Tiger I #100: 12-05 verplaatst naar "voertuigen en dio's"

Re: Tiger I #100: 28.04: verdere verwering...

Hey Richard.

Volgens mij heb jij iets met fotograverende figuren of niet?

Ziet er goed uit man, zeker die achterkant, mooi verweerd.
Je gaat hem toch niet helemaal bedekken onder de modder he?
Wordt een mooi geheel zo.

Succes verder, Peter.

Re: Tiger I #100: 12-05 verplaatst naar "voertuigen en dio's

Hallo allen,

Omdat ik momenteel twee "commissie klussen" met een deadline heb, heb ik minder tijd om aan mijn FOC-diorama te werken. De deadline ga ik daardoor zeer hoogstwaarschijnlijk niet halen (en ik ben ook niet van plan om het diorama af te raffelen zodat het op een bijeenkomst getoond kan worden....)

Daarom mijn topic verplaatst naar dit gedeelte van het forum. Ik wens allen die nog aan hun FOC-onderwerp aan het werk zijn veel succes met de laatste loodjes 😀 !

groeten, Richard.

Hallo Richard,

Een prima idee, om zo een diorama te maken.

Ik ben het grotendeels met Jan-Willem eens, een wachttoren lijkt mij onzinnig.
Ook het huisje neemt plaats in en voegt eigenlijk niets toe aan je verhaal van het uitreiken van een medaille.

Ter info, ik meen, dat uitreikingen als verschillende Abzeichen en Eiserne Kreuzen aan bemanningen door de Abteilungskommandeur of Kompaniechefs werden afgehandeld.
Een generaal kwam pas in beeld, als het om een Ritterkreuz en hoger ging.
Voor zo'n prestigieuze onderscheiding werd een hele ceremonie gehouden en stond op z'n minst de betroffen Kompanie van een Tiger-Abteilung in de houding.

Veel succes,
Hans

Hi Richard,

Gave Tiger 1 initial, en die gevarieerde verwering is zeker niet overdreven, helemaal prima zo! De enige plek waar ik die variatie mis is op het houten blok voor de krik. Deze oogt steriel en monotoon t.o.v. de rest maar dat is zo aangepast. Verder vraag ik me af of de loop van de MG34 in de toren zover uit kan steken. Voor zover ik weet stak deze niet uit, om beschadigingen te voorkomen aan de vuurmond.

Mvg

Vincent

@ Hans, jij schrijft:
Ik ben het grotendeels met Jan-Willem eens, een wachttoren lijkt mij onzinnig. Ook het huisje neemt plaats in en voegt eigenlijk niets toe aan je verhaal van het uitreiken van een medaille.

Ik ben inmiddels weer terug bij 'mijn oude setting" waarbij wachttoren en -huisje weer verwijderd zijn. Alles is daardoor veel compacter, er is geen loze ruimte meer (te vullen...). Verder:
Een generaal kwam pas in beeld, als het om een Ritterkreuz en hoger ging.

Dat zal ongetwijfeld waar zijn... maar ik heb zo'n mooie Opel Kapitän met bijpassende generaal die simpelweg het verhaal aanvult. Ik houd hierbij een stukje artistieke vrijheid in gedachten.

@ Vincent:
De enige plek waar ik die variatie mis is op het houten blok voor de krik.

Klopt, maar die is dan ook nog niet af, net zoals het gehele voertuig 😉 . Ook schrijf je:
Verder vraag ik me af of de loop van de MG34 in de toren zover uit kan steken. Voor zover ik weet stak deze niet uit, om beschadigingen te voorkomen aan de vuurmond.

Geen idee, ook dit zal zeker waar zijn... De MG is een kort loopje van RB Models, speciaal ontworpen voor tankkoepels. Is natuurlijk geen garantie dat de man zijn research goed heeft gedaan, maar dat de MG zo uitsteekt is geen opzet mijnerzijds. Ik laat het nu zo (het verwijderen en aanpassen levert me meer schade dan voordeel op denk ik), een volgende keer dat ik zo'n loopje ga gebruiken zal ik er meer aandacht aan geven.

Bedankt voor jullie input 😀 .

groeten, Richard.

Die Tiger ziet er weer top uit Richard!
Wellicht kan je hier & daar nog een (regen) streep toevoegen onder wat details.
Moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel heb dat ik soms een beetje te ver ben doorgeslagen
Echt niet, ziet er prima uit!

Marcel.

Terug
Bovenaan