Tankcharge Linne 1945

JoHendriks

Lid van de TWENOT
Hallo mede bouwers hier wat voortgang foto,s
Het betreft hier een dio over de tankcharge bij Linne tijdens Operation Blackcock.
Hier hebben 24 Cromwells van de 8th King,s Irish Royal Hussars de enigste Geallieerde tank charge in Europa gedaan.(desert Rats)
Tank rijders waren Royal Marine commando,s en 2 th Commando .Parasmock met baret of stockingcap)
Het wordt een sneeuw diorama met whitewash tanks
De Cormwells zijn in eerste verf , figuren in diverse afwerkings fases alles is under progress (figuren nog niet comleet) .
samen met Bert Lindeboom op zoek naar tanknummers en namen.Ook staan de lokatie foto,s erop en de penteking voorstellende de aanval.
Graag commentaren ,volgt nog meer info.
https://picasaweb.google.com/jocorienhendriks/TankchargeLinneDiorama?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOmv74WzreqaowE&feat=directlink
groeten Jo

Tank%2520linne.jpg

wit_geschilderde_cromwell_tank_7th_armoured_division_tijdens_operation_blackcock.jpg

Hoi Jo 😀 dit ziet er goed uit !
Ron zei
Die tweede foto heeft nu al sfeer.
Dat vind ik nét zo ! Komt misschien doordat het lijkt alsof ze iets heuvelafwaarts gaan (er zit vaart in :idea: ).
tankcharge%2520Linne%2520059.jpg

Ik ben benieuwd naar het vervolg...

Veel bouwplezier 😀
Peter

Een vraagje: Heeft iemand een idee hoe je sneeuw van de tracks af kunt laten stuiven ?.Dit om de vaart uit te beelden.
Cromwells rijden zigzag door besneeuwt terrein.
Groeten jo
Tank%2520linne.jpg

Stuivende sneeuw.............

Ik roep maar wat : watten héél fijn uitpluizen. Bestrooien met zeer kleine witte korreltjes.
Wat voor fijne kleine lichte korreltjes ? mmmmmmm liefst van zichzelf pluizig of "hakerig" zodat
het in de wattendraadjes blijft zitten zonder te hoeven fixeren..... maar wat ???
Misschien kun je heel fijne miniwattenbolletjes draaien...experimenteertijd m'n beste 😉

Succes :idea:
de verschrikkelijke sneeuwman..... wátte ?! 😉

Peter,Inderdaad een goed idee,ik wil spoedig weer foto,s posten de eerste Cromwell is in de whitewash en chipping en ziet eruit als een witte shrottbak.
Wil de track nog afwerken en dan het watten experiment uitvoeren om de snelheid van de tank te kunnen uitbeelden.
Groeten Jo

Terug
Bovenaan