jou model 😉

... sorry ...

Het probleem zat het in dat ik niet de orginele decals heb, Dus heb ik die van mijn pas aangekocht panzer IV met zimm genomen en bij die turret nummers zaten ook de tekens. Dus ik dacht "dat is leuk, hoppa en er op zaten ze"

Ik moet me toch maar eens meer verdiepen in de duitse divisies, of anders gewoon op zoek gaan naar goede decals...
Bedankt voor je mening Niels, helaas was ook weer te ongeduldig en heb ik alweer een laagje seal er overeen gespoten dus ik ben bang dat het niet gaat lukken om de decals eraf te halen.
Hierbij beloof ik dat ik voortaan meer onderzoek zou doen naar de tekens en divisies. Ik heb nog een Stug III en een Panzer IV liggen 😀

Ach anders hou ik het bij mijn Shermans 😛

Precies wat ik al dacht: "te ongeduldig". 🙂 Nou ja, volgende keer beter. Maar misschien kan je de drietand decals nog wegwerken. Nummers op de koepel vind ik niet echt een probleem. Kwestie van iets meer tijd nemen of gewoon even vragen of iemand nog tiger decals heeft liggen. Heb je waarschijnlijk binnen een paar dagen de juiste thuis liggen.

En 'sorry' hoef je niet te zeggen, het blijft gewoon jouw model. Zolang je er zelf maar happy mee bent 😉

Hey Martin,
Strakke camo op een mooie Tiger.
1 puntje. Ik had de camo bij de `weggeslagen` fenders niet door laten lopen. Misschien zelfs een strakke lijn langs de ophangpunten in een andere gele tint om het nog wat extra te accentueren.
Op naar het verweren 😀

Grtz Jacco

lol,

Ik heb al een die voor de voorste decal, een paar spare tracks aan beide kanten en hij is weg. Achter moet ik nog iets voor gaan verzinnen maar dat komt wel goed 😉
@ Jacco, dat had ik bij de vorige paint job ook geprobeerd maar dat vond ik zelf niet echt mooi. Maar ik denk dat met een hoop stof de camo ook minder zal worden.

We zullen zien

Zo de tracks en wielen hebben hun eerst pigment beurt gehad en de tracks zijn vast gelijmd aan de rest van de Tiger:

IMG_9321.JPG

IMG_9320.JPG

IMG_9319.JPG

Groet Martin

Mooi gedaan Martin,
ik zou als ik jou was de metalen schijn op de reserve tracks wat minder doen, deze hebben tenslotte niet werkelijk gelopen nog.
Ik zou ze anders verweren dan je looptracks, nu lijken ze bijna hetzelfde. Maar wellicht ben je er nog niet klaar mee. 😀 .

groeten John.

Hoi Martin,

Ik ben het eens met John, deze zullen eerder roesten als een malle op die plekken welke slijtplekken zouden vertonen.
Ik had wel andere tracks genomen als ik jou was want nu hangen ze niet door op die plekken waar het hoort en dat doet erg veel afbreuk aan de verder prima Tiger met pracht camo.
Pigment is wel mooi subtiel gedaan.

Groetjes!

@ Guy, Ik heb op de loopwielen slechts pigmenten aangebracht, de tracks heb ik wel met washes, drybrushes en pigmenten behandeld.

@ John, de reserve tracks zijn nog in progress, ik denk dat ik nog met roest pigmenten in de weer ga.

@ Boris, ik heb de tracks nog even onderhanden genomen maar ik kan/wil ze niet vervangen omdat de sprockes al vast gelijmt waren, ik heb zo nog op een paar plekken goed vast gelijmd en het resultaat is nu prima, beter wordt het iig niet 😉

Details zijn verder geschilderd en er is een begin gemaakt met stof washes om de camo iets af te zwakken.

IMG_93521.JPG

IMG_9355.JPG

IMG_9354.JPG

IMG_9356.JPG

Groet Martin

En weer een stap verder,
Ik heb geprobeerd om de stof wash (humbroll nummer 72) iets sterker aan te zetten. Verder her en der wat lichte chips.
Ik heb met MIG Olie mixture wat olie en vet vlekken gemaakt en op de laatste foto's heb ik met Pigmenten de uitlaten bij gewerkt.

IMG_9358.JPG

IMG_9371.JPG

IMG_9365.JPG

IMG_9366.JPG

IMG_9367.JPG

IMG_9372.JPG

IMG_9374.JPG

Groet Martin

Re: Tiger I late [dragon] 24-2

Hoi Martin.
Mooie tank, de camo is simpelweg gewoon hartstikke mooi.
Ik zit al een tijdje mee te kijken maar ik word er nog niet echt warm van, ik heb gezien dat je nog veel beter kan, je nashorn is hier een goed voorbeeld.
Wat ik mis is o.a diepte (snap ik, is moeilijk met zimmerit), en dat sommigge details (nog?) niet de aandacht krijgen die ze verdienen.
Zoals je sleepkabels, die je heel simpel ietsjes zou kunnen drybrushen, nu lijken ze nochal 'gunmetal'.
wat ik ook nog heel mooi vind is het dak van je koepel, goeie verwering.

Nu kan dit aan de foto's liggen en hij is natuurlijk ook nog niet af dus ik kijk nog ff mee.

mzzl, Chris

Bedankt voor de reacties.

Omdat ik de fotos naar "echt" daglicht corrigeer zijn de fotos iets wat flets.

Maar ik ben nog aan de slag geweest en ga nog wat krasjes maken. Verder ga ik gewoon alle details langs en meer aandacht geven

groet Martin

Zekers Martin, hij wordt al mooi hoor.
Met wat filters op luiken en randen of gewoon deels op de grote oppervlakten ga je hem enorm spannend maken.
Ben benieuwd!
Ik vind hem nu nog erg netjes en veilig geweatherd, maar al zeker heel goed om naar te kijken hoor.
Kijk eens naar je grijze metalen van je kabels en onderdelen, die zijn vrijwel overal gelijk, je kunt met potlood of juist een roestwasje lokaal of wat stof nog meer sex erin gooien.
Succes hoor.
groeten John.

THE END

Nog wat details aangebracht en iets beter (minder over belichte) fotos gemaakt

IMG_9445.JPG

IMG_9450.JPG

IMG_9452.JPG

IMG_9456.JPG

IMG_9459.JPG

IMG_9462.JPG

IMG_9463.JPG

IMG_9464.JPG

IMG_9466.JPG

IMG_9468.JPG

Groet Martin

Re: Tiger I late [dragon] 8-3

Ha Martin,

Ik blijf hem gaaf vinden.
Alleen persoonlijk wat ik al eerder had aangegeven had ik de camo niet door laten lopen onder de `afgerukte`zij spatborden.
Wellicht zelfs een andere kleur (iets donkerder geel) geven waardoor de missende spatborden nog eens extra worden benadrukt.
Komen er nog figgies op/in?

Trouwens die laatste foto.......Heel gaaf!!!

Grtz Jacco

Re: Tiger I late [EIND 8-3]

Bedankt Jacco,

Je hebt helemaal gelijk met het stukje geel. en de volgende keer doe ik het zeker weten. Alleen toen ik er mee bezig was vond ik het raar staan dus heb ik het niet gedaan 🙄

Groet Martin

Ik vind het een zeer geslaagde Tiger, Martin! Proficiat!

De hulzen op het achterdek zijn een mooie toevoeging. Ik vind hem vergeleken met ander werk van jou wat minder 😕, maar hij mag er zekers te weten wezen, hoor 😉 .

Wat wordt het volgende?

Groeten,

Maarten

Hi Martin,

Die Zimmerit ziet er superstrak uit! Is die zelf gemaakt of was dit een deel van de kit of aftermarket (atak?) Geslaagd project al met al iig.

Grtn

Vincent

Joow mister V,

Mooi gedaan hoor. Subtiele kleuren voor de camouflage, die vind ik toch wel het mooist.
Wat betreft je foto´s, ik zou kijken of je het diafragma nog iets kleiner kan zetten (een hoger f-nummer dus). Aan de randen is niet alles goed scherp.
Belichting lijkt me prima, maar schiet anders drie foto's uit dezelfde hoek met onder-, over- en correcte belichting. Dan kun je kiezen welke je online zet.

Groet, MartinD

sorry mannen maar toch nog iets nieuws

En beter fotos (warmer qua licht) en nog wat camouflage takken aangebracht om het geheel interessanter te maken.

IMG_9527.JPG

IMG_9512.JPG

IMG_9515.JPG

IMG_9516.JPG

IMG_9521.JPG

IMG_9522.JPG

IMG_9530.JPG

IMG_9531.JPG

IMG_9525.JPG

Terug
Bovenaan