Tamiya Gepard 1/16

Ik zoek voor mijn restauratie/ombouw naar een cheetah nog twee return rollers, en als iemand ze over heeft twee lopen......

en om 't af te maken, een kopietje van de bouwbeschrijving zou ook welkom zijn. 😀

Iemand die kan helpen?

kosten komen we wel uit!

Bas

Bas,

Handleiding heb ik compleet als jpg bestanden voor je op mijn harde plaat staan, wel ruim 9Mb dus moet in 3en gemaild worden of zo..... 😀
Laat maar weten of je ze wilt hebben.

Groet,
Hugo

@hugo
zal je even pm sturen met mail adres waar ik grote bestanden aankan
Thankz

@Niels
ik was in de overtuiging dat Reyne niks meer had voor de gepard/leopard serie, maar zal zo even bellen.

bas

er staan 2 gepards op ebay

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3276012025&category=9144

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2597405298&category=4660

misschien is dit wat voor jou?
groeten richard

@niels

je had gelijk, Reyne heeft nog een deel van de onderdelen op voorraad, heb een lijst gekregen met wat ze nog hebben.

@hugo

nogmaals superbedankt, heb 'm nu volledig uitgeprint.

thankz

Bas

Is er iemand die mij enig licht kan laten schijnen op het duistere deel der electronica wat V-mixer genoemd wordt?

Als ik het goed begrijp is dat zo ongeveer het enig alternatief voor een tamiya DMD unit, en aangezien die zo'n 280 euro kost...... 😢

Bas

He wouter,

Ben bezig, ben bezig, maar niet alleen met de gepard, maar ook met een leopard 1a4 die ik al langer heb, zo'n 4 maanden en en sherman die ik sinds 2 weken bij mijn ouders heb staan in maarssen. de leo en gepard hebben allebei een koppeling aandrijving, en de sherman enkel twee motoren, en alle drie dus geen aansturing in de vorm van een dmd, en om nou 3 keer 280 euro uit te gaan geven.......

Nou nee.....

ik heb ook een Gepard, hier kan je m zien....

000_0212.JPG

Zo was ie toen ik m kreeg (het anti-slip spul zit er al wel op)

000_0440.JPG

En zo is ie nu (de lopen zijn gerepareerd, het kruis is veranderd en de nummerborden zijn geschilderd) ik heb helaas geen recentere foto....

8) 😀

aandrijving G-pard

Ik heb nu via ebay een gpard gekocht. Ik wil wel twee nieuwe motoren en een DMD unit in zetten. Dan heb ik nu mijn project 2004. Mocht er nog wat centjes over zijn,zie ik het dan weer

Richard Schotanus

't nadeel van de dmd vind ik dat ie zo duur is 🙁

je kent trouwens

http://www.rcpanzer-shop.de/shop/
en
http://www.afv-model.de/
om eventueel onderdelen te verbeteren, aan te vullen of verfraaien?

@Bert Takken: Is het mogelijk om ook een toppic links Rc aan te maken?

Bas

Bas: Wat ik weet van een V-mixer is dat dit een mogelijk is op een zender (als die daar voor uitgerust is) om bij bijv bepaalde type vliegtuigen zonder hoogteroer om functies op de zender te kunnen koppelen. Bij het maken van een linkerbocht zal de V-mix mogelijkheid de achtervleugelroeren zodanig meesturen dat er een horizontale bocht gemaakt kan worden. Vliegtuigen hebben de neiging om bij et maken van een bocht te willen dalen (mits gestuurd met de rolroeren)
Bert (die nu even zijn mond gaat spoelen)

Dat kan voordeliger......

Een DMD-01 (2 kanaals dus alleen voor de aansturing der motoren) kost bij Dave4What's hobby's 99 dollar, da's 79,52 Euro, plus nog wat verzendkosten......
http://www.daveforwhat.com/militaryrcparts/view.asp?PartNum=TAM-DMD-T01

Groeten,
Hugo

jep, heb 'm voor een soortgelijk bedrag ook in duistland gezien, maar kweet niet of dat werkt, is namelijk een dmd die uit de kit van de panther 1/25 komt, en daar zaten/zitten geloof ik geen 540 motoren in....

Iemand een idee?

Bas

V-tail-mixer:
Een electronische mixer die zorgt dat twee kanalen proportioneel met lekaar verbonden zijn. Als je er een op je zender hebt, Bas, is dit een uiterst nuttige instelling. Bij Matthijs Dijkstra in Almere heb ik 'm gebruikt om de motoren van zijn 1:6 Tiger II op een knuppel te zetten. Matthijs kan nl maar een hand gebruiken. Zender is nu als volgt ingesteld:
Rechterknuppel naar voren: beide motoren vooruit.
Naar achteren: beide motoren achteruit
Knuppel naar linkerbovenhoek: Linkertrack stil, rechtertrack vooruit
Naar rechterbovenhoek: Rechts stil, links vooruit
Vol links: Links pivoteren: Links achteruit, rechts vooruit
Vol rechts: rechts pivoteren: Rechts achteruit, links vooruit
Knuppel linkerbenedenhoek: linkertrack stil, rechtertrack achteruit
Knuppel rechterbenedenhoek: rechtertrack stil, linkertrack achteruit
(en alle standjes 😉 daar tussenin....)
100 kilo exact onder controle!
Moet je wel een computerzender voor hebben....

Roel
(dus Bert: je mond spoelen is helemaal nodig; V-mixers hebben ook voor ons hun waarde.... 🙂 )

@ roel en bert

Ah wordt een stuk duidelijker.
Maar voor het op de plek draaien heb je dus toch een dmd unit nodig.
maar eens gaan sparen voor een dmd 01 in duitsland.

Thankx

Bas

Hi Bas,

Op die V-Tal mixer kun je gewoon met twee electronische regelaars in je model werken (dus zonder DMD), die grote boze zware 1/6 King Tiger van Matthijs kan wel degelijk op zijn plek pivotten namelijk !!
Ik heb hem in een plantsoen achter het huis van Matthijs zichzelf 5cm de grond in zien staan te pivotten dus ben ooggetuige geweest van het aanleggen van een illegale schuttersput zeg maar 😈

Groeten,
Hugo

klopt, had niet helmaal goed gelezen, maar was ook nog vroeg.... 😀

en je mag veel zeggen, maar om die 1/6 King tiger van Mathijs nou boos te noemen... lijkt me niet echt slim, straks wordt ie nog boos. 🙂

conclusie:
of een dmd met analoge zender die ik nu heb
of een compu zender en vmixer en twee electronsich vaartregelaars.

Eerst mijn koppelings aandrijving van de leo 1a4 eens gaan ombouwen naar twee motoren

Hoi Bas,

Gelukkig ken ik Matthijs heel goed dus die krijg ik niet zo snel boos 😉
En als ie wel boos word moest ik voorlopig maar even niet met mijn 1/16 Tiger I in de buurt van zijn "boze" 1/6 King Tiger komen......gelukkig rijd die van mij wel harder voor het geval dat hahahahaha 🙂

MzzL,
Hugo

Hugo Jong zei:
Hoe heb ik dit nou weer voor elkaar gekregen dan dat dubbele bericht
😳
Dat word ff moderaten Rob/Ronald..... 😱

Je hebt nadat je het bericht hebt geplaatst waarschijnlijk op de "BACK" of "TERUG" knop geklikt. 😉

Dennis

Dennis de Hue zei:
Hugo Jong zei:
😳

Je hebt nadat je het bericht hebt geplaatst waarschijnlijk op de "BACK" of "TERUG" knop geklikt. 😉

Dennis

Zo zie je maar weer dat geweld niets oplost....klap op zijn back en er staat meteen een dubbel bericht.....

Hugo Jong zei:
😳

Hugo wil je dat nooit meer doen 😈

Ik heb altijd zo`n moeite met kiezen welk bericht ik nu zal verwijderen. 🙂

Ronald Kok zei:
Hugo Jong zei:
😳

Hugo wil je dat nooit meer doen 😈

Ik heb altijd zo`n moeite met kiezen welk bericht ik nu zal verwijderen. 🙂

Ik zit me diep te schamen 😳 😳 echt waar meneer Ronald, ik zal het nooooooooit meer doen 🙂

...zucht... en dan zegt men wat over mijn gevoel voor humor... Even terug naar 'af'.
@Bas: Een andere optie is de volgende: (Geldt alleen als je toevallig een Robbe/Futaba F-14 zender hebt)
Bij deze zender kan je een zg "Twin-stick" kopen. Dat is een speciale knuppelunit, die er uit ziet als een dubbele gashendel voor een twee-motorig vliegtuig (De gorgelgeluiden die je nu hoort komen van Bert) of schip (Gorgel van Hugo). Met zo'n unit kan je je twee motoren lekker onafhankelijk van elkaar regelen, maar je kan ze, door een simpele pen ook op de zender koppelen. Was destijds niet zo'n succes, want het geheel was ergonomisch niet zo goed ontworpen door meneer Futaba.
En een laatste optie (die ik bij m'n Leo gebruik) is de meest simpele:
Ik heb een 4-kanaals zendertje, waarbij ik de linkerknuppel (vooruit/achteruit) gebruik voor m'n linkertrack en de rechter (vooruit/achteruit) voor m'n rechter track. Op de linker staat een raster, en daarmee bepaal ik de snelheid van de tank; door met de rechter meer of minder gas te geven draai ikbochten of pivoteer ik. Simpel, maar toch eenvoudig... De heen-en-weer-functies van de zender ga ik gebruiken om de koepel te draaien en het kanon te laten eleveren en declineren. (Maar da's nog toekomstmuziek...)
Ik zal zometeen eens kijken of ik een afbeelding en een prijsje van zo'n twinstick hier tevoorschijn kan toveren...

Roel.

Oke, 't was effe zoeken, maar... op de volgende pagina vindt je een afbeelding van de twinstick, en de prijs (zucht...) 108 eurootjes....
http://de.robbe-online.net/cgi-bin/rims_de.storefront/4043871c0266d78827193e0dc1210673/UserTemplate/1/?ISID=4043871c0266d78827193e0dc1210673
Laatste optie (en dan ben ik, denk ik, uitgepoept) neem eens contact op met de fa. Extension in Schoonhoven. Zij maken hele leuke dingen voor modelbouwers. Wie weet hebben zij wat.
Klein bedrijfje, speciaal gericht op het bedenken van dingen die het leven van een (tank/vliegtuig- (gorgel) en scheeps- (gorgeldegorgel)modelbouwer aangenamer maken...

Roel (die nu weer lekker een RC-bootje 🙄 (1, 35 meter!!) gaat plakken)

nou zat er bij m'n bandai tiger een handig printplaatje. op dat printplaatje zit een schijf gemonteerd die met een servo rond is te draaien. al naar gelang de stand van de schijf op het printplaatje draait er 1 track langzaam of draaien de tracks tegengesteld. ik ben niet zo handig met elektro maar wellicht kan iemand zo'n printplaatje fabriceren. het ziet er niet ingewikkeld uit en werkt prima. 🙂

met een beetje rommelen kom je een end toch? 😀 😕:

@Harm: Extension maakt kleine schakelingen die het leven van de modelbouwer een stuk aangenamer kunnen maken:
Zo heeft hij een "Smarttank", een schipje die je op je ontvanger aan kan sluiten waarmee je bijvoorbeeld twee motoren met een kanaals kan bedienen (volgens mij)
Momenteel ben ik een "slow-servo" aan het testen: een ander rpintje waarmee je de reactietijd van je servo's kan vertragen: Je geeft op je zender vol gas, maar je servo (of regelaar) komt rustig op gang totdat het gebakje volle kracht rijdt... Ideaal voor een Tiger bijvoorbeeld!
(minder voor een Leo II... Ferrari-tank)
En zo heeft hij nog een aantal gadgets. Goedkoper dan een uitgebreide computerzender of DMD-unit!

Roel

Terug
Bovenaan