Tasca Luchs

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2
Schalen
  1. 1:35
Dragon doos 6312. Hardline camo met Zimmerit? . Mocht iemand foto's hebben...

De Hummel bij de molen van de vorige FOC nadert zijn voltooiing 😳 Dus deze is snel aan de beurt.

groeten
Oscar

Re: KT s.Pz.Abt 503

Ah! Deze kit was mijn alternatief geweest voor deze FOC, had er de Tamiya versie met juiste tracks (let op de aparte schakels, bv Fruil ATL-41, deze zitten niet in de Dragon kit!) voor liggen, evenals de snorkel voor op het achterdek (zat in de Panther D kit). Ik he er veel foto's van, stuur maar even een PeeBee met je emailadres!

Alternatief: Google naar 'fkl 316 tiger' en je hebt vele foto's
Een paar fraaie bouwverslagen met aanpassingen en foto's: deze, deze, en deze, en deze...

Erich

Eric....kun je mij ook je fotos van de funklenk 316 tiger 2's sturen? Ik heb er al tijden een in wording, sterker nog....hij is aan 1 kant zelfs al voorzien van de fenders, maar ik zoek eigenlijk naar fotos van de achterkant van t barrel, waarbij ik graag wil weten over de spatborden op de achtterkant.

Mijne is de nummer 2, vlak voor hij in chatedun uitgeschakeld is, wel op het straatje, maar niet half weggezakt in de modder 🤣

Ik heb door mijn folders en boeken gekeken, maar kon geen enkele foto vinden van 113.
Ook dit fotoprofiel is suggestief, er is geen plaatje van de 113 (nuja, een paar schakels).

Tiger503.jpg

Ik heb wel foto's van de 114 etc en je kan -neem ik aan- deze als referentie nemen?

Erich

Hoi mannen,

bedankt voor de tips. Ik heb zelfs ook al behoorlijk zitten struinen maar inderdaad geen 113.

Nummer 114? Graag!

Groeten
Oscar

Omdat ik geen foto's van 113 kon vinden en op een of andere manier deze kit me niet aantrok op het moment ga ik toch iets anders doen. Voor diegene die hebben meegedacht nogmaals bedankt daarvoor. Het gaat nu deze worden:

🤣

Mocht iemand foto's of ideeen hebben ben ik altijd geinteresseerd!

Groeten
Oscar

Mooi voertuig Oscar.

Idee voor de setting :
De wijzende figuur zou in overleg kunnen zijn met de Luchs CO.
De andere soldaten vóór de Luchs, en alles tezamen naast een gebouw of muur.

groet,
Peter

Hoi Peter,

bedankt voor de tip, ik neem dit zeker in overweging.

Nog even geen updates, ik ben met een Adler bezig. (bijna klaar)

Groeten
Oscar

Zo de Adler is praktisch klaar dus gestart!

Tasca heeft een mooie kit ontworpen. Heel simpel is een werkende vering gemaakt op dezelfde basis als het origineel:

Mooi op vakantie de Friuls kunnen maken in de avonduurtjes. 🤣

Daarna met de spatborden begonnen:

Passen, schuren, passen, schuren

Zojuist begonnen met het PE. Voor het eerst met de soldeerbout ipv secondenlijm. Ging best goed. 😀 Morgen weer wat plaatjes schieten

Groeten
Oscar

Prima start en lekker op weg Oscar !

veel plezier 😀

Thanks Peter!

even uithuilen: de Friuls bleken niet goed om de aandrijfwielen te passen. 6 Friuls waren even lang als 7 van de kit rupsen. 🤣 Dus ik dacht gaatjes iets opboren en vrolijk verder. Helaas nog steeds nietr passend. Dus de originele maar zo goed mogelijk aangebracht. Ook gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de loopwielen in verschillende standen te zetten. Hij rijdt dus straks over de top van een heuvel, haag:

tot de volgende update.

groeten
Oscar

Balen van de onbruikbare Friuls, maar 't ziet er met de originelen toch goed uit !

viel Spaß Oscar 😀

Tja. Die Friuls moeten later nog maar een keertje van pas komen. Ben al tijden van plan een panzer werkplaats te maken. Mooi in een hoekje oid.

De stand van vandaag:

Nog een paar kleine dingetjes en dan kan die in primer. Dan nog even wat figuurtjes, dio klaar 🙂 Wordt krap dus...

Groeten
Oscar

Nice, ik blijf dit een machtig mooi voertuig(je) vinden 😀 ! Ben heel benieuwd naar z'n verfjasje en je diorama idee....

Ik blijf 'm volgen.

groeten, Richard.

weer wat verder: Plaatjes slechts gemaakt om de voortgang en wijze van spuiten aan te geven:

zwart voor de diepste schaduwen

bruin voor schaduw

camo en iets opgelichte camo

binnenzijde geverfd:

en deksel erop:

DDankje peter!

de huidige stand van zaken: camo verouderd, een gedeelte van de details in de kleur gezet. Deadline ga ik niet halen. Maar we gaan gewoon verder.

Oscar

Ha doe Oscar,

De vorige update (met de camo) heb ik schijnbaar compleet gemist 🙄 ...

Jammer dat je de deadline niet haalt, ik had ook dit mooie voertuig graag in Overloon gezien. Wel updates blijven posten hé?

groeten, Richard.

Heb je 'm nog gezien Richard? Ik moest helaas uiteindelijk toch weer snel vertrekken, heb je niet meer gesproken.

Ik ben ook benieuwd wie de winnaar is geworden en tevens het verzoek dit topic naar de voertuigen sectie te verplaatsen.

bvd!

Groeten
Oscar

Terug
Bovenaan