T34-85 KLAAR! Veel foto's!

Dank je Arian 🙂

Even wat foto's van de stand van zaken:
De toren
hpim5550tm0.jpg

hpim5552pa9.jpg

hpim5569ef4.jpg

De hull:
hpim5554mr8.jpg

hpim5555ys4.jpg

hpim5565qh6.jpg

hpim5567vt7.jpg

Commentaar positief/ negatief is welkom!
Jan 😀

Ha die Jan!

Idd de Mig way als ik het zo zie. Het is een lastige manier om realitisch te doen, maar als het lukt is het geweldig! En jij bent zeker goed op weg! De witte vlekken komen goed over op de white wash laag. Ik ben benieuwd naar je vervolg!

mzzls

Raymond, een witte tank heeft gewoon iets.... zeker als hij flink verweerd is 😉 Ik heb het FAQ boek inderdaad nog eens doorgebladerd...
Het groen ga ik weer terughalen door chippen, drybrushen en washen met vallejo russian green.

Boris, whitewash is erg leuk om te doen, het kan bijna niet misgaan, want je kunt altijd een laagje eroverheen zetten 😉

Staf, de tanks zijn met verdunde vallejo olive-drab gedaan, niet geheel dekkend over de basislaag. Die op de 6e (een na laatste) foto heeft ook nog een 'wash' van vallejo german grey gehad. Er komen nog (diesel)olievlekken op 😉
Jan 😀

Ik vind het zeker wel wat hebben. Het oogt hier en daar een beetje
'geschilderd' maar dat is miscchien zelfs realistischer. Jan, let even op je periscoopdekseltjes (foto 2) hier zitten nog flinke pe aanhechtingspunten aan. Gewoon vijltje er langs halen. 😉

Thanks Roy, dat was me gisteren ook pas opgevallen op de foto's (zo uitvergroot zie je alles 🙄 )
Jan 🙂

Peter, met het Mig-boek als voorbeeld 😉

Weer wat nieuwe foto's 😀
hpim5576eh2.jpg

hpim5579kc8.jpg

hpim5581aj9.jpg

hpim5584dl5.jpg

hpim5587su9.jpg

hpim5588pd2.jpg

hpim5590fc0.jpg

hpim5591oo2.jpg

Alle commentaar is wederom welkom 😉
Jan 😀

Fieuw! das een mooie! Deze geeft me echt zo een Russisch gevoel.
Hoe heb je dat effect bekomen? Is dat met meerde washes? Van olie of acryl?
Kan je anders een kopietje van die techniek posten ofzo?

Groetjes,
Hendrik

joo jan
ene kant vind ik het echt wat hebben andere kant voor t oog wat rommelig.. maar dat is nou net wat je eigenlijk ook bereikt met deze techniek he?? (@hendrik check t boek van mig maar ns)
t enige wat ik minder vind zijn de roeststrepen. de rest vind ik hoe langer ik kijk beter worden!

grtz jeroen

Hendrik, de witte verf is in verdunde laagjes opgebracht, met groene chippings er tussendoor. Steeds laag op laag werken totdat je het mooi vind 😉
Weer wat stappen gezet... nog steeds niet klaar maar we komen er wel 😛
De 'modder' is nog nat (acryllic resin van MIG met migpenten) ik ben benieuwd hoe dat droogt. tevens heb ik voor het eerst tensocrome van lifecolor gebruikt....met gemengd succes. De set met olie en brandstofkleuren is het meest bruikbaar (voor deze tank althans) en ik hoop op volgende (groenkleurige) modellen betere resultaten ermee te behalen.
Even wat foto's:
hpim5600pu5.jpg

hpim5602dn2.jpg

hpim5604pu8.jpg

hpim5606ic6.jpg

hpim5612tg9.jpg

hpim5610et1.jpg

hpim5608qw5.jpg

Comments zijn weer welkom 😉
Jan 🙂

Een mooie verweerde en smerige tank is waar ik het meeste van houdt.
Het geeft leven en dynamiek, alsook een realistische weergave van het beestje.

Wat je eventueel nog kan doen is met puur wit en een zeer fijn penseel langs de white-washes een paar veegjes en vlakjes toevoegen.

Ik heb er niet direct een foto van bij me, maar kijk eens naar de Pz IV van de Phil Stutcinskas.

Mooi gedaan Jan.

Dank voor uw comments heren 😀
Ik heb er gisteravond nog wat aan gedaan.... zoek de verschillen 😉 😀

hpim5642qy0.jpg

hpim5638ay9.jpg

hpim5636ih1.jpg

hpim5632dd9.jpg

hpim5641to8.jpg

Jan 😀

Euh Jan,...

De eerste fotoreeks zijn de jouwe en de tweede reeks van de MIG ??
Of is het juist andersom? 8)

Knap werk Jan!
Zoals wij wel eens in Vlaanderen zeggen : "Hoe vettiger hoe prettiger" 🙂
Groeten,
Staf

.

Hey Jan,
Mooie tank geworden,misschien voor de variatie wat horizontale strepen aanbrengen op bv de koepel (beschadigingen van takken waar langs gereden wordt),dit breekt het wit een beetje.Kan in de basiskleur of wat andere kleuren zoals bruin.
Groetjes
Eric

Erg vieze tank Jan, erg mooi. Ik mis alleen nog pinwashes in de kieren en naden (van dijck bruin zou mooi zijn). Als je deze bijvoorbeeld in de lasnaden op de romp laat lopen krijg je nog meer diepte in je model. Misschien kun je er wat mee 😉

Dank voor jullie comments en tips 😀
Ik heb 'm even een weekje aan de kant gezet, om 'm daarna nog een 'fris' te bekijken, en eventueel aan te passen. Ik neem 'm de 12e mee naar Zutphen en de 14e ook mee naar de KMK dag, zodat ik daar ook wat tips kan scoren 😉
Jan 🙂

Het naamplaatje is binnen 😀
Ik wil 'm zo op het ondergrondje zetten.... is het wat?
hpim5692dm1.jpg

hpim5694kw3.jpg

Het naamplaatje is nog los, zodat ik eventueel kan wisselen 😉
Jan 🙂

He Jan,
Hoewel ik ook meer van de ondergrondjes ben vind ik dit ook wel wat hebben. De kleurencombi en de onderlinge verhoudingen tussen tank, sokkel en naamplaatje zijn in ieder geval erg mooi.

Bedankt voor de feedback 😀
De base blijft.
Dom (en Roy 😉), als ik ooit zulke mooie ondergrondjes kan maken dat ze geen afbreuk doen aan het model zal ik die overweging maken.... op dit moment denk ik dat een simpele base beter is 😳 😉
Jan 🙂

Tjemig. 😱 ..hebben ze daar in Rusland nog nooit van een wasstraat gehoord?

Heftige weathering Jan. Niet helemaal mijn smaak, maar ik vind het gedurfd. De koepel en het achterdek vind ik heel geslaagd. Misschien rondom de luiken van de koepel iets meer de white wash chippen?

Veel succes in Leopoldsburg!

Groetjes,
Marcel

Jan,

dat is een heftig vettige Ruski, zeg.
Ik vind het contrast tussen de koepel en het achterdek artistiek best verantwoord. Wit is tenslotte ook maar wit, hè?

De kleur van de modder op de loopwielen komt op de foto's wat eenzijdig over, maar dat zou in het echt wel eens mee kunnen vallen.

Succes in Leopoldsburg!
Ik zal er jammer genoeg niet bij zijn omdat ik wat duikers ga leren navigeren onder water. Zit zwaar te twijfelen over waar ik liever zou zijn. Mwah, met deze temperaturen toch maar liever in het water 8)

grt
Robert

Dit is een zeer mooi model geworden Jan,
Zoals Marcel al zei: zeer gedurfd.
Ik zal hem volgende week eens goed bekijken.
Het enige wat ik anders zou gedaan hebben, is de zaag. Deze heeft nu dezelfde kleuren als de rest. Ik had er een spliksplinter nieuwe op gezet owv het kleurcontrast.
Maar nogmaals, ik doe het je niet na.

Dirk

Dank u heren 😳
Dirk, de zaag is anders, hij is zilverkleurig met roest op het blad, maar dat komt op de foto's niet over 😉
grtz, Jan 😀

Mooi stukje werk Jan!! Misschien bovenop de koepel en rondom de luiken wat minder wit gedaan vanwege het in en uitgaan van de bemanning en de loop die je op deze plekken hebt??!!

JW

Heftig model en zeer gedurfd Jan!

Deze wil ik een keertje in het echt zien. De geplande chippings rondom de manluiken zullen idd een verbetering zijn.

Groeten en succes op Moveleo,
Hugo

T 34

Jan,
Mocht je hier een figuurtje bij plaatsen, laat het een Duitser
zijn die aan de grond staat genageld van angst. Scheelt je wat lijm.
Zo mooi vind ik hem.
Groet,
René

Jan: ideetje, draai de koepel een stukje naar links (breekt de rechtlijnigheid een beetje)?

Model is echt super geworden zeg, weer zo een waar je als modelbouwer urenlang naar kan staren. En steeds nadenkend met je hand aan je sikje als een VPRO-er in een museum voor moderne kunst... of zoiets.
😉

Peter

Ik vind hem mooi geworden

MAAR had je nu wat meer gedaan met het grondwerk had dit zoveel mooier gepresenteert

wat meer durf in de presentatie bedoel ik, als toeschouwer loop ik deze vaak zondermeer voorbij...

bijvoorbeeld het model op een lichte helling plaatsen met de loop dwars gesteld, dat oogt zoveel aantrekkelijker, een beetje modder en sneeuw op het voetwerk, zo simpel nogthans...

maar das jou keuze natuurlijk

eindconclusie : mooi maar naar mijn mening pover gepresenteerd...
das geen afbreuk aan je model natuurlijk maar dat wist je wel 😉

cheers
Dom

Jan,

ik vind 'm heel mooi. Met erg veel lef in de afwerking! Iets dat velen van ons missen denk ik !

Over het grondwerk !
Mijn 2 cents: Liever géén ondergrond dan een slecht 😉

Greetz,
Staf

Dank u dank u heren! 😳 😀

Hugo, ik had 'm (nog niet in deze staat) bij me op de demodag, hij gaat volgende week mee naar Modelforce, en daarna nog naar alle mogenlijke wedstrijden 😛

René, als ik goede figuurtjes kon schilderen had ik er een bij genageld 🙂

Peter, de koepel is nog los, dus kan nog alle kanten op 😉

Dom, ik weet het, ik weet het 😳 Maar ik heb nog veel te oefenen voordat ik een respectabel grondwerkje kan neerzetten.... oooit, dat beloof ik je 😉

Staf, dank je 😳
Liever géén ondergrond dan een slecht
Helemaal mee eens, en de reden dat hij nu op deze (bijzonder mooie) sokkel van Eric staat 😉
Jan 😀 -zo nu eerst een Bav... spaatje rood

Zeer mooi werk Jan!
Een goed verweerde whitewash, zoals het hoort. Ook de modder vind ik er goed uitzien, en dan met name de wat opgedroogde modder op de wielen.
Wel moet ik bijtreden in wat Dominique zegt, een ondergrondje zou dit model goed doen. Al is het maar een simpel iets zoals een licht ondergesneeuwd landweggetje.

Grtz,

Niels

Hi Jan

Leuke T-34 heb je daar , die heb je netjes vuil gemaakt. 8)
Zoiets zie ik graag.
Leuk detail die ontbrekende bout aan het inspectieluik vanachter.

Je opgeworpen modder stopt nogal plots , ik zou die wat laten uitlopen / overgaan in je white wash.
Dat maakt het contrast iets minder scherp.

Volgende week eens van dichtbij bekijken sé

Grtz

Kristof

Ik zou persoonlijk ook geen ondergrondje toepassen! Neem als voorbeeld Mirko zijn 250/9 die staat ook heel mooi op een sokkel zonder enige vorm van ondergrond en juist daardoor komt dit model mooi tot zijn recht.

JW

Terug
Bovenaan