Tamiya M4 Sherman [nieuwe foto's]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal

Aangezien we toch met shermans bezig zijn 😉

Hierbij wat foto's en informatie over mijn nieuwste renovatie project
Deze Sherman heb ik van Danny Raadgever gekregen ter compensatie van wat missende onderdelen van de LCM3. Met de vraag of ik er iets leuks mee kon doen.
Danny had hem al een tijd geleden gemaak en het was als OD gespoten en OOTB gebouwd, inc de kleine foutjes.

De volgende aanpassingen heb ik zelf aan gebracht:
-De holle onderkant met evergreen gevuld
-Nieuwe platen aan de zijkanten gemaakt van evergreen inc de gaatjes.
-De 3 bouten bij de VVSS suspensie aan gebracht
-Nieuwe ring rond de .30 en tevens lasnaden gemaakt bij de extra armor platen
-PE aangebracht bij de voor en achter lampen en de luchtinlaat grill
-Veren aangebracht bij de luiken
-Extra beugels aangebracht voor alle takken die er op komen
-Academy .50 mg aangebracht

In progress pics
IMG_3499%7E0.jpg

IMG_3500%7E0.jpg

Ik had al een tijdje een idee in mijn hoofd. Ik heb wat referentie foto's van sherman vol gehangen met takken en bladeren. Dit werdt gedaan boven op een camoflage patroon van Khaki op OD.

IMG_3522.jpg

IMG_3523.jpg

IMG_3525.jpg

IMG_3526.jpg

En nu het leuke werk:

De takken zijn gemaakt met seafoam en een of ander spul wat ik een keer op een beurs had gekocht. MiniNatur, een of ander duits product wat er echt super uit ziet. De takken zijn bevestigd aan een dun ijzerdraadje tussen de 2 "haken".
Vervolgens is met houtlijm alles goed vast gezet.
IMG_3540.jpg

IMG_3541.jpg

IMG_3545.jpg

IMG_3547.jpg

IMG_3548.jpg

IMG_3549.jpg

IMG_3550.jpg

IMG_3551.jpg

Nu rust alleen nog met pigmenten modder en stof toe te voegen en nog een paar figuurtjes en dan is deze ook af

Groet Martin

Man man het lijkt hier wel een sherman forum 😀 😀 😀 😉

Maar het ziet er goed uit Martin, misschien zo als Eric al aanhaalde nog wat bepakking en anderen zaken op het achterdek.

Bedankt mannen 🙂

Ik denk dat ik hier zeer weinig tot geen bepakking op ga doen. Tot nu toe zijn al mijn shermans vol gegooit en iets anders is ook wel eens leuk

Ik heb wel wat groene blaadjes gelig gemaakt ivm verkleuring.

Er komen wel wat figuren er bij en een klein ondergrondje met een weggetje en wat gras.

Groet Martin

Hoi Martin ,

Ziet er weer goed uit, zo zie je ze niet veel.
Mooi camo patroon trouwens.
Ik moet ook maar weer eens aan een Sherman geloof ik.....

Heel fraai, Peter

Bedankt mannen,

Het eerste figuurtje zit er in. Het gezicht is geprobeerd met acryl maar ik ben matig tevreden (dus geen closeups 😉 )

Verder heb ik weer modder aangebracht op de standaard manier. Maar het lijkt alsof de tracks blijven glimmen dus daar moet ik nog naar kijken 🙁

IMG_3566.jpg

IMG_3565.jpg

IMG_3559.jpg

IMG_3561.jpg

Martin

Zo vandaag de laatste dingen gedaan aan de sherman en de tank zelf is zo goed als af

IMG_3567.jpg

IMG_3574.jpg

IMG_3577.jpg

IMG_3579.jpg

close up, werderom met acryl geprobeerd en niets meer gedurft met kleur verschil.

IMG_3572.jpg

Groet Martin.

niemand iets aan te merken?

Ik ben bezig met een ondergrondje, gewoon iets basic een stukje zandweg met wat gras.

Martin

Ik heb dit model eerder gezien in Osprey Modelling 35, een M4 van de 4de AD.
Jouw exemplaar hoeft zich absoluut niet te schamen als hij zich vergelijkt met die van Steve Z. 8)
Ik vindt hem erg geslaagd met die afwijkende camouflage, en ook de takken zien er overtuigend uit.
Ik heb ook nog een vraagje; wat is dat "halve maantje" aan de binnenkant van de periscoop in het luik van de commandant ?
Nog nooit eerder gezien....

Cheers,
Victor

kopsteun, die ervoor zorgt dat je met je voorhoofd tegen die steun aanbeukt, in plaats van met je oog op het kijkdingetje, liever een zere kop als een dicht oog 😉

't moge duidelijk zijn dat deze niet in de tamiya kit zitten, daar zitten zelfs helemaal geen perescoopjes in, dus dan zijn luikjes en perescoopjes van bijvoorbeeld TMD aan te raden.

overigens, ik vindt deze bijzonder mooi geworden, welk formaag strip heb je gebruikt voor de zand-platen ophangstrip?

mooi karretje geworden!

Timo

he martin,

hij is erg mooi geworden zeg, die camo ziet er erg strak uit, helemaal met die takken er bij.
die periscoop met dat ding viel mij ook al op, en ik vind het een leuk
erg mooi!

simon 😉

Erg mooie bak Martin :!:
Mooie afwerkingen van het geheel en die takken moet ik ook dringend eens uitproberen. Neem je 'm mee naar Utrecht komende 3e ?

groet frank

Timo de Porto zei:
kopsteun, die ervoor zorgt dat je met je voorhoofd tegen die steun aanbeukt, in plaats van met je oog op het kijkdingetje, liever een zere kop als een dicht oog 😉
Daar beuk je niet tegen aan. Daar plaats je gewoon je voorhoofd al in 😉 ...

Martin,

Dankzij jou ervan overtuigd dat er met een Sherman inderdaad iets moois is te maken.

In loop der tijd al verschillende mooie variaties de revue zien passeren en nooit geweten dat ik zo van een Sherman kon genieten.

Ook nooit geweten dat er zoveel verschillende exemplaren bestonden. Zo leer je weer eens iets. Waar modelbouw al niet goed voor kan zijn 🙂

Groeten,

Eelco

Bedankt voor de toffe reacties 🙂

Ik ben nog van plan een ondergrondje te maken.

Vandaag bij de Xenos die foto studio gekocht en gelijk geprobeerd
Ik vind de foto's nu wel mooier alleen niet ietsjes te donker lijkt wel.
IMG_3790.jpg

IMG_3788.jpg

IMG_3796.jpg

IMG_3784.jpg

IMG_3787.jpg

IMG_3789.jpg

Groet Martin

Martin,

Inderdaad, het wit vangt een deel van het licht af en je krijgt een beetje het effect van tegen het licht in fotograferen. Ik weet niet of je de camera kan instellen, maar je kunt de witbalans een trapje hoger zetten en dan zouden de foto's iets lichter moeten zijn.

Terug naar het model waar het natuurlijk omgaat, ziet er goed uit, niet te vies en frisse takken zo aan de kleuren te zien, best orgineel 😉

Gr Johanna

Terug
Bovenaan