Tiger I Ausf. E klaar

Re: Tiger I Ausf. E Schwere Panzer Abteilung 505 Help!!

beide kleuren van modelair heb ik hier ook liggen primer red en de 71041.

Ik zal de grote poes morgen mee nemen naar Joure😉

Dacht dat ik een foto had van de aanpassing vh commandanten luik, maar kan deze niet vinden.

Het komt er op neer dat er in het luik twee U-vormige openingen waren gesneden (met de open kant vd U naar voren) waardoor een Scherenfernrohr kon worden gestoken.

Deze foto van 312 laat het iig zien (scroll door tot halverwege de pagina):
http://die-cast-army.over-blog.com/categorie-10308576.html

Zie ook deze thread op Missing Links:
http://www.network54.com/Forum/47207/message/1265150779/Modified+hatch+on+Tiger+I+of+s+Pz+Abt+505+images-

Hallo heren,

Inmiddels staat de Tiger in zijn gele jasje. Verder heb ik besloten na een kleine discussie op de friese bouwavond om de tiger gewoon in zijn gele jasje te houden zonder enige vorm van camo.

Verder wil ik Geert Wierstra bedanken voor de hulp met het airbrushen.

hierbij een aantal foto's

GroteFoto-RZMFW64U.jpg

GroteFoto-ESDQAQX8.jpg

GroteFoto-SKZIYQNC.jpg

GroteFoto-NKOKHBE3.jpg

GroteFoto-U7J6NWS6.jpg

Schroom u niet voor u mening tips of kritiek.

Gr, Reitze

Re: Tiger I Ausf. E update 10-2- 10

De Naden is eigenlijk een kwestie van goed plakken, ik gebruik secondenlijm...
Maar wat ik pas uitgevonden heb is houtlijm, dit stopt de kiertjes mooi.
Ik heb het van anderen die het al tijden gebruiken en het werkt als een tiet.

Re: Tiger I Ausf. E update 10-2- 10

Hallo mensen,

Inmiddels ben ik weer een stukje verder , ik heb het gereedschap een kleurtje gegeven en de decals geplaatst. Verder bheb ikde uitlaat wat verweert.
Kritiek, tips of vragen zijn altijd welkom.
Hierbij een aantal foto's :

Foto-OXDY6NIO.jpg

Foto-ZY3XUIAZ.jpg

Foto-C6LV8FGO.jpg

Foto-ZIFABRPM.jpg

Foto-OD8NYKNH.jpg

Foto-CHEFTUZW.jpg

Foto-MDAUHFYD.jpg

Gr, Reitze

Re: Tiger I Ausf. E update 23-2- 10

Ha die Reitze,

Mooi spuitwerk 😀 😉 ! Geintje, ik heb de vorige posting ook gelezen...

Vind het gereedschap netjes geschilderd. Hier en daar een spatje verf, maar niets wat niet verholpen kan worden. Wel vind ik het vreemd dat je op bepaalde plaatsen "verdunde verfvlekken" hebt (linkerkant toren, naast de tracks en links achterop). Kan me zo voorstellen dat je geprobeerd hebt om daar verfsputters te verwijderen met thinner o.i.d. Mijn advies? Niet doen, lekker laten drogen, overschilderen of op een andere manier camoufleren.

Verder vind ik de kleuren vrij "natuurgetrouw". Daarmee bedoel ik dat je een mooie kleurbasis hebt waar je verder mee kan verweren.

Vind de roeststructuur ook niet slecht, wel zou ik er wat meer kleurvariatie in aanbrengen.

Blijf 'm volgen!

groeten, Richard.

Re: Tiger I Ausf. E update 23-2- 10

Hallo,

Even weer een update. Ik heb de wielen erop geplaatse en de tracks erom heen liggen. Verder ben ik bezig geweest met chippen.
Hier van een aantal foto's.

Foto-C6GK8PTO.jpg

Foto-QPHRPI3O.jpg

Foto-FG4CULS4.jpg

Foto-6XXF43AG.jpg

Foto-8UYVOEA8.jpg

Foto-8FPHLFFS.jpg

Foto-HK6FC64J.jpg

Re: Tiger I Ausf. E update 10 -4- 10

Hallo,

In dit lekkere lange koninginne weekend ben ik weer lekker bezig geweest met mijn tiger.
na dat ik mijn vriendin voorzien had van een kop koffie en een sudoku puzzeltje. Heb ik mijn kistje met olie voerf en degtelijke van boven gehaald om de tiger een lekker te gaan bewerken.

Na de hand ben ik bezig geweest met de pigmenten al ben ik daar nog lang niet klaar mee..

Nu weer genoeg gelult en is het tijd voor de foto's, schroom u niet om kritiek te leveren.

GroteFoto-QOVPA3BN.jpg

GroteFoto-88Z3Y6LC.jpg

GroteFoto-YLIWECOV.jpg

GroteFoto-A868NOXP.jpg

GroteFoto-AYJZDKDG.jpg

GroteFoto-3ZQU37WR.jpg

Groet Reitze

Re: Tiger I Ausf. E update 2 -5- 10

Koninginnedag heeft m goed gedaan, lekker vaal en mooie kleuren variaties.

Alleen de nogal strakke modder rand springt in het oog, wellicht is deze nog wat uit te spetteren voor een natuurlijke look?

Ben benieuwd naar t vervolg!

Re: Tiger I Ausf. E update 2 -5- 10

Hallo leute,

ik ben nog even bezig geweest met de modder rand net zo als elco al zei en ik vind hem wel klaar zo.

Foto-HWGABKIX.jpg

GroteFoto-JBVNST6Z.jpg

GroteFoto-LQX3LMRQ.jpg

GroteFoto-FWJEHLF8.jpg

GroteFoto-IWI7T7A8.jpg

GroteFoto-IEWY8JIX-1.jpg

GroteFoto-UWEZMMBG.jpg

mensen schroom niet om een reactie te geven.

Gr, Reitze

Ha die Reitze,

Ik herinner mij uit een grijs verleden een T34.... Als ik dan zie hoe je in betrekkelijk korte tijd progressie hebt gemaakt: hoedje af 😀 .

OK, de Tiger is door Geert Wierstra gespoten, maar na het spuiten zijn er nog voldoende valkuilen waar je in kan vallen om daarmee het model te verprutsen. Ik vind dat je er zeker in geslaagd bent die valkuilen te omzeilen en een mooie, realistische Tiger neer te zetten. Er zijn nog wel wat kleine aandachtspuntjes (zoals de chipping die nog wel íets fijner mag) maar over all:

Respect 😉 !

groeten, Richard.

Re:

Bert Stienstra zei:
Dat is een mooie kit ik heb deze afgelopen vrijdag ook nog in mijn handen gehad,maar ik heb deze toen gekocht:
CIMG4944.JPG

Dit word een projectje voor als ik klaar ben met de verbouwing van mijn hobby/kantoorruimte.Ik zal je zeker gaan volgen om het een en ander bij je af te kijken 😉
Ik zit er nog aan te denken om met de tijd een setje Fruilmodel tracks te gaan bestellen,ga jij dat ook nog extra erbij kopen?In ieder geval veel succes met de bouw.
is dat airbrush verf??

Richard Cramer: Het is zeker wat anders als mijn T34 uit mijn begin tijdperk. Ik heb in de tijd tussen toen en nu flink in geinvesteerd in gereedschap en veel informatie op gedaan op bouwavonden op de SMF D-Day. Verder bedankt voor je stukje kritiek over over de chips( het blijft een aandachtspuntje voor mij). Toch is het iets waar ik war mee kan. Dankje voor the respect.

Elco Elings: misschien dat er nog een figuurtje bij komt , al moet dat denk nog even wachten tot na de Foc. ( dat heeft toch wat meer prioriteit).

Lars wiltenburg: ik weet het niet of het airbrush verf is. misschien dat iemand het weet op het forum vraag het is in de nieuwsgroep.

Chris van Riel: Dankje Chris ik vind zelf de roest strepen wel goed gelukt alleen hoe langer ik er na kijk vind ik ze toch iets te breed.

Greetz Reitze

Terug
Bovenaan