Tamiya Stug III ausf. G [eind foto`s] 24 aug.

Hallo,
Hier mijn volgend project.
De Stug III van Tamiya met een Eduard setje, Armorscale loopje, en wat losse onderdelen uit de sparebox. Voor de rest komt er nog een figuur bij van Alpine. De Stug wordt in een panzergelb gespoten, zonder camo.De foto`s zijn een beetje snel genomen 😳

Stug01.jpg

Stug02.jpg

Bedankt voor het kijken.
Greetz Jacco

Hoi Jacco, ben momenteel bezig met het afwerken van deze kit.
Ook "de mijnu" is slechts Panzergelb maar erg tof om te doen.
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=16407

Ik neem aan dat de bouw nog niet af is. (op de toolz na dan)
Mis hier en daar (letterlijk) wat haken & ogen op de body.
Welke tracks liggen er hier op?
Ben zelf gestart met die van Modelkasten maar naar 78682364 hartverzakkingen ben ik toch maar weer naar de Friuls gegaan en ooooh wat een opluchting was dat. 🙂

Verder wellicht klein detail; de rol prikkedraad komt wellicht beter uit als je hem horizontaal legt ipv verticaal nu. Over het wiel & dat kratje.
Nu "verdwijnt" hij een beetje door dat reservewiel.

K massel,
Marcel.

leuke panzer

wat mij zo gelijk in het oog springt is dat je een drupje lijm hebt gedaan onder elke loopwiel om de tracks vast te houden en dit nogal duidelijk aanwezig is.
Wat voor lijm heb je gebruikt? zou kunnen dat dit verdwijnt als je hem geschilderd hebt.

Hoi Marcel.
De bouw is inmiddels klaar, en staat ook in een panzergelb kleur.
Ben eigenlijk nog aan het twijfelen over een evt. camo. Ik zat zelf te denken aan gewoon een aantal groene vlekken en strepen.
De tracks zijn Dragon Magic tracks. Voor mij ook geen modelkasten 8)
Thanks voor je reactie
Kunnen we binnenkort weer een update van jou Stug verwachten 😉

@Michel, hij is inmiddels gespoten, en de lijm valt reuze mee, sraks wat vuil, en je ziet er niks meer van 😀 De lijm die ik gebruik is gewoon van Revell.

Greetz Jacco

Ziet er erg mooi uit. Jammer dat je geen tussenfoto's hebt gemaakt. Dan kunnen andere er meer van opsteken dan alleen het eindprodukt te bekijken.

groeten Maarten

Jacco, de houders van de rookpotten die geen rookpot meer bevatten moet je aan de binnenkant voorzien van een donkere kleur. De potten worden weggeschoten dus dat geeft een reactie.

Dominique verwees al naar de grote wielen, daar mag ook nog wat meer metaal effect. Persoonlijk vind ik de hele omgeving van de rubberen wielen wat kunstmatig overkomen. En de verdere onderkant/binnenkant van de omgeving van de wielen mag wel wat uitdaging omvatten.

het rubber van de wielen wat de tracks raakt kan je in mijn optiek beter zwart/grijg houden aangezien ze de tracks raken en dan gelijk dat deel van de tracks wat geraakt word een wat andere kleur geven. Ik weet niet of je de Pigment DVD het Mig/Adam Wilder maar daar kan je leuke effecten uithalen.

De staalkabels die je geplaatst hebt vind ik persoonlijk wat te zweverig overkomen. Persoonlijk denk ik dat je beter met een mooie karaya set kan werken. Tip voor mooiere antenne is/zijn de setje van Armor scale.

De orginele Duitse antennes hadden een wat andere vorm.

Geef de nodige aandacht aan het model en hij word nog mooier dan dat ie nu al is.

Mooi figuur en past mooi in je setting. Jammer dat er weinig van je plaatje te zien. Daarvan zou ik nog graag een foto van willen zien.

JW

Terug
Bovenaan