Tamiya King Tiger [Af 22-09]

Nou, vooruit dan maar, op het gevaar af een zeikerd gevonden te worden...

Ik keek nog eens naar de koepel en daar hangen spare-tracks aan, waarvan 1 scheef... Als die zo scheef hangt zou daar een reden voor moeten zijn en verwacht op die plaats dan ook wat meer schade aan de koepel...

Just my 2 cents..

Maar ik vind het zowiezo een monsterlijk mooi machien!

Hey Martin,
Hij is heel mooi geworden.
Modder vindt ik zeer overtuigend, en ga dan dit recept zekers een keer proberen.
Kun je iets vertellen hoe je de sparetracks hebt gedaan.
Welke kleur verf, pigmenten etc. Ze zien er in mijn optiek perfect uit.

Greetz Jacco

@ Maarten, Bedankt

@ Johnny, Je hebt wel een beetje gelijk denk ik. Maar voor het dynamische onderdeel van modelbouwen heb ik het zo gedaan. Toch net iets anders 😉

@ Jacco, Bedankt. De sparetracks zijn eerst in de Blacken-it geweest. Vervolgens met MIG Bruine wash er overheen en met schuurpapier de randjes op geschuurd.

Martin

Heel mooi geworden Martin, lekker subtiel en uniform. Probeer de volgende keer maar eens met olieverf te verweren en wat zachte filters en je zult dan versteld staan wat je er dan nog qua verwering uit kan halen.

wat wordt het volgende model?

Wat Bas zegt: het is een mooi model geworden, maar de verflaag mist nog wat kleurdiepte. Ook zou je op je volgende model de naden en kieren kunnen inlijnen, dat creëert een hele hoop contrast. De modder ziet er mooi modderig uit 🙂

Bedankt.

@ Bas. Ik heb die filters nog niet echt door denk ik. Ik heb er wel enkele aangebracht maar ik heb met voornamelijk bezig gehouden met het faden van de camo.

@ Eelke, Het is jammer dat de foto's niet het resultaat weer geven als dat hij in het echt is. Ik heb namelijk wel de grootste naden in gelijnd maar ook dat zie je niet helemaal terug op de foto's.

Maar hij gaat wel mee naar SMC. Dus mocht je hem in het echt willen zien.

Groet Martin

Hij is eindelijk volledig af:
Het figuurtje wat er bij is gekomen is van alpine en geschilderd door Renzo Jansen.

Dit omdat ik helemaal niet thuis ben in de Duitse camoflage patronen.
En ik zelf nooit tot dit eindresultaat gekomen zou zijn.

IMG_47931.jpg

IMG_4810.jpg

IMG_4802.jpg

IMG_4801.jpg

IMG_4806.jpg

Groet Martin

Hoi Martin,

Ik vind het figuurtje er goed uitzien, strakke jukbeenlijnen geven hem een "gevaarlijk" uiterlijk. Is het figuurtje met acryl gedaan of ...?

Tank ziet er goed uit, kan er niet zoveel over zeggen omdat ik te weinig kennis van Duitse tanks heb 😉
Ach, zolang je er zelf maar mee tevreden bent, dat is het belangrijkst.

Grtz Johanna

Hallo Martin,

Hij ziet er zeer goed uit, het figuurtje ziet er ook zeer netjes uit. Ik ben met het zelfde figuurtje bezig.

Ga je 24 oktober naar Euro Scale Modelling? Want ik zou hem daar wel van dichterbij willen bekijken.

Wat wordt je volgende project?

Groeten Maarten

@ Johanna, ik heb niets gedaan, Renzo heeft het met acryl geschilderd

@ Maarten, ik ben met meerdere dingen bezig. De M4A1 76w sherman is ook bijna af en ik ben begonnen met de tasca firefly en nog wat andere dingen die op de plank staan 😉

@ Frank, Hij gaat in iedergeval mee naar SMC. Maar nogmaals het figuurtje is door iemand anders geschilderd en hij heeft in mijn ogen een mooi figuurtje neer gezet en ik ben blij dat hij op mijn King Tiger mag staan

Terug
Bovenaan