The Red Devils have landed

Yo de mannen,

Hierbij enkele foto's van het afgewerkte vignette met de twee Britsepara's. het is op schaal 1/35 en in resin. De vignette zal binnenkort verkrijgbaar zijn bij Alexander Miniatures onder referentie : 35004 British airborne WWII set (2 figuren, 4 hoofdjes).

vin1.jpg

vin8.jpg

vin15.jpg

vin20.jpg

De figuren zullen ook apart verkrijgbaar zijn : 35002 British Airborne officer seated WWII (2 hoofdjes)

seat8.jpg

seat3.jpg

En 35003 Brittish Airborne troop standing WWII (2 hoofdjes). Hierbij heb ik sinds de vorige foto's het hout van het geweer opnieuw gedaan alsook het zakje voor het gasmasker (had ik in de verkeerde kleur geschilderd). Ook heb ik zijn rugzak nog aangebracht.

stand10.jpg

stand5.jpg

Ik had graag gehoord wat jullie ervan vinden?

Groetjes,

Gino

Erg mooi geschilderd!

Ik vind de baretten niet zo mooi qua vorm. (In dienst noemden we iemand met zo'n baret een "bolle", omdat de vorm nog bol was/ niet plat op het hoofd lag.)
De tas van de staande figuur lijkt qua maat tussen de normale en grote haversack in te zitten, normaalgesproken werd het kleine model gedragen.

tas

Hoi Marc,

Bedoel je die groene tas (daar zou een gasmasker inzitten? Heb ik me toch laten wijsmaken) of de rugzak? Die opmerking over de baretten is al meer gemaakt. Aangezien ik deze figuren moest schilderen voor op het doosje, mocht ik geen andere hoofdjes gebruiken of aan de figuren iets veranderen.

Vele groetjes,

Gino

Marc Brandes zei:
In dienst noemden we iemand met zo'n baret een "bolle", omdat de vorm nog bol was/ niet plat op het hoofd lag.

Een "bolle" was bij de veldartillerie iemand die net in dienst zat,
de eerste 2 maanden was je een "bolle", daarna was je voor elke lichting die na je kwam "ouwe poep".

On -topic,

mij is opgevallen dat met name de Britten hun baret vaak zo op het hoofd hadden staan,
zoals de "bolle" dus. Zal er misschien ook mee te maken hebben gehad dat veel baretten nieuw waren.
Bij een nieuwe baret werd bij ons een natte krant in gedaan,
dan op rollen en tussen de verwarming duwen, dit ging vaak goed,
maar ook vaak bleef je er als een "bolle" uitzien.

Wij kwamen er achter dat er verschillende baretten in omloop waren (merk),
en de een leende zich er wel voor, de ander niet...

Hoe dan ook, om een kort verhaal nog langer te maken,
mooie figuren en mooi geschilderd, een box-art waardig...

Rico

Filters

Hoi Hendrik,

Ja, gedeeltelijk bekom ik dit met een filter. Voor het staande figuur heb ik een filter van Raw Umber (polycolour) gebruikt en voor het zittend met US Field Drab (Vallejo). Ik denk ook dat het komt doordat ik de schaduwen over alle kleuren tegelijk aanbreng. Voor het staand figuur was dit German camo black brown (VA) en zwart, voor het zittend de field drab en zwart. Ik breng die in heel dunne laagjes aan, meer gekleurd water dan verdunde verf. Waar de schaduw het donkerste is ga ik er meer over, op de donkerste plaatsen zal dit wel zo'n 15 laagjes of meer zijn. Voilla, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Vele groetjes,

Gino

Gino,

Erg mooi geschilderd en een zeer nuttige uitleg wat betreft het schilderwerk. Met deze vignette is het ook duidelijk waarom de Enfield nog zweefde bij de vorige losse posting van het staande figuur.

Groet, MartinD

@Rob,

Klopt, heb de uitleg wat ingekort omdat de "nieuwheid" vd recruut hand in hand ging met die vd baret. 😉

@Gino,

Ik bedoel de grote zandkleurige rugtas.

Mooi werk Gino, vooral voor dat zittend figuur zie ik al iets voor me in Arnhem '44 zo ergens in september terwijl hij een Stug III ziet voorbij rijden😉

Rudi

Terug
Bovenaan