Tasca Sherman III naar Baldwin M4

Hierbij wat in progress foto's van de ombouw van een Tasca Sherman III naar een Baldwin Locomotive M4. Kenmerkend voor de Baldwin Locomotive M4's zijn de verticale achterkant en de Direct Vision hoods voor bestuurder en BOG. De DV hoods zitten standaard op de Tasca Sherman III, de achterzijde van de romp heb ik loodrecht 😕 afgezaagd. Het is een aardig Frankensherman project geworden, met onderdelen van Tamiya's M4 (motordek), Tasca's M4A1 (M34A1 mantlet), Dragon's M4 (achterkant onderromp en wat detailtjes) en Evergreen. Had in eerste instantie de achterkant van de bovenromp uit Tamiya's M4 gebruikt, maar deze heeft een nogal ver afgeschuinde bovenkant en dat beviel me eigenlijk niet, dus heb ik deze uiteindelijk vervagen door een eigenbrouwsel uit Evergreen plaat. Volgende stappen, het monteren van de wiel ophanging, gereedschap en sand-shield fixing strips en dan moetie een heel eind afkomen....

DSCN5658.jpg

DSCN5659.jpg

DSCN5660.jpg

DSCN5667.jpg

DSCN5668.jpg

DSCN5669.jpg

DSCN5670.jpg

DSCN5679.jpg

DSCN5681.jpg

DSCN5683.jpg

DSCN5684.jpg

DSCN5686.jpg

Groetjes
DIRK

waar is het hoekprofieltje tussen de bepansering voorop voor? tussen de bestuurders en de boegschutters luiken in, maar dan op het diagonale pantser deel?

Timo,

Ik dacht dat dit een bullit splash guard is, misschien dat de echte Sherman kenners dit kunnen bevestigen/ontkennen.

Martin,

Foto's kan ik zeket nog gebruiken, hij is nog niet af, al bouwt zo'n Tasca Sherman veel lekkerder weg dan een Dragon exemplaar 😀 .

Hee Dirk,

Allereerst: wat ontzettend netjes gebouwd, petje af hoor!
Wat ik grappig vind, is dat ik zelf een zelfde soort traject heb gedaan vice versa: ik heb van Tamiya's M4 een Mk III gemaakt - ging ook wel goed en was erg makkelijk.
Maar jouw project lijkt nog beter te gaan lukken. Succes verder!

Erik Jan

Martin,

Bedankt voor de foto. Vreemd datie grouser op die extra pantserplaat voor de bestuurder zit gelast.

Erik Jan,

Dat ontzettend netjes valt wel mee, de foto's zijn erg sterk verkleind zo en her en der zijn er nog wel wat dingetjes die netter kunnen, maar als gezegd, die Tasca Shermans passen zeer goed en zijn zeer goed gedetaileerd. Het is jammer dat ze niet beter verkrijgbaar zijn in Nederland 😢 .

Groetjes
DIRK

Dirk-Jan Gijsbers zei:
Bedankt voor de foto. Vreemd datie grouser op die extra pantserplaat voor de bestuurder zit gelast.
Ik denk dat het fungeert als bevestigingspunt voor een aantal rupsbandschakels.
Dan is het op zich niet eens zo´n gekke locatie.

Groet, MartinD

Is dat één van de originele Overloon Shermans? Als dat het geval is zal het waarschijnlijk, zoals Martin zegt, een bevestigingspunt zijn voor reserverupsjes. Ook Cookie had een wat ongewone methode van het vervoeren van extra links, goeie kans dus dat men in het betreffende battaljon redelijk creatief was met het aanbrengen van reserve links.

nee,dit is de tank die nog steeds in Overloon is,je ziet dat de koepel er schuin op staat ,ben de naam even kwijt,maar was dacht ik after hitler,of zo iets,
groeten,bert

Voor het bevestigen van extra tracks is een aannemelijke verklaring, jammer dat er zo weinig foto materiaal van destijds van de 7th Armored (gevonden/gepubliceerd) is waarop dit goed te zien is. Andere armored divisions zien redelijk goed vertegenwoordigd in het fotomateriaal, maar de 5th en 7th zie je vrij weinig van.

Terug
Bovenaan