Tamiya Krupp protze 1/35

Gewoon om de hobby weer op te pakken
Nou Reitze, verleerd ben je't zeker niet ! Heel mooi (overtuigend) verweerd

De enige opbouwende (suggestieve) kritiek die ik heb is : maak hier een mooi ondergrondje bij... droog zand weggetje ofzo ?

Laatst bewerkt:
Ik neem het puntje van kritiek mee

Het was niet echt bedoeld als kritiek hoor Reitze 😁 maar zonder enige emoji komt het wel aardig serieus over ja 😌

Een ondergrondje voor een model vind ik er nou eenmaal een beetje bij horen, maar het is alles behalve een wetmatige toevoeging.
Jouw Krupp heeft van zichzelf eigenlijk al zóveel karakter dat een ondergrondje niet eens zo veel méér zal vertellen over het voertuig.

Dat enge en spannende kan ik helemaal inkomen... daar zullen velen over kunnen meespreken en is normaal wanneer men een kundigheid
terug oppakt na relatief lang inactief te zijn geweest.
Maar de draad was gelukkig niet weg... je hoefde die alleen maar weer even op te pakken 🙂

Happy Modelling

Al geef ik eerlijk toe dat ik het ook wel weer eng en spannend vind stukje onzekerheid misschien.
Als het mislukt, dan houd je het zoals het nu is. Ik bedoel, dat je een in jouw ogen, mislukte ondergrond gewoon weg kunt kieperen.

De Protze wordt daar niet minder van.

Succes, Jan

Echt een heel mooi voertuig zo Reitze, alles zit er in. En als ik ook een puntje mag geven: zouden 'gebruikssporen' wat toevoegen? Alles lijkt nu egaal bestoft; maar ik kan me voorstellen dat men bijvoorbeeld bij het in-en-uitstappen langs de wielkasten 'veegt'. Idem voor zittingen en het opstapje.
Ik geef mijn modellen (zeker Russisch WOII) op bepaalde plekken een gepolijstere look met een subtiele metaalglans (heb daar een soort aluminiumkleur voor om te drybrushen, maar potlood/grafiet werkt ook).

Kun je hier wat mee?
(ook goed om je hier weer te zien trouwens, WB 🙂)

Reitze, een uiterst goed gelukt model !!
Zou je iets willen schrijven, over hoe je dit -qua verven- gedaan hebt ? (welke verf, hoeveel laagjes ? / weathering ? / pigment ?)
Hallo hans,

Het model heb ik geairbrusht.

Als basis ben ik begonnen met een zwarte primer

Vervolgt door Panzer Grey met een drup prussian bleu van vallejo air.

Vervolgens de highlights gespoten met panzer Grey een drup prussian bleu en een lichtere tint grijs welke kleur grijs weet ik zo niet meer.

De banken en rugleuningen zijn gespoten in khaki Brown.

De banden heb ik gespoten met een mix van zwart met panzer grey

Met dit als resultaat van het airbrush gedeelte
FB_IMG_1691436921393.jpg

Qau wheatering heb ik de oil dot techniek gebruikt met de kleuren buff , burnt sienna, Faded navy bleu(mig) , German grey highlight (mig).

De pinwash is gedaan met Van Dijck Brown

Hierbij wat foto tijdens het proces. (even aan het zoeken geweest op mijn telefoon)
FB_IMG_1691436971682.jpgFB_IMG_1691436963784.jpgFB_IMG_1691436997802.jpg

Qau pigment heb ik alleen Light dust p207 van mig production gebruikt.

Groetjes Reitze.

Laatst bewerkt:
Hallo Reitze,
Hartelijk dank voor je uitleg !
Ik vind het zelf altijd moeilijk de juiste kleurschakeringen op een uni-kleur voertuig te krijgen.
Maar bij jou is deze erg goed gelukt 👍
Ook de toepassing van één enkel pigment ! op je voertuig, met dit resultaat, is knap werk !

Hoi Reitze,

Zag je Krupp Protze al voorbijkomen op FB,vind hem goed gelukt!
Als ik zo je sbs uitleg lees zou ik het precies ook zo gedaan hebben alleen voor dust ben ik over gegaan van pigment naar olieverf omdat je dit beter onder controle kan houden!

Op naar de volgende zou ik zeggen!😉

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan