Martin Visser
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Shermans, Bustes
- Schalen
- 1:9
- 1:35
- 120 mm
Hoi allemaal
Aangezien we toch met shermans bezig zijn 😉
Hierbij wat foto's en informatie over mijn nieuwste renovatie project
Deze Sherman heb ik van Danny Raadgever gekregen ter compensatie van wat missende onderdelen van de LCM3. Met de vraag of ik er iets leuks mee kon doen.
Danny had hem al een tijd geleden gemaak en het was als OD gespoten en OOTB gebouwd, inc de kleine foutjes.
De volgende aanpassingen heb ik zelf aan gebracht:
-De holle onderkant met evergreen gevuld
-Nieuwe platen aan de zijkanten gemaakt van evergreen inc de gaatjes.
-De 3 bouten bij de VVSS suspensie aan gebracht
-Nieuwe ring rond de .30 en tevens lasnaden gemaakt bij de extra armor platen
-PE aangebracht bij de voor en achter lampen en de luchtinlaat grill
-Veren aangebracht bij de luiken
-Extra beugels aangebracht voor alle takken die er op komen
-Academy .50 mg aangebracht
In progress pics
Ik had al een tijdje een idee in mijn hoofd. Ik heb wat referentie foto's van sherman vol gehangen met takken en bladeren. Dit werdt gedaan boven op een camoflage patroon van Khaki op OD.
En nu het leuke werk:
De takken zijn gemaakt met seafoam en een of ander spul wat ik een keer op een beurs had gekocht. MiniNatur, een of ander duits product wat er echt super uit ziet. De takken zijn bevestigd aan een dun ijzerdraadje tussen de 2 "haken".
Vervolgens is met houtlijm alles goed vast gezet.
Nu rust alleen nog met pigmenten modder en stof toe te voegen en nog een paar figuurtjes en dan is deze ook af
Groet Martin
Aangezien we toch met shermans bezig zijn 😉
Hierbij wat foto's en informatie over mijn nieuwste renovatie project
Deze Sherman heb ik van Danny Raadgever gekregen ter compensatie van wat missende onderdelen van de LCM3. Met de vraag of ik er iets leuks mee kon doen.
Danny had hem al een tijd geleden gemaak en het was als OD gespoten en OOTB gebouwd, inc de kleine foutjes.
De volgende aanpassingen heb ik zelf aan gebracht:
-De holle onderkant met evergreen gevuld
-Nieuwe platen aan de zijkanten gemaakt van evergreen inc de gaatjes.
-De 3 bouten bij de VVSS suspensie aan gebracht
-Nieuwe ring rond de .30 en tevens lasnaden gemaakt bij de extra armor platen
-PE aangebracht bij de voor en achter lampen en de luchtinlaat grill
-Veren aangebracht bij de luiken
-Extra beugels aangebracht voor alle takken die er op komen
-Academy .50 mg aangebracht
In progress pics
Ik had al een tijdje een idee in mijn hoofd. Ik heb wat referentie foto's van sherman vol gehangen met takken en bladeren. Dit werdt gedaan boven op een camoflage patroon van Khaki op OD.
En nu het leuke werk:
De takken zijn gemaakt met seafoam en een of ander spul wat ik een keer op een beurs had gekocht. MiniNatur, een of ander duits product wat er echt super uit ziet. De takken zijn bevestigd aan een dun ijzerdraadje tussen de 2 "haken".
Vervolgens is met houtlijm alles goed vast gezet.
Nu rust alleen nog met pigmenten modder en stof toe te voegen en nog een paar figuurtjes en dan is deze ook af
Groet Martin