tasca M4A3E2 jumbo

Jurgen van der Werf

Lid van de TWENOT
Hallo medeplakkers,

Een aantal mensen hier op het forum kennen mij al. Maar zal mezelf toch nog even voorstellen.
Ben jurgen van der werf, 31 jaar en weer een jaar bezig met modelbouw.

Mijn intresse ligt vooral bij geallieerd, en dan vooral shermans.

Ik kijk al een tijdje mee op het forum, en vond het nu wel eens tijd om iets te posten.
Het is de tasca jumbo geworden, hij is rudd gebouwd de enige toevoegingen zijn een loopje.
En wat kettinkjes bij de tank doppen.

Hij is bijna op het einde, moet aan 1 kant nog modder aan brengen en misschien nog wat stowage.

Hier een aantal foto's, commentaar is welkom.

20121211_103717.jpg

20121211_101412.jpg

20121211_101434.jpg

20121211_101249.jpg

20121211_103706.jpg

Hoi Jurgen.

Ziet er goed uit. Subtiel geweatherd (is dat al Nederlands?) en niet te veel afgeragt.
Linkerkant van het onderstel heeft nog modder nodig en daarmee verwijnt de lichte (zilveren?) verf op het 3e loopwiel vanzelf.
Kijk nog wel wat je links nog kan verbeteren aan de aansluiting van een aantal rupsschakels.
Je kan nog overwegen de antenne er op te zetten. Ik gebruik daarvoor 0,4mm verenstaal. Iets te dik voor de schaal, maar hij blijft stevig overeind staan .
Gr. Hans

@hans, bedankt voor de reactie en tip. Zal idd eens even kijken naar de tracks, was me nog helemaal niet opgevallen.
Dat zilver is idd verf, van het chippen, oei nog even wegwerken.
Zal nog eens even kijken voor een antenne.

Meer reacties welkom.

Gr, jurgen

Mooie Sherman heb je hier neergezet! De verwering zit er mooi op, met name de modder, al zijn sommige dingen wat moeilijk te onderscheiden omdat je foto's veel te overbelicht zijn. 😉 Kun je nog wat foto's maken zonder het idee dat hij voor de hemelpoort staat?

Greetz

Ha Jurgen, ze zijn nog steeds redelijk overbelicht. Je kan foto's bewerken in Iphoto, Photoshop of op Photobucket.com, dan kun je ze donkerder maken en de kleuren bewerken totdat ze zo dicht mogelijk bij de realiteit liggen. Maar ik geef je groot gelijk, na modelbouwen is foto's maken toch wel het moeilijkste 🤣

Greetz

Mooie jumbo jurger,
Heb je de andere kant ook al met bemodderd?

Mbt je fotos, je kan ze beter met het licht mee fotograferen ipv tegen het licht in.
Anders kan je proberen om een andere kleur achtergrond te nemen.

Goed werk verder. Op naar de volgende sherman. Volgens mij heb je er nog wel een paar liggen 😉

Hoi Jurgen, zeer fraai verweerd !
Afgeragd is vaak lekker dramatisch, jouw Sherman ziet er in mijn ogen wat échter uit.

Tips over de foto's heb je al gehad... kwestie van doen. Digitaal schieten kost nix, dus veel
doen vanuit de zelfde hoek met verschillende belichting, instelling en achtergrond.

Mistig 😉 maar vrolijk groetje 😀
Peter

@martin
Daar kun je Weleens gelijk in hebben, dat hier nog een stapel staat te wachten.
Deze is ondertussen zo goed als af, zal hem zsm posten.
En idd op naar de volgende shermans!!!

@peter
Bedankt voor je reactie, zal eens wat gaan schieten en kijken wat eruit
komt.
Komt goed hoop ik!

Hallo Jurgen.

Mooie bak en de foto's doen deze helaas geen recht aan. Ik zal volgende week wat info meenemen om hierin te helpen.

groet Bas

Terug
Bovenaan