TASCA M4A1 'Battling Bitch' (Foto's 10/09)

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Re: TASCA M4A1 'Battling Bitch'

Hoi Tristan.

Goed dat je ook naar de Shermans bent overgestapt 😉
Je Battling Bitch ziet er goed uit. Met de figuren wordt hij spot on.
Misschien voor het accuraat gehalte moet je de commander luik omdraaien en voorop een .30 zetten ipv een.50
Tevens moet je even de horn van je rechter spatbord af slopen omdat je al een correcte op de hull hebt zitten 😉

Toch zonde van je decals, kan je ze niet ben een dun penseeltje bijwerken?

Groet Martin

betreft het luik tuurlijk, maar omdat op de foto de .30 van voren zit was het misschien een puntje 😉

de beschrijving van Archer is fout, op de foto is duidelijk alleen de horn op de hull te zien. Heb je een close up voor de lak, op deze fotos zie ik niets bijzonders

Martin

He Tristan,

Ik zou gewoon nog een laag erover heen zetten, je hebt nu alleen een kleine mist (zichtbaar op de driver's hoods, eerste foto).
Future vloerlak is ook een optie, verkrijgbaar bij Albert Heijn. Heel dun, en een mooie glanzende laag.

Ik weet zeker dat je na deze nog een Tasca Sherman zal bouwen ... 🤣

Groet, MartinD

Tristan van Leest zei:
Ik zal vanavond nog even een laagje eroverheen zetten, bedankt voor de tip Martin. Nu maar hopen dat het werkt 😉
Future heb ik nog wel liggen, maar ik vond het niet fijn werken, de glans word in mijn mening veel te sterk, moeilijk weg te krijgen achteraf.
Future glans krijg je goed weg door een paar dunne filters erover te spuiten. Ik knal standaard MIG filters of Tensocrom van Lifecolor door de airbrush.

Groet, MartinD

Tristan van Leest zei:
Kun je ook zelfgemaakte filters door de Airbrush gooien? Ik dacht altijd dat de airbrush zou gaan 'lekken' dan, dat zie ik meestal als ik verf teveel verdun, dan gaat mn airbrush 'lekken' bij de nozzle.
Als je airbrush lekt, wordt het tijd voor nieuwe dichtringetjes.
Maar in principe zou je wel zelf verdunde filters er door kunnen gooien ja.

Groet, MartinD

Ziet er erg goed uit.

Ik heb zin om de mijne te maken 😉 Ik ga de Formations conversie voor de Italeri M4A1 76w. met veel extra's gebruiken

Groet Martin

Hoi Tristan,

Dat ziet er goed uit, vooral de zittende fioguur lijkt er gedetailleerd.

Probeer overigens je foto's wat na te bewerken; voordat je ze plaatst, kun je je foto's uitsnijden, dus zonder dat al je werkspullen eromheen zichtbaar zijn. Probeer meer licht te genereren en met het licht mee te fotograferen. Ik ben hier zelf helemaal geen held in, maar met de hoffotograaf aan de bouwtafel wil ik nog eens wat tips opsnuiven voor eigen gebruik 😉

groetjes Frank

Terug
Bovenaan