The Gentle Giant

Hey Peter,
ziet er allemaal weer strak uit

ben dan toch al bijna 28 jaar bouwer maar ben nog altijd zuiniger op mijn
"vellen met poten"dan op mijn modellen 🙂

heb laatst afscheid moeten nemen van een trouwe vriendin na 12 jaar gezelschap ( precies eenzelfde ook helemaal zwart ) 😢

dus ik baal er wel eens van als ze wat slopen maar kan niet vergelijken met de warmte/liefde die ze toch ook geven

heb er nu nog 4 rond lopen BTW

Martin Hiskemuller zei:
Goeie morgen Peter...
zou je dat vel met poten niet liever onder dat bakkie stoppen?
Je ziet hem gewoon denken; "ik kan niet wachten tot die Famo af is... 😈 !!!!!"

Dat is de nieuwe bonus aanbieding van de appie, geroosterde kat. Even villen, op de barbecue en smullen maar! Tenminste, dat vertelde mijn lokale Chinees. De bonus is geen korting maar een mooie bont muts voor de komende winter 😈

On-topic, ziet er prachtig uit, wat een detail 😱 En ik maar denken dat de Famo kit aardig detail heeft.

hee hee 😉

Ja Martin, eigenlijk is het hobbyhol Sperrgebiet voor de kat, maar het beest is onweerstaanbaar..... 😕.
Maar misschien kan alleen een catlover dat snappen 🙄 😉

Jammer van je kat Henk, tis tóch een beetje je kind hè... maar hee...life goes on...
En dat stukmaken van dingen is ze inderdaad makkelijk te vergeven...je moet katten gewoon de gelegenheid nie geven...

Benjamin, bedankt voor de culinaire suggestie, maar ik sla effe over 😉.
Het Famo detail is van zichzelf góed hoor, maar ja.......ik vind het gewoon te leuk om al die extra's erbij aan te maken.
Maar het model heeft het (mits goed geschilderd) niet nodig :!:.

Mazzel!, Peter

Leuke kat en een fraaie voorraad, lijkt wel een winkel 😉 Hier loopt ook een lading haar met vier poten rond die vooral mijn kwasten leuk vindt. Toch is het best gezellig samen met de kat bouwen, altijd gratis haar op je modellen 🙂

Je bent goed bezig, vind het leuk om te kijken wat je doet, het is ook nog leerzaam hoe je van alles kunt maken van allerlei losse onderdelen. Zie je straks nog wat terug van alles wat je nu extra maakt aan de Famo? Of maakt dat niet uit?

Veel plezier!
Grtz

Hoi Johanna en Martin, leuk hè katten 😀 en ach, katten verharen, mensen schilferen, stof stuift.....tis allemaal wát 😉 enwat Martin zegt is ook waar :
Maar ik geloof dat de risicoanalyse vooral gaat over de momenten dat je hem niet ziet..........
Zeer juiste observatie waarde collega...

Johanna zei :
vind het leuk om te kijken wat je doet, het is ook nog leerzaam hoe je van alles kunt maken van allerlei losse onderdelen.
Leuk om te horen 😀 zelf steek ik ook 't één en ander op hier in ons aller album...
Wat betreft de (on)zichtbare details : "als je het niet ziet, dan bouw ik het niet", is zo'n beetje een vuistregel.
Maar ook vind ik het gewoon leuk om een bepaalde uitdaging aan te gaan en dan doe ik het juist wel,
ook al zie je het werkje niet meer terug (goeie oefening ook).
En nog wat, als ik iets aan een voertuig ga doen, wat aan beide zeiden voorkomt, dan doe ik eerst de kant die het minst in het zicht komt.
Gaat de achterkant al aardig, dan wordt de 2e poging (de zichtkant) vást beter 😉 . Dat doe ik zowel met bouwen als met schilderen.

Veel prutspret 😛
Peter

Laatst bewerkt:
Een paar vraagjes:
- Van welke planeet kom jij?
- Hoe veel vrije tijd heb jij?
- Weet je huisarts al van je afwijking? (In ver stadium gevorderd geval van advanced modeling syndrome)
- Is je avatar een foto van je vriendin haar reactie als je zegt: "Schat, ik ga nog "even" modelbouwen hoor" ?

😉

Ongelofelijk mooi werk Peter!

Is je avatar een foto van je vriendin haar reactie als je zegt: "Schat, ik ga nog "even" modelbouwen hoor" ?
icon_couch.gif

Jan 🙂 🙂 🙂

Nou dankjewel Rico en welkom danmaar 😀

Hoi Eric , in antwoord op je vragen :
  • ik bén een planeet
  • "vrije" tijd ? wat is dat??
  • m'n huisarts heeft z'n beroep gekozen alleen al vanwége mij.....(ktsjinggg 🤣)
-yep, dat is m'n vriendin....is 't geen schatje 😎 .

OK Jan, ga maar weer zitten 🙂

Vandaag hou ik er maar 'ns vroeg mee op...dusss...de mazzel 😉
Peter

Laatst bewerkt:
peter van dijk zei:
Hoi Eric :
- ik bén een planeet
- "vrije" tijd ? wat is dat? ➡️
- m'n huisarts heeft z'n beroep gekozen alleen vanwege míj al..... 😈
-yep, dat is m'n vriendin....is 't geen schatje 8) .
🙂 🙂
OK Jan, ga maar weer zitten 🙂

Peter

briljant!!!!!!!!!! 🙂
trouwens dat van die kat...ik denk dat ik het ga begrijpen; siebe is nu mijn airbrush aan het verbouwen...je kunt met 0,5 bar hartstikke leuk de versgeplakte figuurtjes omblazen... Peter heppie nog zo'n handig mandje in de mats????
welterusten nog even na zo'n heftige nachtdienst 😉

Peter,

Mijn hemel wat heb jij dr nog voorraadje liggen.......
Is de kat de bewaarder van alles?? Vandaag in de bioscoop gekomen: 'De Kat en de 101 bouwdozen.'

Zijn dat allemaal kits die nog moeten?

Groet,
Wouter

(die zijn best doet zijn puppie van 10 maand en die slechts 72 kilo weegt van de mooie en sappige Duitse tanks af probeer te houden)

Nej helaas....

slurf hangt eronder en oogjes lijken op de slaghoedjes van een gemiddelde 88mm granaat.... altijd op zoek naar iets te verslinden.

maar verder is het wel handzaam hondje... op het lopen(met 2 man) na dan....

Goeiemorgen Johanna 😉 ben vanmiddag om 15:45 opgestaan....
Goeiemorgen Martin, mandje is m'n enige, maar ik heb nog wél een verdovingspistool.... 😈
Goeiemorgen Wouter, dat stapeltje wat je ziet is het topje van de bouwberg 😀
Ik schat dat ik ± 572 jaar oud moet worden om alles te bouwen, maar dan moet ik wel per direct ophouwe met nieuwe aanschaffingen...NOT 😛
En de kat is meer een behaarder dan een bewaarder 😉
Goeiemorgen Manuel, de Esdee Ka Efzet Negen is inderdaad IMPOSANT...
Zet er een T-34 naast en dat lijkt dan net een speelgoed tankje..

Het WWP boek "FAMO in detail" is binnen....impressive ! zo'n beetje alles staat erin....
met dit boek erbij kun je de FAMO zelfs binnenstebuiten bouwen 😱 😛

Dus gaan we maar eens aan de slag....

Hierbij een emmer bouwblijheid u toe geworpen.... en de groet'n 😀
Peter

Laatst bewerkt:
😱Goedemorgen 😀

Ondanks de Opel Blitz die af moet (is al een heel eind) toch ook nog lekker bezig geweest met die fameuze FAMO 😛

Wat heb ik gedaan.....(ja! wat heeft-ie eigenlijk gedaan???????!!!)

Vordering Chassis + Carrosserie + Transmissie :
Verder gegaan met de lier, beetje extra detail....

En ook de versnellingsbak mocht er niet aan ontsnappen. Heb niet veel toegevoegd, maar ik vind 't genoeg.
Ik denk zoiezo niet dat veel mensen op zoek gaan naar de olievuldop, en oftie wel de goeie kleur heeft 😉.

En in close-up zie je helemáál goed dat het 'maar' suggestie is... 😉

En terwijl ik in het midden van 't voertuig aan het sleutelen ben, was ik niet te beroerd om de beide uiteinden maar efkes in de grondverf te zetten.
Zo werk ik meestal aan een vehikel, ik doe hier wat, en dan daar wat..

😱Macrofotografie slaap je niet rustiger van......😱

Verwering vande Wielen :
Toen heb ik alle wielen van een laagje XF-60 voorzien... ik vind 't een vreemd
kleurtje eerlijk gezegd... beetje groenig 🤣
Beetje verweerd zijn ze ook al. Doe ik altijd los van het voertuig. Omdat ik de wielen horizontaal wil houden tijdens het washen,
en omdat zo'n wieltje op een stokkie makkelijker te bewerken is (vind ik).

Ook de voorwielen beginnen ergens op te lijken.

Motor, "Maybach HL 108" :
Nou, kep zitten studeren in het boek "FAMO in detail", en ik heb nog wat kunnen vinden om toe te voegen aan de motor.
Vooral de boutjes en moertjes van "Masterclub" zijn súper voor dit werk. Je kunt de boutkoppen (of moeren) afsnijden en opplakken,
of je boort een gaatje, en steekt de bout op z'n plek. Ook onversneden te gebruiken als losse bouten (of draadeind met moer).
En Aber heeft zeer kleine schroefkopjes (plat) die na een wash echt mooi tot hun recht komen.

Extra toegevoegd sinds de laatste foto van de motor :
  • Ventilator-as steun, gevormd uit een stukje U-profiel
  • Bedrading en "schroefjes" aan de ontstekingsunit (dik en dun plasticstaaf).
  • Boutjes en schroefjes aan de carburateurs (0,5mm"Masterclub", Aber, plasticstaaf).
  • Terughaalveer aan gasklepstangetjesstelselmechaniek (0,2mm koperdraad, plastic pinnetje).
  • 2 Bouten door waterpomphuis (0,7 "Masterclub").
  • Lasnaad inlaatspruitstuk (15W soldeerbout met mesje eraan).

De motor is geschilderd met washes only (dikke en dunne) over een middelgrijze primer laag :
Olieverf : Raw Umber, Burnt Umber.
Enamel :Humbroll matt zwart (H33).

Op een RVS onderzettertje doe ik een beetje van de (dikke) washes.
Al naar gelang, dep ik meer of minder met een nat penseel (wasbenzine)
in de verschillende washplasjes (nieuw woord van 't jaar 😉 ) en bouw zo de kleuren op.
Daarbij poets ik hier en daar met een vochtig penseel (schone wasbenzine) weer wat verf weg,
net als drybrushen maar dan om de hoogliggende details terug op te schonen.

De foto's tonen (behalve bouwslordigheidjes) de eerste verfronde.
Afwerking en correcties volgen nog.......
O, ik zeg er nog even bij dat deze manier van een motorblok schilderen,
voor mij de eerste keer is..... gewoon uitproberen maar, dacht ik...resultaat smaakt me wel...

Tot slot van deze aflevering wat plaatjes van de sleepinrichting die ik ook alvast een eerste verweringsbeurt heb gegeven.
Dezelfde behandeling als de wielen. Ik ben er nog niet klaar mee...
Wat is jullie mening hierover ??

Dit wassem dan weer, tot te volgende keer 😉

Mazzels, veel plezier en vrolijke groeten 😀
Peter

Laatst bewerkt:
o hallo, 'k zat een beetje na te soezen en m'n eigen bericht na te lezen......
Ga zo pitten... echtwaar 8)
Bedankt Rene... sweet modelling dreams 😉

Wat een detail, heb ademloos zitten kijken, moet ffies bijkomen 😉 In de nacht worden bijzonder dingen gemaakt zo te zien en ik vind het er goed uitzien, wel apart om zo in onderdelen te werken.

Ik heb er niets op aan te merken, vind het er goed uitzien.
Gr Johanna

ha peet,
Hoop dat je wakker bent voordat je hierheen komt...neem vooral je famous famo mee zodat we er effe life aan kunnen snuffelen...of is ie nog nat van de washes?
Geweldig fraaie foto's en mooie kleuren in het motorblok...
...en dan te bedenken dat hier zijn kleine broertje op je staat te wachten voor dezelfde detailering.

Toy story??? Gewoon een kolonie van de heliofobispolymeerclasticobacter isoleren en de plastieke weerstand is snel gebroken...houd je alleen de resin excemplaren nog over...!
😉
mazzel tot vanavond!

Heel erg mooi gedaan. Ik hoop ook nog eens het geduld op te brengen om me vast te bijten in een heeeeeeeel klein detailtje. Het enige wat me een beetje stoorde was de ´dikke´ verf strepen op 1 van de klepdeksels. De andere zijde is juist heel mooi. De voorkant van de motor is ook erg mooi.

Het was denk ik al duidelijk gemaakt, maar ook van mijn kant zeer veel bewondering voor je project. Het lijkt je ook allemaal gemakkelijk af te gaan🙂
Hierbij nog wat ideeen of koopwaar als het om figuren gaat.
3507.jpg

3508.jpg

Het merk is Zelenkov en verkrijgbaar op:
http://www.exter-company.com/en/index.html

Succes!!

Anne

Graag gedaan Jeroen, heb je je baan nog? 😉

Hoi Eric, hoe ik het doe ? gedeeltelijk ervaring, een deel uitproberen, een stevige portie nieuwsgierigheid,
en ik ben een "echte" miereneukert (al loop ik soms tóch wel de kantjes eraf.....) 8)

Dankjewel Nico 😉 .

Dankjewel Johanna en excuus voor het adembenemende detail 😉

Hee Martin, het herenigingsfeestje van de FAMO met z'n kleine broertje was ontroerend 😢 ........
zó mooi om te zien hoe de SdKfz7 in de ferme torsiearmen van de SdKfz9 gesloten werd......
En ben nu aan het onderzoeken in welke hoek van de zolder ik het best die heliofobispolymeerclasticobacters kan drijven......
kep nogal veel hoekjes daarboven 🙄........ iemand ervaring hiermee ?

Hoi Oscar, goed gezien die strepen, het viel mij ook pas op toen ik de foto zag 😉 maar ik had ook al gezegd :
De foto's tonen (behalve bouwslordigheidjes 😳 ) de eerste verfronde.
Afwerking en correcties volgen nog.......

Ha Jan, dat is zó lekker..... braken in de nacht, maar gezien binnenkort de nachten weer korter worden, kan ik niet een correcte estimatie ophoesten
wat betreft de duur van het projectje 🙄 😱 8) en omdat ik graag van tijd tot tijd een matras oprook, is er al helemáál geen pijl op te trekken 🤣.

Hoi Anne, bedankt voor de tip 😀 en ik zal 'm toepassen. Niet als aankoop, maar als figuurconversie. Ik zou ze graag aanschaffen,
maar aan dat aanschaffen komt gewoon geen eind, zóveel lekkers kom je telkens weer tegen 😛 En je zei :
Het lijkt je ook allemaal gemakkelijk af te gaan🙂
Misschien is dat zo omdat ik over 't algemeen maling heb aan regels, ook al ben ik dan zo'n pietje precies.
Het gaat mij (wat modelleren betreft) ook niet om exact, maar meer om illusie, of de representatie van...

Nou bouwerts, allemaal weer hartstikke bedankt veur de reacties 😀
Veel bouwplezier en vrolijke groeten 😀
Peter

roger hurkmans zei:
Alleen ik vraag me af waarom je die "spatters" op de rubberen wielen hebt aangebracht?Heeft dit een bepaald doel?

Ze komen net van de Euromaster af waar ze eerst je velgen insmeren met dat witte spul, dat kun je zien aan de nieuwe banden... 😉
peter van dijk zei:
Het gaat mij (wat modelleren betreft) ook niet om exact, maar meer om illusie, of de representatie van...

Da's een knappe illusie die je ons voorschotelt.

Rico

Hoi Roger, dank u, en je vraag over de bandensmeerboel is bij deze beantwoord door RGoorts.......... 😉

Ik noemde de smeerboel "oude vervuiling". Daar bedoel ik dit mee :
Als een band vuil wordt en hij wordt niet gewassen, dan spoelt modder en zand er wel
vanaf, maar er blijft altijd een spoor van zichtbaar.
In dit stadium steken deze lichte vlekken enorm af tegen het donkere rubber.
Als de band verder verweerd is met "jongere" vervuiling valt dit veel minder op, maar geeft wel de illusie van
een band die al het nodige heeft meegemaakt.
Ik zal in ieder geval nog controleren of deze eerste bewerking niet te dik is.
Zoja, dan zwak ik het af met een sterk verdunde versie van de bandenkleur (H98 + H85, 2 tot 4 : 1).
In het FAQ-boek van MIG staat een mooi leerzaam hoofdstuk met SBS's over het schilderen en verweren van wielen,

Meneer Goorts 😉 dank u, enne...... als ik die hoge hoed toch niet had gehad............................... 😎

greetz, Peter

Laatst bewerkt:
peter van dijk zei:
...dank u, enne...... als ik die hoge hóed toch niet had gehad............................... 8)

greetz, Peter

Blij dat je hem wel hebt,
geen idee waarom, maar ik heb, misschien wel de "illusie", de indruk dat ik weer eens wat anders zie...

Oftewel,
'k word d'r wel vrolijk van... 😀 😉

Rico

Hoi Rico, das leuk om te horen, daar word ik dan weer vrolijk van 😀
Voor je 't weet lachen we ons te barsten 🤣

Enne... mislukken kan er gewoon niets, want alles wat ik doe is leren wat wel kan en wat niet kan.
Nou, en aangezien de jonge onderzoeker altijd deel van me is, zit er nog een hoop plezier in de hoed.
Ach, en de shit die af en toe meekomt heeft ook 't eeuwige leven niet 😉.

grappige groeten 😀
Peter

Laatst bewerkt:
UPDATE 6 APRIL DEEL 1

1 Goedemiddag allen, daar ben ik weer eens met een updeet,
't heeft effe geduurd vanwege zware tijden, maar de zon is weer gaan schijnen hier en aldus heeft ondergetekende
de boel weer opgepakt, en ben ik weer lekker aan het knutselen geslagen...

Waar waren we gebleven....... ach, met mijn manier van bouwen maakt dat eigenlijk niet zoveel uit 😉
Kep gewoon die hoge hoed eens geschud en er kwam in plaats van een paaskonijn, verf en een heel fijn penseeltje uitgerold.
Maar eens lekker dat achterwerk van het chassis gaan chippen.

First Chippings :
met Vallejo 822 (very donkerbruin) en ultra fijn synthetisch penseel zijn er heul veul stipjes en krasjes gemaakt.

Bestuurder Cabine :
Vanwege dat supergedetailleer moet ik in verband met schilderen nogal rekening houden met
één of andere bouwvolgorde.
Eerst heb ik het chauffeurgedeelte gebouwd (zonder motorschot en zijbeplating).
Aan weerszijden van de zitting voor de chauffeur zit een verstelling voor de rugleuning (pic.72⬇)
Aber instrueert nog een derde aan de rechter kant van de rugleuning voor de passagiers maar dit is abuis.

Omdat er van de pedalen maar weinig terug te zien zal zijn heb ik niet de meer complexe Aber pedalen gebruikt, maar
zijn de kit-parts simpelweg bekleed met stukjes traanplaat.

⬇ Verder vond ik een realistische doorvoer van de handremhandle + pook ook écht onmisbaar...
Daarvoor is een stukje dik alu-folie gebruikt dat op een frame werd gelijmd.
Dat frame is als één stuk uit een stukje plastic sheet gesneden.
Folie + frame verlijmd.
Dan de folie ingesneden en het geheel behoedzaam over de pookjes gemanoeuvreerd en aan de vloer verlijmd.
Boutjes voor het frame komen later.

Omdat Aber de plank missloeg betreffende de sluiting van de zitbank, heb ik die aangepast met een stripje plastic en een boogje van koperdraad.
En dan de massa-schakelaar ook maar wat opgeleukt.

OK dan, morgen meer want het is nu 04:48 😱 en als ik nu nog de rest van de pix inclusief geleuter moet gaan plaatsen wordt
het wel erg laat in de nacht of vroeg in de morgen. Ik heb de nacht wel zo'n bietje uitgebraakt nu en ik lig nóg niet in bed 😳
Tot strax danmaar 🤣 weltruste....of....goeiemorgen?
Slaperige, edoch welgemeende en niet minder vrolijke groeten 😀 😉
Peter

Laatst bewerkt:
Re: the Gentle Giant....Update 6 April (deel 1)

Hey oude nachtbraker, je bent weer lekker bezig! Heerlijk om te zien hoeveel detail je toevoegd aan deze fameuze Famo.
Dat er nog veel slapeloze nachten moge volgen!
Jan 😀

Boah!!! 😱

Van dit soort werk zou ik ook wakker liggen....

Strak, man!

Erg mooi werk, Peter!....zowel de details in de cabine als de chips aan de achterzijde. De scheur in de bank vind ik trouwens ook erg leuk gedaan en dat moet er straks in de schilderfase vast leuk uit gaan zien.

Alex

's Nachts komen de ideeën en dat is ook goed te zien, mooi detailwerk en veel finesse, erg leuk om naar de kijken. Slaap lekker 😉

Dat is eens wat anders dan aan paaseieren knutselen 😱

Weer goed bezig Peter, (ik hoor) mooi voorbeeld voor de demo chippen 🤣

Grtzz

Mooi werk peter...hoe voel je je nu??? En nu? 🙂
Je bent weer prachtig bezig en die foto's liet ik hier aan een patiënt zien en die dacht dat het echt een oud stuk Famo was!!!
vrolijke groeten,
Martin

UPDATE 6 APRIL DEEL 2

Hallo mede-hobbyisten 🙂 ,

Reageren op reacties :
Bedankt Jan, je ziet 't : niet alleen Brabantse Nachten zijn lang 😉 .

Dankje Ron, "strak man" zei je..... dat komt omdat die hoge hoed propvol zit ..

Dank u Alex, de cabine is inmiddels gescheurd..euhh geschilderd 😉 . Binnenkort de foto's......

Dankjewel Johanna, inmiddels ben ik weer wakker en voel het daglicht branden op m'n ziel..... óók lekker 😎 .

Thanx Elco, tja die paaseitjes...... meestal trek ik de pin eruit en gooi ze onmiddellijk terug naar Paasflappie.... 😈 .

Hartelijk dank Martin, zeg maar tegen die patiënt dat ik een echte FAMO gebruik als referentie (opgegraven in onze achtertuin... ).
Enne... nu voel ik me prima... en nu nóg....en nu...... 😉 .....

M'n gemoed schiet vol bij al deze bemoedigende reacties... areuh..glop....
Maar gauw verder met deel 2 van de updeet van 6 april in het tweeduizendentiende jaar.

Voortgang FAMO Constructie :

Toevoegingen op de cabine vloer :
Een leiding met kraan voor de reserve benzinetank. Als het motorschot (met die tank eraan) geplaatst wordt,
schuift de benzineleiding gemakkelijk in het gaatje onderin de tank.

⬆ Leuk en eenvoudig detail om te maken, al zal het amper te zien zijn.

⬇ De toegevoegde primaire benzine kraan valt meer op..

De witte strip is in 't echt een rand waar de bovenste motorkap op rust en is aangebracht omdat ik die motorkap weglaat.
Dat doe ik omdat ik de motorruimte maximaal bekijkbaar wil houden.
(de strip zal nog verder afgewerkt worden met o.a. gaatjes)

Waar de passagiers tegenaan kijken. Vreemd genoeg geen bijlen en houweel in de kit.... lang leve de scrapbox 😛 .
De stang met de geweerklemmen heb ik weggelaten. De Instandzetsungtruppen hebben die wahrscheinlich nodig gehad in de kantine
als bestekrek....
(noot : het "scrapbox artikel" is uiteraard niet het tussenschot maar duidt op de pikhouweel)
(noot 2 : noot vond ik noodzakelijk vanwege een ontbrekend pijltje
🤔🤣)

Het schot waar de passagierszitting op rust.

En hier de beplating van de cabine. Ook weer een "sub-assembly" in verband met de constructie/verf volgorde.
Volgens de instructies moet dit aan het motorschot geplakt. Ik heb ervoor gekozen om de canvas afdichting tussen de beplating en het
motorschot weg te laten. Dat deel wordt verwijderd en daarvoor in de plaats komt een strip plastic waaraan
dat canvas normaliter aan 'vastgeknoopt' zit.

En ook hier weer genoeg mogelijkheden om extra te verfraaien 😛
A : dit was een massieve steun maar nu gecorrigeerd. Eerst doorboord en toen ingezaagd. Dan nog twee rechthoekjes ertussen geplakt.
En als iemand me kan vertellen wat er in 't echie werd gemonteerd op plek B met de gevleugelde moeren, hou ik me van harte aanbevolen.....

Een overzichtje.

Motorschot/ Dashboard :

Nu is het detail op het motorschot aan de beurt. Ook weer uitdagend want detail aan de cabine-kant moet soms worden doorgetrokken naar
de motor zijde. Gaat daarbij voornamelijk om leidingen en bedrading.
Ben daarom eerst maar 'ns begonnen met het dashboard.

✅ Tot zover deze update. Intussen is de cabine in kleur gezet en verweerd, maar daar moet ik nog foto's van maken.
Hier al wel een plaatje van de cabinedelen in de spuitcabine.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende aanvulling ⏩
Vrolijke groeten 😀
Petur

Laatst bewerkt:
Re: the Gentle Giant....Update 6 April

Hé Peter,

Ik ben onder de indruk van wat je NU laat zien!!
Ben blij dat je eruit bent dat je NU schilderen van de modellen als leukste ervaart, bouwen komt STRAKS wel 😉
Voor diegene die het NU niet meer snappen....
Erg gaaf wat je allemaal laat zien, maar wordt je nog niet gek van de Aber PE??
Hier wordt inmiddels ook heftig gschilderd aan de Jagdpanzer!

Mzzl
Corné

Hallo 😀

Hee Roger.... geweerklemmetjes ?? zit je me te dollen, of kijk je alleen plaatjes.....die Roger toch 😉
Ja Rico, ik ben zelf ook benieuwd naar de vorderingen (want ik heb tegenwoordig 2 [lees twee] katten op zolder) 😱

bedankt veur de complimentjes 😀
Gentle Greetings,
P ter

Laatst bewerkt:

uuuuh.... 🙁 had die ene belangrijke zin net over het hoofd gezien . Maar nu ik het gelezen heb... zo kom je er wel erg makkelijk vanaf 😉 .Ik heb een tijd geleden ook een Famo met wat pe gebouwd maar vond dit nl het ergste gedeelte.
Maar je hebt groot gelijk hoor 😉

Gr,

Roger

aaiii, je hebt me door Roger 😎 ......
De Famo wil ik eruit laten zien als een oud gediende. Eentje die veel meegemaakt heeft, en toen de Yanks 'm vonden
was-ie reeds in een behoorlijk afgetakelde (maar zeker bruikbare) staat.
En het komt me dan wel erg goed uit, dat ik dan vanwege dit verhaal dat gewerenrek mooi uit de weg kan gaan.
Ik hou veel van detailleren, maar als ik me redelijkerwijs kan drukken ?..................hoezo lui 😎 .

greetz, Petor

Laatst bewerkt:

Je had ook het plastic deel kunnen gebruiken 😈 In het echt was het een met dik leer beklede klem...
Jan 😉

Terug
Bovenaan