Tasca Luchs *13-04*

Een lange tijd geleden was er eens een FOC verkenningsvoertuigen. Mijn inzending was een Luchs maar die heeft de deadline niet gehaald, als zo velen. Maar hij heeft nu toch maar is een likje verf gekregen.

De luchs is van Tasca met een beetje Eduard PE, Fruil tracks (komen er op), en de kisten komen van MIG Panther storage boxes Set. Het loopje was een beetje geklooi, had een Armorscale besteld maar deze was te kort 😕 Heb alleen de mondingsrem gebruikt en een stukje evergreen 1,6mm

De camo vind ik zelf aardig gelukt, hier en daar een klein beetje overspray maar dat gaat denk ik wel weg met het verweren.
Commentaar is van harte welkom.

P1150226.jpg

P1150215.jpg

P1150224.jpg

P1150221.jpg

P1150217.jpg

P1150220.jpg

Benjamin, ziet er goed uit, mooi gebouwd en gespoten, kan er verder weinig van zeggen. Ik heb wel nog een vraag. Zelf heb ik deze kit ook liggen en heb ook de Armorscale loop (KwK 38 ). Op grond waarvan concludeer je dat hij te kort is?

Heb je hem soms vergeleken met de - langere - 2 cm Flak 38 loop? De KwK 38 is bestemd voor voertuigen zoals de Luchs en de Flak 38 voor, je raad het al 😀 : Flak. Overigens waren ze onderling uitwisselbaar, dus je kunt een Luchs met een 2 cm Flak 38 loop tegenkomen, hoewel dat niet in lijn was met de officiele specificaties van de Luchs).

In een review op PMMS wordt zowel van de KwK 38 (bestemd voor voertuigen zoals de Luchs) als de Flak 38 gezegd dat de lengte correct is.

http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/armorscale/b35048.htm

en

http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/armorscale/b35047.htm

Nu kan die review verkeerde info bevatten, dus ik zou graag willen weten wat er mis is met de lengte. Dan kan ik daar met mijn Luchs ook rekening mee houden.

Groeten,
Richard

Ow ja, modelbouwen dat moest ook nog 😀
Ik ben nu iets verder met mn luchs, chips en nog een beetje verweren en dan vind ik het leuk geweest.
Anyway, the pics:
P4130349.jpg

P4130350.jpg

P4130347.jpg

P4130345.jpg

P4130343.jpg

P4130340.jpg

Ik weet dat de lat erg hoog ligt hier maar ik zou graag feedback willen krijgen of het model. Het zijn mn eerste chips dus het was voor mij erg uitproberen.

Hoi Benjamin,
Heel leuk model! Tasca Luchs staat bovenaan mijn verlanglijstje vandaar ook mijn meer dan gemiddelde belangstelling. Mijn eerste vraag is of je nog jerrycan rekken op de toren gaat aanbrengen. Zou het persoonlijk jammer vinden als je dit niet doet, hoort vind ik toch wel een beetje bij een Luchs. Maar misschien heb je een bepaald voertuig voor ogen dat ze niet had. Is dit het oude of het nieuwe Luchs model? Jouw model heeft overigens meen ik een laat type torenluik (aan de achterkant), hebben allebei de Tasca modellen dit type luik? Hier twee foto's van de verschillende luiken ( een symmetrisch en een asymmetrisch):

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan