" The Last Ride" Weyer(oostenrijk) 7 Mei 45

Re: Weyer an der Ybbs (oostenrijk) 7 Mei 45

Ha die Roger,

Laat ik ook maar eens wat veren steken op plaatsen waar de zon niet schijnt 🙄 😉 ....

Serieus: mooie strakke camo met kleuren die mij zeer realistisch overkomen. Ze lijken mij heel lichtjes "ge-fade" te zijn, vooral bij het groene zie ik dit. Is dit met olieverf naderhand gedaan of heb je een acryl postshade toegepast met de airbrush?

Je dio laat zien dat het niet altijd groot hoeft te zijn om indruk te maken (but look who's talking....).

Ik ga deze lekker blijven volgen 🙂 .

groeten, Richard.

Hi Roger,

Puik werk die hard edge camouflage! Welke tape en verf gebruik je hiervoor? Ik neem aan acrylverf?

Mvg,

Vincent

Het wordt weer een mooi stukje Roger.

Nu eens geen sneeuw en prut.

De houdingen van die figuren zien er ook goed uit. Lekker uitgerust.

Ook is het spuitwerk op die 251 erg fijn.

Tot de volgende keer

groet

Marcel 😀

Beetje laat maar toch...bedankt voor jullie reacties! 😉

Richard,ik heb de camo inderdaad ge-fade met olieverf! Heb het bij alle 3 de kleuren gedaan!
Vincent,ik heb tamiya tape en verf gebruikt!
Marcel,je weet toch 1 vrouw tussen alleen maar mannen is vragen om problemen! 😀

Heb de 251 bijna klaar,zal binnenkort wat foto's posten!

Groet,

Roger

Prachtig werk weer zoals altijd, Roger. Mag ik vragen welke kleuren je hebt gebruikt voor de camouflage, en hoe je de modder/stoflaag hebt gemaakt?

Mathieu,Johannes,Vincent thanks! 🙂

Eelke,de exacte nummers van de kleuren heb ik niet omdat ik op gevoel mix maar de volgende nummers komen er vrij dicht bij:

dunkelgelb,XF-55 Deck tan
XF-2 white
roodbruin XF-64
XF-7 flat red
XF-55 deck tan
groen XF 21 Sky
XF-26 deep green
X-25 clear green

Voor het verweren gebruik ik olieverf mixje Van dijk bruin en een beetje alizarin crimson.voor modder van dijk bruin en raw umber.

de stoflaag heb ik met verdunde humbrol 72 aangebracht.

tracks,rubberdelen pigment aangebracht (verdund met water) daarna gedrybrushed met bruin/grijs/zwart Humbrol.

Dat is het zo'n beetje 🙂

Groet,

Roger

Ach du heilige Sch....!

Hoi Roger, die bak ziet er erg mooi uit!! Mooie kleuren kombi 😱

Ik mix zelf ook altijd op gevoel, en vroeg me altijd al af hoe jij je dunkelgelb deed...
Daar ik binnenkort ook met een driekleuren schema (wel in een andere kombinatie overigens...) aan de gang ga, alvast bedankt voor de kleuren 'tabel' 🤣
Ik neem aan dat je ze alleen wat verdunt met Tamiya Thinner en dan hop, erop?...

Ben erg benieuwd naar de figuren.

Gr Erik

Hoi Eric,

Ik verdun de tamiya verf altijd met de thinner met de gele dop,dit scheelt enorm! De verf komt er hierdoor vele malen strakker op!

een paar figuurtjes heb ik inmiddels klaar:

Nog 7 te gaan! 🙂

Groet,

Roger

nou, ik vind je sculptwerk fantastisch, ook het verband bvb op het been, en hoe dit geschilderd is, meesterlijk! heb je in progress foto's van het sculptwerk of hou je dat voor jezelf? een dagje op je vingers kijken zou me geen straf lijken hahah

Hoi Roger,

Precies, dat bedoelde ik met het aanbrengen van de verf. Geen toevoegingen van glanslak en retarders en weet ik wel allemaal niet... toch?!
Maar uh, de thinner met de gele dop... Help me even, zegt me ff nix 😳 😳

De figuren zijn weer helemaal top; mooi sculp werk. Al vind ik dat geknikte been van het figuur met zijn gewonde been er een beetje raar uitziet... zo vanuit deze hoek... zal wel aan de foto liggen 🤣 Niks meer aan doen 🤣
Vooralsnog er gaaf, mooi schilderwerk!

Gr Erik

Hoi Timo,

Ik hou niets voor mijzelf alleen ik maak niet van elke stap foto's! ..een tijdje geleden heb ik met een klein groepje een soort van demo gegeven over schulpten misschien moet ik dat nog meer een keertje doen! 🙂

Eric,het gewonde been heb ik afgeleid van de originele foto!Tamiya Thinner met gele dop is een Laquer thinner art.87077-500 .Na het aanbrengen van de 3 kleuren heb ik nog een vernislaag aangebracht(dus wel! 😀 ) wat het geheel nog gladder maakt!Als al het weatherproces klaar is breng ik nog een matte vernislaag aan!

Groet,

Roger

Prachtige weergave van kleuren Roger 8) 8)

Ik hou niets voor mijzelf alleen ik maak niet van elke stap foto's! ..een tijdje geleden heb ik met een klein groepje een soort van demo gegeven over schulpten misschien moet ik dat nog meer een keertje doen!

Doen !!!! (lijkt mij gezellig maar vooral zeer leerzaam) 😛

Goed bezig Roger, het ziet er alweer prachtig uit :!:

groet 😉
Peter

Gaat weer een mooie Hurkmans worden Roger 😉 😉 Vergeet bij je LSSAH manschappen niet om de "Dietrich" sleutel op hun schouderstukken te plaatsen. Heel typisch voor de LSSAH, tot het einde toe gedragen en dan heb je het juiste LSSAH gevoel weergegeven.

http://www.archertransfers.com/FG35053.html

LAH-Schlaufen voor Waffen-SS schouderstukken dit even opzoeken op de blog hier onder
http://www.nieuweorde.be/blog/page/6/

Gr.JW

Hi Roger,

Fantastische figuren zeg, lust voor het oog 🤣 Is dit model met emaille verf gespoten ipv acryl?

Mvg,

Vincent

Mathieu,Peter,Nick,Thanks! 🙂
JW,moet even kijken of ik transfers ergens kan bemachtigen,er zullen er trouwens maar weinig zo'n insigne kunnen dragen omdat de meeste camo,zomershirt of een u-boot jas aanhebben! 🙂
Vincent,al het spuitwerk is met tamiya verf gedaan!

Groet,

Roger

Yo,

Ja dat was wel duidelijk maar acryl of emaille? Ik ken alleen de verdunner voor acryl met de witte dop, vandaar mijn interesse.

Mvg,

Vincent

roger hurkmans zei:
Mathieu,Peter,Nick,Thanks! 🙂
JW,moet even kijken of ik transfers ergens kan bemachtigen,er zullen er trouwens maar weinig zo'n insigne kunnen dragen omdat de meeste camo,zomershirt of een u-boot jas aanhebben! 🙂
Vincent,al het spuitwerk is met tamiya verf gedaan!

Groet,

Roger

Dat menneke met zijn veldblouse kan alvast een LSSAH teken ontvangen en U-boat jassen, indien voorzien van schouderstukken, mogen ook gerust LSSAH teken hebben. Veel leuke voorbeelden van te zien in de Ardennen.

Maar los van dat alles, gaaf schilder-en verweerwerk. Je hebt nog aantal maanden voor Twenot 40jaar 😉

Gr.JW

Hoi Roger,

Net wat Vincent zei, ik ken ook alleen maar de X20a Thinner (met witte dop). Heb wel ff gegoogled en ja, er is een verschil tussen de beiden; waaruit blijkt dit in je verfwerk?

Vraagje over je sculp werk; waar haal/heb je de onderdelen vandaan cq handen (Hornet, Alpine etc neem ik aan...) maar vooral de laarzen en schoenen. Heb deze geprobeert zelf te sculpen; klompen kan ik nu 🤣 😈
Heb je deze in vooraad (kopieen gemaakt), sculp je ze zelf of haal/koop je deze ergens anders? (Zou willen dat Dragon een Gen2 set uitbracht met alleen 'gear' (harde PGU 🤣 ), handen en schoenen/laarzen: Zou zo makkelijk zijn....).

Gr Erik

Jw,bedankt voor de info! Zal eens bij Rob informeren of hij dit setje heeft liggen!
Vincent/Eric,de verdunner van tamiya die ik gebruik is laque thinner,deze brengt de verf nog strakker op het model.Deze thinner stinkt en is ook minder gezond maar we doen alles voor een goed resultaat! 😉
Wat de onderdelen betreft voor de eigen gestulpte figuren,voor handen gebruik ik altijd Hornet,hoofdjes Hornet of Alpine en schoenen/laarzen dragon gen 2 of resin warriors/jaguar figuren,deze heb nog een hele stapel liggen maar heb ze nu bijna allemaal ontdaan van hun schoeisel! 😉

Groet,

Roger

OK Roger,

Ik houd het bij alcohol, meer affiniteit mee 🤣 🤣 🤣

Mvg,

Vincent

Super werk, Roger.....de 251 en de figuren. Die kartonnen doos met adelaar, vind ik ook een leuke touch.

Alex

p.s. dat figuur achterop mist een schoen......denk, ik zeg het maar even.. 🤣

Schitterend schilderwerk man !! 😱

Fan, va bra!!
😱

Is tegenwoordig een standaard reaktie... 🤣
Echt goed, dit. Ik vind vooral de pose van de zittende figuur erg goed. Hij zit echt, beetje in elkaar gedoken. Zoals iemand in een bewegend voertuig echt zit, dus.

de figuren en het prachtige verweerde voertuig zijn gewoonweg een ! Niet zomaar in de 251 gezet maar zeer realistisch. Schilderwerk is om een puntje aan te zuigen. Waar haal je de tijd vandaag Roger ?

Workshopje ooit ?? 8)

Hoi Roger,

het ziet er weer schitterend uit! Wat betreft de figuren: hoe maak je de donkerste schaduw van de huidskleur, waarmee ik de diepliggende delen bedoel?
Gebruik je hiervoor alleen raw umber?

Succes met de rest van de figuren!

Rob.

Bedankt voor jullie reacties!

Alex,z,n schoen ligt ernaast! 🙂
mathieu,ik probeer elke avond anderhalf uur te schilderen als ontspanning,zo kan ik ongeveer 1 figuurtje in de week schilderen!
workshop kan wat mij betreft altijd! 🙂
Rob wat betreft de kleuren voor de huid gebruik ik zo'n beetje dezelfde manier als collega modelbouwer Robert Doepp.Dit artikel stond een aantal jaren geleden in een TMMI

basis met vallejo flesh 815 en ogen met off white

Stap 1 ogen pupil schilderen en rand met rawumber(onderrand met extra beetje rood)
stap 2 diepe schaduw met raw umber
stap 3 donkere delen met mix van gebrande sienna/transparant rood middel/napels geel licht
stap 4 lichte delen met mix napels geel/wit
stap 5 rode blush op wang met kraplakdonker
stap 6 baardgroei rawumber,onderlip rawumber +transparant rood middel
stap 7 5o clock shaddow met rawumber

hoop dat het een beetje duidelijk is! 🙂

Groet,

Roger

Wordt misschien een beetje saai maar heb toch maar weer een foto gemaakt van nog een geschilderd figuurtje:

Zoek de verschillen! 🙂

Ik heb nog wat research gedaan wat betreft de Leibermuster camo ,deze is enkel door de wehrmacht in zeer beperkte mate gebruikt en zou alle camo voorWH en LW moeten gaan vervangen.Met name tegen het einde van de oorlog zijn er wat foto's waar leibermuster op te zien is in Chechoslowakije.
Dan toch maar een ander camootje! 🙂
Groet,

Roger

Saai??????? Ik zit te smullen!!!

Ben ook ontzettend benieuwd naar het totaal plaatje van je dio, Roger.

Carry on! 😀

Groeten Ditmar

Hi Roger,

Gewoonweg prachtig! Ook goede interactie tussen het nieuwe figuurtje en de ander. Wat ik ook wel grappig vind is dat de kleuren en het patroon van de Italiaanse camouflagekleding ook min of meer terug te vinden is in de camouflage op de 251, zo wordt het nog meer een geheel. Ben ook erg benieuwd naar de totale finish!

Mvg

Vincent

Ditmar ,Thanks! 🙂
Vincent,daar kwam ik tijdens het schilderen van deze camo ook achter! 😉 heb daarom ook kleuren gekozen die enigzins overeenkomen met die van het voertuig.
Heb inmiddels ook het figuurtje met u-boot jas/broek aan geschilderd,het is een aangepast Mini-Art figuurtje.Heb voor het eerst verf gebruikt van AK( black uniforms) en moet toegeven dat de kleuren hiervoor goed gekozen zijn en fijn is om mee te werken.

Groet,

Roger

Schitterend werk Roger! En niks saai 😉

Begrijp ik uit je laatste posting, dat je voor het eerst met acryl geschilderd hebt? Of voor het eerst met AK verf?
Dacht dat jij trouw bleef aan olie 🤣

Groeten,
Corné

Bas,dank je! 🙂
Corne,AK verf was voor mij de eerste keer!Het schilderen met acryl gaat steeds beter maar olieverf blijft nog steeds mijn favoriet 🙂
De crew is nu compleet!

Nu nog het laatste figuurtje schilderen dat naast de 251 komt en dan kan ik eindelijk aan het diorama verder!

Groet,

Roger

Beetje laat maar des-al-niet-te-min bedankt! 😉

Ben de afgelopen maand met het schilderwerk van het huisje bezig geweest.Bijna alles is met acryl gedaan!Hier een paar foto's gemaakt vanaf de werktafel:

Nu moet ik nog een paar mooie gordijnen uitzoeken voor achter de ramen!🙂

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan