The Hit, Panzer IV

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Aangezien het laatste figuurtje voor mn Stug dio wel even op zich laat wachten ben ik maar begonnen aan een volgend avontuur!

foto+(1).JPG

Geïnspireerd door wat uitgeschakelde (maar niet uitgebrande )Panzers op het web had ik het idee om bij deze het Verlinden interieur enigzins zichtbaar te houden.
Een RB loopje, Friuls, een beetje PE en veel schuren en boren ben ik zo ver gekomen

12.jpg

11.jpg

8.jpg

1.jpg

Er is nog genoeg te doen maar wat plaatjes op t forum is nooit weg toch!?

Grtzz

Hallo Elco,

Dat ziet er goed uit. Maar let wel op de loop richting van de rupsbanden.
Aan de betuurders kant zitten ze goed. Mocht ik voor mijn beurt praten, dan mijn excusses.

Ik ben benieuwd naar het vervolg,
Gert.

Elco Elings zei:
Aangezien het laatste figuurtje voor mn Stug dio wel even op zich laat wachten ben ik maar begonnen aan een volgend avontuur!

foto+(1).JPG

Geïnspireerd door wat uitgeschakelde (maar niet uitgebrande )Panzers op het web had ik het idee om bij deze het Verlinden interieur enigzins zichtbaar te houden.
Een RB loopje, Friuls, een beetje PE en veel schuren en boren ben ik zo ver gekomen

12.jpg

11.jpg

8.jpg

1.jpg

Er is nog genoeg te doen maar wat plaatjes op t forum is nooit weg toch!?

Grtzz

Hoi Elco,

Leuk idee! Eén dingetje; als ik je plaatjes zo zie wil de toren losgerukt schuin op de romp zetten? Volgens mij zag je dat soort schades voornamelijk bij tanks waar de munitie tot ontbranding was gekomen met een explosie tot gevolg. Dan blijft er meteen weinig herkenbaars van het interieur over...

In dit geval lijkt het mij wellicht beter om de tank schade aan het aandrijfwiel of iets dergelijks te geven waardoor de tank in ieder geval geïmmobiliseerd zou zijn en de bemanning geen andere keus zou hebben gehad om de tank te verlaten. Maar ja, voor hetzelfde geld bestaan er foto's van tanks met afgeblazen torens en herkenbare interieurdelen...?

Just my 2 €urocents...
Groetjes,
Erik.

bedankt voor de reacties.

Er zijn zo veel foto's met de meest bizare schades dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Ik ben eigenlijk uitgegaan van een holle lading waardoor de luchtdruk de schade heeft veroorzaakt en de toren gelift heeft. Het interieur van de toren is ook uit het lood en komen er nog wat aanpassingen zodat niet alles als nieuw eruit ziet 😉 Maak er geen uitgebrande bak van in ieder geval.

Nice Elco!
Mooi onderwerp en goed uitgevoerd.
Al enig idee hoe je de afgebrande zimmerit gaat aanpakken?
Dikke kans dat ik na m'n Jagdpanther ook een vernietigd voeruig ga maken.. alles is reeds in huis.
Succes verder!

groetjes

Elco Elings zei:
bedankt voor de reacties.

Er zijn zo veel foto's met de meest bizare schades dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Ik ben eigenlijk uitgegaan van een holle lading waardoor de luchtdruk de schade heeft veroorzaakt en de toren gelift heeft. Het interieur van de toren is ook uit het lood en komen er nog wat aanpassingen zodat niet alles als nieuw eruit ziet 😉 Maak er geen uitgebrande bak van in ieder geval.

Zo de "zomer" is weer even voorbij dus een mooie gelegenheid om de airbrush te pakken. Ik heb de CM set van AK gebruikt en moet zeggen dat het gelijk de laatste keer is. Wat geel moet zijn is nogal..groen? Maar goed er komen nog wat dunne laagjes verdunde buff/sand yellow overheen om er een mooie gele waas overheen te krijgen en uiteindelijk nog een..jep versleten white wash..beetje weatheren en opeens ziet het er dan weer heel anders uit 😉

Maar goed de basis laag

4.jpg

6.jpg

Ziet er goed uit Elco, goede CM! Ik zie wat je bedoeld wat betreft de kleur, maar vind het best mee vallen. De donkere kleuren lijken wat groenig. Wellicht nog wat highlights aanbrengen met wat buff.

Grtz,

Rob.

Ha Elco,

Misschien niet het gewenste effect maar nog geen probleem denk ik.
Je zou nog voorzichtig wat kunnen na-airbrushen maar ook met het weatheren kun je rekening houden door het niet te donker te maken.
Metname de filters kunnen hierbij veel effect hebben.
Succes!

Groetjes,

Er zitten wat waasjes overheen en ziet er al beter uit. Ook het eerste laagje versleten whitewash maakt m gelijk weer anders. We gaan rustig verder.. Bedankt voor de comments!

Nog steeds bezig, stukje voor stukje.. alles is gedaan met AK producten en olieverf.. op dit tempo is die toch zeker over een jaar klaar!

1.jpg

3.jpg

5.jpg

Nog veeeel te doen,niks is nog af op deze foto's maar een paar foto's tussendoor kunnen nooit kwaad.
Cupola zal ik overdoen dmv de haarlak methode om een mooier en beter resultaat te krijgen.

Bedankt voor het kijken en meer op mn blogje 😉

Cheers

Hoi Rob,

Ik heb de AK014 Winter Streaking Grime en AK 012 Streaking Grime gebruikt samen met Raw Umber en witte olie verf.De natte effecten zijn niet heel goed zichtbaar maar zijn gedaan met AK79 Wet Effects.

Maarten van Campenhout zei:
Erg mooi verweerd, Elco! Vooral de chips vind ik erg goed!

Wat is dat rode spul op het luik?

Groetjes,

Maarten

Dat is toch een leren 'patch' zodat je je kop niet stoot?

Hoi Elco,

de modulatie en verweringstechnieken komen heel mooi tot hun recht in deze 'gele' panzer!

Ik ben benieuwd hoe je je interieur verder afgemaakt hebt; ik ben eveneens bezig met een PzKpfw IV interieur dus inspiratie is altijd welkom. Is alles al geschilderd binnen?

Eric

Deze wordt mooi Eelco, ik vind de verwering goed gedaan, ik zie dat je met olie werkt dit vind ik persoonlijk het mooiste. Let even goed op je roesteffecten, ik vind ze wat te sterk. Je kunt het eenvoudig oplossen door wat meer te verdunnen, meerdere laagjes heb je zo opgebouwd en zijn ook vaak mooier. Met burnt sienna en soms wat bruin erbij kun je eindeloos varieren en wordt het spannend, nu lijkt het alsof je voor roest telkens dezelfde kleur neemt.

Succes met de afwerking!
John.

Hoi Eric, bedankt voor je reactie. Ik ben nog niet met het interieur begonnen. Deze staat alleen in de "grondverf" als basis voor de haarlak. Binnenkort meer 🤣

John bedankt, verweren is idd met olie en AK producten, zeker een aanrader mocht je nog niet met AK hebben gewerkt.
Ik heb gekozen voor een "harde verwering" voor de bovenkant om deze er uit te laten springen maar ik begrijp wat je bedoeld.

Grtzz

Terug
Bovenaan