The Iron Prime Minister

Tini Hendriks

Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
PLASTIC
Een stash doos afgestoft en het ergste (zegt men) achter de rug.
Het wordt de AFV CLUB Churchill mk IV AVRE met Resicast deep wading kit en
voor mij de beroemdste tankcommandant van Verlinden 💪🏼.
Mijn eerste Churchill, gewoon een beetje RUDD met het wading kitje.
Lekker plakken 🙃

IMG_8900.webp

IMG_1466.webp

Resicast deep wading kit
Daar zit maar de helft in van wat er op de tank hoort te zitten — net als bij de AFV Club Churchills met de waaduitrusting erbij, trouwens. Je krijgt alleen de in- en uitlaatschachten en de bevestigingen ervoor, terwijl die schachten de laatste dingen zijn die op de tank gezet werden voor het inschepen en het tweede dat er weer afgeworpen werd na de landing.

Oftewel: als die schachten erop staan, hoort ook alle doek erop rond de toren, over de boegmitrailleur en de rompventilator; de platen die de onderste uitlaat dichtmaken; en al het plakband en asbestplamuur. (Alleen zó na de landing zou het doek rond de toren eraf kunnen zijn maar de schachten nog aanwezig, maar dat zal in de praktijk niet lang geduurd hebben.)

O ja, en de Churchilltank is (officieel) niet genoemd naar Winston Churchill maar naar John Churchill, hertog van Marlborough (die dit kleine stulpje liet bouwen, waar Winston zo’n 150 jaar later geboren werd) 🙂

Ja, voor m’n AVRE met SBG-brug. Als je wilt kan ik je ook een PDF sturen van het Britse handboek voor hoe een Churchill waterdicht gemaakt werd — dat beschrijft alleen niet de AVRE, dus het deel over het mortier heb ik zelf maar moeten verzinnen.

Derde wiel heeft nog braampje. En zit de voorzijde nog niet vast? Ik namelijk een flinke kier.

Schitterend model overigens.

Terug
Bovenaan