Tamiya's T26E3 W.I.P. // update 22-08-07

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Hier een vijftal snelle foto's van mijn Pershing, zoals die er nu voor staat. Er moeten nog een paar kleine dingen aan gebeuren qua bouwen. Vervolgens checken of onvolmaaktheden, gietnaadjes enzovoort en dan kunnen we gaan verven.

pershing1xl4.jpg

pershing5ws1.jpg

Twee foto's van de koepel en achter romp. De meeste toevoegingen zijn duidelijk zichtbaar. Allemaal redelijk simpel werk met plastic kaart en ijzerdraad. De periscopen heb ik geopend omdat alle luiken dichtblijven, en dit geeft een levendiger tank.

pershing2pm0.jpg

Niet heel goed zichtbaar, maar aan beide kanten is de bekabeling voor het licht toegevoegd. De lampbeugels moeten nog, maar ik weet nog niet of ik ze dunner vijl, of vervang door koperstrips.

pershing3jp1.jpg

pershing4wa4.jpg

De werkende suspensie. De wielen zitten allemaal nog los om het verfwerk te vergemakkelijken. Je kunt hier wel de schroefjes zien, bij de voorste en achterste armen.

Commentaar is van harte welkom.

MartinD

Euh, hij heeft geen kanon 😀 😀

JE hebt maar over een visor het beschermhekje staan. Dat heb je waarschijnlijk met zin gedaan, maar ik denk ik zeg het toch maar even.

Hoi Martin,

Wat een vet bakkie is het toch...je was me net voor toen je h.m van Wilko kocht 😕
Ik wil de Pershing zelf ook nog hebben in m,n verzameling van de Patton familie.
Maar Martin zou je niet wachten met schilderen tot je je de Badger 150 in huis heb 😀

Gr Nick 😉

Bedank voor de commentaren heren!
@ André: het kanon komt er nog op. Is al wel gebouwd. Misschien dat ik nog casting nummers op de kanonmantel doe. En de overige periscoopbeugels komen er nog op hoor!

@ Nick: sorry mate! Maar 20 euro, daar kon ik hem niet voor laten liggen.

@ Ronald: ja, hij komt in een diorama. En zo heel erg heb ik toch niet gedetailleerd? Nieuwe periscopen, paar boutjes (zie ook rond de boeg MG) enz. Er zat genoeg detail op, dus dit zijn gewoon een paar klein exta's.

@ Eelke: dank je! En ja, het is een pinmark. Hij lijkt wel heel erg groot op de foto, maar die had ik dus nog niet verwijderd. Andere lamp is wel onder handen genomen.

Leuk bakkie!! Kan niet wachten tottie gespoten is.

hehe.. nu zie ik pas hoe die foto van de lamp genomen is.. (je was zeker te lui door de warmte om de foto te verdraaien 🙄 😳 )

Greetz Hilbert

Hi all,

De laatste tijd komt er weinig modelbouw meer uit mijn vinger. Druk met afstuderen, en wel de inspiratie maar geen echte zin om te bouwen of verven. Dus ik heb één van lopende projectjes maar op de foto gezet. Misschien dat eventuele respons hierop weer alles in gang zet 8):

Tamiya's Pershing dus nog steeds. Ik heb m gespoten met TS-5 (?) olive drab. Onderlaag was Halfords primer, zwart. Daarna wat plekken die ik gemist had bijgewerkt met Humbrol 116. Vervolgens een laagje zijdeglans GS erover voor de decals, en die geplaatst. Ik moet toch maar weer eens Set en Sol kopen, want de decals zijn niet zoals ik wilde 😕
Weathering tot nu toe zijn pinwashes en filtertjes met allerlei Humbrol kleuren, en wat chippings van Van Dyck Bruin. Over de achterkant ben ik niet zo tevreden, daar ging ik iets te snel voor resultaat. De voorkant vind ik beter gelukt.
Op de onderromp zitten al wat pigmenten voor weathering, maar dat ga ik er weer afhalen.

Comments are welcome! Bezichtiging is mogelijk, 7 juni in Zutphen 😉

Cheers, MartinD

Hoi allemaal,

De T26E3 nadert ook heel langzaam zijn eindafwerking. Vandaag heb ik met dank aan Ed Hou een Miniart huisje binnen gekregen, dus kan ik eens passen en meten voor een passend stukje grondwerk.

Ik heb de tracks uit de kit gebruikt, maar dat werkt nog niet zoals ik wil 😕 Het lijkt allemaal wel veel erger dan het is, door de werkende wielophanging. Ik hoop dit gedeeltelijk te kunnen ondervangen met het grondwerk. Anders gaat de boel er af, en zet ik Friuls eronder.

Hier twee foto's van de huidige staat.

Cheers, MD 8)

Olla Martin

Hij is mooi geworden zeg, zeker op die eerste foto vindt ik hem erg mooi.
Kun je niet nogeens een paar foto's maken vanaf de bovenkant?
Zijn het rubbertracks uit de kit of van die gevallen die je aan elkaar moet plakken. ik neem aan de rubber tracks. Anders moet je gewoon een dotje lijm tussen de loopwielen en de rubberen tracks doen en daarna een potlood of een penseel ofzo iets ertussen. Heb ik bij mijn KV-1 van trumpeter ook gedaan en werkt erg goed.

MVg Johannis

Hey Martin,

Mooi geworden,
Ik zou Friuls doen. De rubberen dingen doen afbreuk aan je model.
Ik las laatst een artikel waarbij iemand dat ding maakte in 1/48 en de kit in 5 minuten in elkaar had. Het duurde nog eens 5 uur voordat hij de tracks er fatsoenlijk om had zitten.

Succes met je dio.

Grtz
Patrick

Martin, ik zou voor fruils gaan, deze tracks zijn niet je van het 😉
Waarom glimt hij zo? Moet hij natgeregend zijn oid?
grtz, Jan 🙂

Heren, bedankt voor de commentaren! Nu ik de foto's weer zie naar een avondje werk, neig ik ook sterk naar Friuls. Weer een toevoeging aan de lijst voor KMK 🙂 ...

@Johannis: De tracks zijn inderdaad de gewone rubber band tracks uit de kit.

@ Patrick: constructie stelde inderdaad geen r**t voor. De wielophanging was het moeilijkste, vooral omdat deze werkbaar was. Maar romp en koepel was een stukje van een taart.

@ Jan: de koepel glimt nog omdat daar nog niet veel aan is gebeurd. De romp is al wel geweatherd. Ik probeer het glimmen weg te werken met filters en washes, dus dat moet nog. Ik zal hem meenemen naar Zutphen, en met een beetje mazzel KMK.

Heej Martin,

Begint al aardig wat te worden, netjes afgewerkt tot nu toe. Behalve de tracks... daarmee sluit ik me aan bij mijn voorgangers, dat valt zo erg op, daar moet nog wat aan gebeuren.

Verder mis ik vuil op het loopwerk, juist bij zo`n OD voertuig doet een dust over de lower hull en het loopwerk wonderen en maakt het geheel veel levendiger.

Groeten,
Bouke

P.S. leuk he afstuderen? Blij dat ik dat nu achter de rug heb, er kan weer gebouwd worden! Succes ermee!

Bouke Veurman zei:
Verder mis ik vuil op het loopwerk, juist bij zo`n OD voertuig doet een dust over de lower hull en het loopwerk wonderen en maakt het geheel veel levendiger.
Bouke,

Bedankt voor de input. Een stoflaag over het loopwerk volgt zeker nog, maar dan moet eerst mijn nieuwe naald voor de AB binnen komen. Daarna wordt het een beetje passen en meten voor wat betreft het grondwerk, zodat ik weathering een beetje aan kan passen op de kleuren daarvoor.

Cheers, MartinD

Terug
Bovenaan