Tamiya ISU 152

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Ha medebouwers

Hierbij een "bouwmiddag/avond" project.
De bouw ging vrij snel maar omdat er maar 2x per maand gebouwd werk heeft deze toch nog een tijdje in progress gestaan.

Gister (zaterdag) hadden enkele mede modelbouwers een 8 uur bouwdag georganiseerd en heb ik deze in de verf gezet.

hierbij de fotos van het resultaat.

IMG_60263.JPG

IMG_60302.JPG

IMG_60321.JPG

IMG_60342.JPG

Ik wil er uiteindelijk nog een flink versleten whitewash over doen

Groet Martin

thnx allemaal, de brandstof tanks komen er nog op ja. misschien dat ik er een paar aflaat.

vandaag had ik er weer zin in en ben bezig geweest met de haarlak en white wash op deze isu.
gevolgd door een paar pinwashes

IMG_6493.JPG

IMG_6494.JPG

en wat details geschilderd
IMG_64971.JPG

Commentaar is welkom
Martin

Ha die Martin,

Hij ziet er goed uit, de white wash heeft het groen mooi "gedowntoned". Wel wacht ik met smart op de washes, die zullen het model meer diepte en kleurvariatie geven 😀 .

groeten, Richard.

Bedankt mannen

De tracks zijn gespoten en zitten er onder (ze kunnen nog los)
Ik heb ze gespoten met een mix van tamiya NATO brown, Black en een beetje steel er bij.

Verder heb ik de washes wat dikker aan gelegd en ben ik nog bezig geweest met het maken van regen strepen.
Misschien kunnen de washes nog dikker aan gezet worden maar ik kijk het nog even aan.

IMG_65011.JPG

IMG_65002.JPG

IMG_64993.JPG

Groet Martin

Hoi Werner,

Ik had dit filmpje al eens eerder gezien. Inderdaad de moeite waard om eens te bekijken. Overigens betwijfel ik ten zeerste of dit voertuig wel uit WO II stamt. Hij heeft een aantal modificaties die volgens mij na-oorlogs zijn (extra spatborden en gereedsschapskisten). Verder ziet hij er behoorlijk gaaf uit voor een voertuig dat 65 jaar heeft staan te roesten... De Russen hebben de ISU-152 tot ver in de vijftiger jaren gebruikt (o.a. tijdens de Hongaarse opstand in '56).

Ha mannen,

Ook hier ben ik weer mee verder gegaan.
Ik heb met behulp van wat MIG en AK spul modder gemaakt. En de ISU nadert zijn einde, alleen nog een uitlaat bijwerken met roest pigmenten en wat bepakking er op.
Verder nog een paar puntjes aan tippen met een extra washje of filter.

Hierbij de nieuwe fotos
IMG_72522.JPG

IMG_72371.JPG

IMG_72392.JPG

IMG_72381.JPG

IMG_72443.JPG

IMG_72451.JPG

IMG_72463.JPG

Groet Martin

Ha die Martin,

Ik vind 'm super, echt een beest. Kleuren zijn mooi, white wash precies goed.... Wel mis ik een leus, een slogan, het maakt het voertuig wat "naakt", kaal, één groot groen vlak. Maar goed, niet iedere Rus had een kreet op z'n voertuig gekalkt.

Groeten, Richard.

Je bent lekker bezig, Martin, maar wat mij betreft mag er nog wel het e.e.a. aan uitrusting en figuren bij, bijv. voor een dio'tje. Heb je nog plannen in die richting?

Bedankt mannen,

Ik heb ondertussen ook wat bepakking in de bestelling staan maar helaas nog niets mogen ontvangen 🙁
Er komen achterop munitie kisten van miniart, verder nog wat klein spul, misschien nog een koffer ofzo.

Ondertussen heb ik wel een nieuwe camera aangeschaft en nieuwe fotos gemaakt van ISU
tevens groter formaat via photobucket

IMG_7511_zps56399010.jpg

IMG_7507_zpsb25bb180.jpg

IMG_7513_zpsfb0fc8a3.jpg

IMG_7515_zps05037d89.jpg

Groet Martin

Gave bak Martin ! met een prachtige paintjob !

greetz 😀

Hallo Martin,

Mooie ISU maar... die kabel die valt er toch zo af?
Rechts is hij niet bevestigd dus zal hij zo naar beneden zakken lijkt me; tenzij ik een punt van bevestiging over het hoofd zie.
Verder erg mooi gedaan!

Groetjes

Hoi Martin,

Je ISU is erg geslaagd,mooie overtuigende weathering!.Je dozer vind ik daarentegen persoonlijk wat minder,deze ziet er naar mijn mening vrij'clean' uit en mist wat karakter wat deze ISU wel heeft.

Succes met de afwerking.
Groet,Roger

Bedankt voor jullie reacties,

@ Boris, er zit een klein haakje mee gegoten op de achterkant, daar moet de kabel om heen.

@ Roger, het is voor me zelf goed om verschillende projecten naast elkaar te hebben lopen. Zo vond ik het gewoon leuk om de Priest met dozer te bouwen en aan te kleden met bepakking. Deze ISU heb ik met name op bouw groep middagen en avonden gebouwd en gespoten. Zo'n zwaar beest moest wel een heftigere verwering hebben.

Ondertussen heb ik verzonnen om en BMW of zubndapp motor achterop te plaatsen. Allen heb ik deze niet op voorraad. Als iemand deze heeft houd ik me aanbevolen. Gebouwd mag ook 😉

Groet Martin

Martin Visser zei:
Hebben jullie nog ideeën voor andere stukken

Geen idee of het bestaat in 1/35, maar een WC-pot zou wel een tof ding zijn. In het kader van "Everything but the kitchen sink" ...
Een motor is een mooie toevoeging, maar wel een die regelmatig terug komt. Misschien een piano?

Groet, MartinD

Bedankt voor jullie inbreng.

Ik heb nog even gepuzzeld met verschillende opjecten. Maar ik denk toch dat ik voor de motor ga.
Deze heb aangeschaft en met een PE set opgeleukt (eens maar nooit meer, nu heb ik nog meer respect voor Peter die zijn harley helemaal gepimpt heeft)

Hierbij de fotos
IMG_8360.JPG

Groet Martin

Wat is die ISU toch een indrukwekkende bak!
Mooi werk.
Het bagarek van de dkw is trouwens geen massieve/gesloten plaat, maar een frame...
rest-martin-02-02.jpg

Bedankt voor de hulp Ron, Ik laat de motor even staan. Die ga ik later op mijn gemak afmaken.

ondertussen heb ik wat blaadjes toegevoegd en wat laatste weathering. De ISU is iig af voor SMC, nu nog misschien iets meer aan de aankleding doen.

IMG_09153.JPG

IMG_09105.JPG

IMG_09203.JPG

IMG_09172.JPG

IMG_09232.JPG

IMG_09212.JPG

Groet Martin

Bedankt Frank,

Ik denk dat hier geen figuurtjes bij komen, maar als ik iets moois tegen kom op SMC wie weet?

Martin

Martin,

Als het een beetje meezit ben ik volgend weekend ook op de SMC. Kan ik hem live bewonderen.

Even iets anders: ik wil zelf ook een ISU-152 gaan bouwen en vraag me af hoe je ervaring is met de Tamiya-kit. Is het de gebruikelijke Tamiya-kwaliteit? Zijn er nog valkuilen waar op te letten valt? Kortom: alle info over de bouw is welkom.

Gave bak Martin, als mijn PST kitje half zo mooi wordt als de jouwe ben ik al dik tevreden. Alleen persoonlijk vind ik het blok hout eronder er niet echt bij passen qua kleur en karakter. Probeer hem eens op een baksteen te zetten of een roestige plaat? Tot op SMC!

gr Bas

Terug
Bovenaan