Re: Tiger I 222 (16-09 basis beschildering)
Hallo mensen,
Ik heb deze thread ergens uit de archieven moeten opduikelen, maar door studie en aanverwante perikelen is er niet heel veel voortgang geweest.
Nu het vakantie is, kan ik weer meer aan het fröbelen.
De camouflagekleuren zijn erop gezet met de airbrush, mijn eerste camouflagepatroon met de airbrush. Ik heb voor het bruin de kleur Leather Brown van Andrea gebruikt, code NAC-50. Voor de groene kleur heb ik English Khaki gebruikt, ook van Andrea, code NAC-05. Beide verdund met water en daarna met de airbrush aangebracht.
Ik heb een beetje een los patroon aangehouden, waarbij ik natuurlijk wel enigzins rekening heb gehouden met de foto. Dit is alleen de basis van de camouflage, ik heb nog geen details geschilderd.
Ook ben ik verder gegaan met de commandant, waar ik nu even geen foto van heb. Laatst heb ik Green Stuff besteld, omdat Milliput Superfine White een beetje te grof aanvoelde voor de kleine details. Ik kreeg het gewoon niet goed. Inmiddels gebruik ik Green Stuff voor alles, omdat het gewoon enorm prettig werkt. Het principe is hetzelfde: 2 componenten bij elkaar stoppen, kneden en het hardt vanzelf uit. Alleen Green Stuff vind ik persoonlijk een stuk fijner werken.
De foto's zijn niet allemaal van de beste kwaliteit, maar ik heb ze even snel gemaakt en het weer werkt ook niet echt mee aan goede belichting.
Voorkant:
Achterkant:
Linkerzijkant:
Rechterzijkant:
Bovenkant:
Graag reactie op bovenstaand bouwwerk, zowel positief als negatief.
Een vrolijke vrijdagavondgroet,
Henry