Tamiya Panzer III ausf. L (update 14-10)

Dit is de Tamiya Panzer III ausf. L die recht uit de doos is gebouwd. Inspiratie hiervoor deed ik op bij deze foto:

panzerIIIbridge.jpg

Het leek me leuk om te proberen die situatie na te maken op een kleine display. De Panzer III is dus uit de doos gebouwd. Daarna het model gespoten met Revell 78 donkergrijs, goed laten drogen en voor de chipping water en zoutkorrels aangebracht. Dan met Tamiya buff (XF-57) het model gespoten. Washes zijn gedaan met olieverf, zwart en bruin, en drybrushen met flesh. Ik heb het hele model heel lichtjes met terpentine ingesmeerd en daarna met gelig poeder van de verfwinkel bewerkt. Decals zijn van Tamiya uit de doos van de Panzer III ausf. N die ik nog over had.

Ik zit nog te denken aan een figuur erbij maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat. We shall see! Voorlopig staat het er alvast zo bij:

panzerIII.jpg

Ja, leuk.

ik neem aan dat je nog niet klaar bent, ik zou zeggen nog meer debris, wat water net als op de foto en de muur mooi afwerken.

ik vraag me af wie in deze situatie dacht dat die brug het wel zou houden. en toch doen he 🙂

Thx mannen, en nee, gelukkig is hij nog niet klaar hoor. Nog lang niet. De tank zelf heeft nog wat (af)werk nodig en de basis is nog lang niet klaar. Ik heb nu de grond een kleurtje gegeven, buff met desert yellow, en de muur is nu ook een muur geworden maar moet nog kleur krijgen. Dan komt er idd nog een hoop gebroken hout bij en wat verdord plantenmateriaal en losse rommel.

Een leuk basis idee Boudewijn maar de Duitse Pioniere zouden zich in hun graf omdraaien als ze deze brug zagen 😉. De planken zijn veel te dun, zouden meer op balken moeten lijken die ook strak tegen elkaar aan moeten liggen. Deze planken(balken) werden meestal ingeklemd tussen twee balkenlagen in de lengte richting (gefixeerd met touwen of met een soort grote lijmklemmen). Ook waren de uiteinden van de planken (balken)netjes afgezaagd, ze hadden toen namelijk al de beschikking over kettingzagen (die door 2 man werden bediend). Ik zou je aanraden "Deutsche Pioniere im Einsatz" uit de Dörfler reeks aan te schaffen.

Arjan

Ja Arjen, klopt, ben ik me van bewust, op de foto van de echte situatie is ook duidelijk te zien dat het anders in elkaar zat. Maar ik ben in dit geval redelijk lui geweest denk ik en heb me derhalve tevreden gesteld met de materialen die ik had liggen. Ik zal er nog wat debris (planken en balken) omheen leggen en daarmee wat foutjes proberen te camoufleren. Laat ik maar zeggen dat juist de reden die jij opgeeft deze instorting heeft veroorzaakt 😉

Ik zou dat bruggetje toch iets steviger maken.... zoals het er nu uitziet zou ik er nog niet eens te voet overheen willen gaan, laat staan in een tank van zo'n 20(?) ton.
Just my €0,02 😉
Jan 🙂

Daar ben ik het deels mee eens, te voet vind ik iets te sterk uit te drukken. Maar als je het naast de originele foto zet klopt het wel redelijk maar het zou missch "iets" dikke mogen. Maar ik kan me ook we voorstellen dat je het nou allemaal wel heilig vind om dan nog een nieuwe brug te maken.

Jan, Heico,

ik kan het niet ontkennen want jullie hebben natuurlijk gelijk, die brugplanken zijn veel te dun. Liever laat ik het zo... maar omdat ik er ook nog een figuur bij ga plaatsen (investering tijd & geld) is het inderdaad wel beter om die brug wat steviger te maken. Ga ik doen, met frisse tegenzin 😉

Thx voor de reacties en het meedenken! Leuk.

Tamiya T-55 Croatië 1992

Thx. Ik denk dat ik nog wat rijplanken half op en af de balken erbij leg. En vwb de titel, ik kwam onderstaand Hornet figuurtje tegen (Italian engineer Africa) en wilde het geheel de naam "The Italian job" meegeven 😉

italianengineerHornet.jpg

Alleen is het dan wel jammer dat die slogan van Centraal Beheer sinds 30 April 2009 niet meer gevoerd wordt.
Reden is duidelijk lijkt mij.

Groet Theo

Maakt toch niks uit dat die slogan niet meer gebruikt word. het volk gebruikt het nog steeds 🙂

'ain't no valley low enough' ......to keep me from getting to you
(Marvin Gaye - Mountain High)

De brug is wat mij betreft klaar, op wat stof na maar dat doe ik pas als het helemaal vast staat. Ik moet namelijk nog wat aan het grondje aanpassen omdat de balken wat dikker zijn en dus de tank niet meer de goede hoek maakte. Die ene rood/witte vond ik wel leuk vwb de kleuren, ik stel me zo voor dat er niet zoveel hout voorhanden was in de woestijn en ze dus pakten wat er was. In dit geval dus een slagboom, of iets dergelijks.

Ik heb intussen een resin figuurtje voor 6 euro via Ebay kunnen kopen en dat is binnen. Het is een DAK soldaat met een aap op zn mouw.... Ik dacht zelf aan 'Monkey business'.

Bedankt voor het kijken en voor alle leuke reacties en ideeën voor de titel tot nu toe! 😀

P1030196.jpg
😀

De Panzer III staat intussen vast op zn plek en wat mij betreft is het zo af. Ik ben bezig met een figuur om wat meer schaal aan het geheel te geven, maar die komt er later nog bij ivm droogtijd.

Ik zal nog eens proberen om wat betere foto's te laten maken via een kennis want deze doen niet echt recht aan wat ik wil laten zien maar goed, het is niet anders op dit moment.

P1030210.jpg

P1030213.jpg

P1030211.jpg

Terug
Bovenaan