Tamiya SU-76 M Berlin

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
sd Kfz 135/1 Afrika
Partisans
Hi all,

Dit model dreigde in de categorie shelf queen te belanden, maar recent toch weer opgepakt en nu bijna af. Het gaat om de Tamiya kit van de SU-76 M. Een hele mooie en leuke kit: compact en er valt veel te zien. Bovendien mooi compleet met een bemanning in actie, net zoals de Archer uit hun collectie. Het enige minpuntje is het ontbreken van de klemmen voor de kabel en voor de munitie in de rekken, maar dat is niet al te spannend natuurlijk. Recent geverfd en verwering ook een heel eind gereed, zie hier de afbeeldingen van het model zoals het nu is. Verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

SU 76 M Berlin.webp

SU 76 M Model.webp

Dit voertuig had als bijnaam klein kreng in het Russisch. Als je de opeen gepropte bemanning ziet snap je wel waarom. Comfort is ver te zoeken!

SU 76 M Tamiya.webp

Model is gespoten met Tamiya acryl verf mix van groen en geel. Daarna beschadigde verf gemaakt met dezelfde kleur in lichtere tinten door tamponeren en penseeltje. Idem voor de meniekleur. Daarna de gebruikelijke washes/filters. De metallic kleur rupsen is gemaakt met metallic wax van AK die daarna verzegeld is met acryl vernis om te voorkomen dat het pigment gaat zwerven.

SU 76 M 1 35.webp

De zijkant, achterkant en figuren zitten nog los.

SU 76 M weathered.webp

De lichtere delen op o.a. midden spatbord zijn na verweren nog bijgewerkt. Deze worden nog ietsje donkerder na wash op die plekken. Wat ook nog gemaakt moet worden zijn twee klemmetjes voor de kabel op de frontplaat. Wat nog volgt is nummering op de zijkanten, dat doe ik altijd op het eind, een tik haha. Ga meestal meteen aan de slag met verweren. Ook breng ik nog wat bepakking aan op het spatbord aan deze zijde, zal voor meer variatie zorgen.

Ziet er fraai uit Vincent!
Het enige puntje dat me opvalt dat je zelf niet genoemd hebt als deel van de "to-do" lijst is de uitlaat. Die oogt op de foto's nog vrij (te) egaal van kleur.

Leuk ding hoor!
Ik zou de tanden van de zaag even aantippen. Die zijn altijd blank staal. Of verroest is ie lang buiten hangt.
Uitlaatopeningen nog even zwart maken en wat roet over het spatbord naar achter laten blazen. Ik kan me niet voorstellen dat de motor netjes afgesteld staat…

Terug
Bovenaan