Tamiya Hetzer

Hi,

Ben al een tijdje aan het prutsen aan een Hetzer van Tamiya, prima pasvorm en detail 8)
171_7117.jpg

171_7121.jpg

175_7526.jpg

Tracks zijn wat aan de lange kant, gelukkig zijn het Friulls en kan ik ze nog aanpassen 😕

175_7528.jpg

Basiskleur is Tamiya Nato groen, het geel en bruin is Vallejo en handgeschilderd. Model is nog lang niet klaar maar zolang het fietsweer blijft vrees ik ervoor deze tegen Scaleworld klaar te krijgen 😢

Tot de volgende, Rudi

Ha Rudi,

Goed bezig! En leuk weer wat van je altijd interessante werk te zien!
Netjes gebouwd, en het figuur past er goed bij. Handgeschildere camo? Petje af!! 😀

Groetjes

Ik hoop dat we nog even zon houden maar je hebt een prima Hetzer neergezet Rudi! Het gebruikte figuur heb je dat zelf gemaakt? Maakt de setting straks wel helemaal compleet.

Laat het nog maar even een paar weken zon geven en daarna weer snel aan het werk. 😉

JW

Mooi mooi mooi Rudi! 😀
2 puntjes van kritiek; 1.het richtkruis heb ik nog nooit op een rundumfeuergerät zien zitten, deze werden gebruikt voor gebruik als luchtafweergeschut. 2. De tracks zijn wel erg roestig (op de foto iig) voor een voertuig wat regelmatig in beweging is.
Ik kijk alweer uit naar een volgende update 😉
Jan 🙂

Hi JW,

bedankt, het figuur heb ik in Hongarije gekocht en is van een nieuwe firma, www.thebodi.eu. Ik heb er alleen een ander hoofdje opgezet maar dit wordt nog vervangen door één van Hornet 😉

Ga dadelijk de weg op om wat meer kilometers te vreten 🙂 die Hetzer heeft geen haast 😉

Rudi

Goed opgemerkt Jan, jij bent duidelijk al wakker 🙂 dat kruis hoort daar niet, op de onderste foto's zit het dan ook niet meer op 😉

De tracks worden later nog wat lichter gemaakt met pigment, al wat je nu ziet is olieverf.

Rudi

Puik werk

Hoi Rudi,

Ja het is wel weer om op de bicyclette te zitten... Maar ik hoop dat je de komende tijd hebt voor deze Hetzer. Hoe heb je die camoufagelaag handmatig zo strak gekregen? Dekt die verf zo goed dat je met een dunne laag kunt volstaan?

Verder sluit ik me aan bij de kritiekpuntjes van Jan. De rupsen kunnen zeker nog meer sporen van leven gebruiken door stof, olie en blank staal te tonen, maar dat zal het werk niet zijn.

Succes!

Groeten,

Vincent

Hi Vincent,

Net terug van een "bergrit" naar Scherpenheuvel 8) hoogte 56 meter, knap lastig voor zo'n ouwe vent als ik 🙂 🙂

De Vallejo is in 3 lagen aangebracht, verdunt met een beetje water. Op deze manier krijg je geen penseelstrepen, het duurt wat 😢 maar je krijgt een mooie strakke kleurlaag 😉

Rudi

OK dan

Hi Rudi,

Ja ik zal m'n wielrenner binnenkort ook eens afstoffen 8) Ik vind het er erg strak en bovenal realistisch uitzien, en ik ga dit zeker proberen. Ik heb nog een paar potjes Vallejo die ik los zal laten op mijn proefkonijn, toevallig ook een Hetzer. Die verf heb ik trouwens gebruikt voor m'n airbrush. Het ging wel, maar makkelijk was anders dus ik was niet zo content. Later kwam ik er achter dat Vallejo ook speciale airbrush verf had 😳 😕 Al doende leert men...

Groeten,

Vincent

Daar se de Rudi,

Je Hetzer ziet er veelbelovend uit ! De camouflage ziet er netjes (hand)geschilderd uit. Mooie kleuren ook.
Zorg maar dat die af is tegen ScaleWorld. 😉

Zo dikwijls fietsen ? Ben je aan het trainen voor het WK ? 🙂

Grtz

Kristof

Erg mooi Rudi.
Mooi ook om te zien dat je niet (ingewikkelde) blue tack handelingen hoeft uit te voeren voor zo een mooi hard edge resultaat.
Gewoon handpainting werkt dus erg goed!
...vrees ik ervoor deze tegen Scaleworld klaar te krijgen
Maakt niet uit hoor, zolang je hem maar klaar hebt voor de Scale Model Challenge. 😀

K massel,
Marcel.

hoi rudy,

zeer mooi deze hetzer en het groen vind ik zeer goed gelukt, ik ben zelfs met een flam bezig voor in de ardenen denk je dat ik dat groen kan gebreuken.

wat het weer betreft....fiets weer noemd je dat....ik ben vanacht terug uit tenerife .....dat is pas fiets weer......hahahahah, ik twijffel dus niet die te zien tegen jullie wedstrijd....
hahahahah

succes ermee;

marc

Terug
Bovenaan