T34-85 bijna af

Hierzo één van de dingen die mij bezig houden.
Luiken ontbreken nog, en er moeten nog wat kleine dingen worden gedaan en bijgewerkt, maar hij is grotendeels af. Als de figuren af zijn komen de luiken erop en kan ie mee naar Overloon, de 14e juni.

Afijn, genoeg geluld, hier wat fotookes

t34rightfront.jpg

t34leftfront.jpg

t34rightback.jpg

t34leftbackt.jpg

top2.jpg

top3.jpg

top1.jpg

top4.jpg

en enkele details:
saw.jpg

fueldrum.jpg

headlight.jpg

fender.jpg

balk.jpg

wordt vervolgd

Robert

Super mooi model en subliem afgewerkt!! Doe je hem in een diootje of zoals voertuig?

Ben benieuwd naar de figuren!

Succes en dan maar tot Overloon 😉

JW

DIE is vies zeg, geweldig, ik ga effe wat foto's "lenen", heb ik een mooi voorbeeld hoe ie ook kan worden, zonder al te moeilijke schildertechnieken!

Timo

Erg mooie kleurencombinatie waarmee wederom bewezen wordt dat chippen geen 'must' is. Wat ik in verhouding wat minder vind (ik ben zelf absoluut niet op dit schildernivo) is de houten balk. Hij ziet er "geschilderd" uit terwijl dit ruw blank hout zou moeten voorstellen. Geen idee hoe je het moet verbeteren.
Graag reacties van anderen!

groeten Maarten

Mooi beest!!

Ik vind de verwering en bevuiling zeer geslaagd!

Vwb de houten balk; probeer eens een exemplaar van echt hout. Is op zich vrij eenvoudig te verweren en zou het hoge afwerkniveau van het voertuig beter benaderen, denk ik....

Hey Robert,ziet er zeeer goed uit.goeie kleuren en een lekker afgeleefd model 😀 .daar hou ik wel van.ben benieuwd wat voor figuren erbij komen en hoe ze er uit zullen gaan zien 😉

groeten jeroen,.

Hiephoi!,

bedankt voor de comments.

Timo, de meeste schildertechnieken zijn niet moeilijk. Maar ik heb er wel veel gebruikt hoor. meer dan je misschien op het eerste gezicht zou denken.

Tsja en die balk: zal een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Ik was/ben er zelf best tevreden mee, en heb er ook precies tegenovergestelde reacties op gekregen, namelijk dat men dat ding dus wel goed eruit vind zien. Moeilijk dus. Denk dus niet dat ik hem vervang.

Roy: wat chips betreft; ik heb er een beetje een haat/liefde verhouding mee. Ik vind het reteknap gedaan door sommige modelbouwers, maar als ik naar foto's kijk van echte voertuigen valt het me gewoon op dat er vaak wel slijtageplekken op de verf zitten, maar chips.....hmmm, toch merkelijk minder. Ja, als het ding na 65 jaar uit de modder wordt getrokken ergens in Rusland, en dan nog.

Van de andere kant, ik ben aboluut een voorstander van artistieke vrijheid en kan me ook wel vinden in het gebruik van effecten, puur om het gebruik van de techniek of het effect zelf.

Anyway, ik heb mijn T34 afgewerkt zoals ik veel foto's heb geinterpreteerd en ik heb een aantal verschillende technieken uitgeprobeerd die voor mijn gevoel goed zijn uitgepakt.

Zal me binnenkort eens met de figuren gaan bezig houden 🙄 14 juni is tenslotte ook nog maar even.

Robert

Robert,

Ik denk dat jouw verhaal ook mede van belang is om maar weer eens aan te geven dat er meerdere technieken zijn in de modelbouw en er geen één is die heilig is of als standaard gezien moet worden. Ik heb diverse malen al aangegeven dat ik het idee heb dat het gemiddelde model zo rechtstreeks uit het MIG boek is komen aanrijden. Daarom nogmaals hulde aan je model. Als aanvulling van mijn kant op je balk, laten zitten. Steekt mooi af van het geheel.

JW

Hoi Robert,
Ik sluit me aan bij JW. lekker laten zitten die balk. als die balk nog veel donkerder wordt raak je het kleurverschil kwijt wat die balk nu juist leuk doet afsteken. verder prachtig model!
enige minpuntje, ik vinde de roestige zaag iets te rood....

grtz jeroen

Hij is prachtig, Robert, lekker vies en afgeragd, maar niet té. Ik vind de balk wel goed zo. Wat hem misschien nog iets zou verbeteren is als je met een iets donkerdere kleur nog wat nerfstructuur aanbrengt in de lengte. Dat geeft hem wat structuur en wat meer kleurdiepte. Waar ik wel nog naar zou kijken zijn de oliesporen op het Panther-wiel, die zien er nog een beetje opgeschilderd uit.

Tja inderdaad een hoop om van te genieten aan dit model. Veel te zien en veel te leren. Tracks en stoffigheid daaromheen vind ik echt iets om jaloers van te worden: heel realistisch

En die balk: gooi het ding er in godsnaam af. Wat me vooral stoort is dat de touwen eromheen niet strak gespannen zijn, terwijl de balk door zijn gewicht (of droegen T34's balsahout met zich mee 😉 ) echt zou moeten hangen.

In ieder geval dus iets aan de 'ophanging' doen denk ik.

Greetz, Wim

ps jammer dat ik de 14de op vakantie ben; had deze graag in het echt gezien.

Hi Robert,

Daar se , hij heeft bijna iets af. Ziet er goed uit op foto , maar wil hem natuurlijk eens van dichtbij zien op één van de komende beurzen in de lage landen.
Vind de battledamage wel goed gelukt aan het spatbord.

Allez nu nog de luikjes en de crew ! 😉

Keep it up !

Grtz

Kristof

Zoals ik al zei, de balk blijft. Sorry jongens 😉
Die zit trouwens strak tegen de tank aan. Maar naar de ophanging zal ik nog eens kijken. Wordt alleen lastig, want de hele zooi zit gelijmd. Aangezien het ding van zichzelf geen gewicht heeft kan je hem moeilijk los laten hangen....oeps daar hadden we natuurlijk nog niet aan gedacht 🙂

Eelke, ik zal eens kijken naar de nerfstructuur, die kan misschien nog een accentje gebruiken. Het ding zit in een grote doos vanwege een verbouwinkje, dus ik heb ook alleen de foto's op het moment 😳

Die oliesporen horen idd nog bij de to-do lijst. Ik had de pigmenten erop gedaan en vervolgens de "olie". Vervolgens nog eens pigmenten omdat ik niet helemaal tevreden was. Tsja, en dan krijg je stoffige olie 🙄

In elk geval bedankt voor alle comments.

Robert

Robert, ik heb even gezocht in T-34 mythical weapon, en de sleepkabel is 13,8cm in 1/35 (dat is inclusief de sleepogen 😉 )
Jan 🙂
ps mooie tank, maar dat wist je al 😉

Hoi Robert, erg fijn geworden.
Vooral de beschadigde fender met gaten en de zaag vind ik erg mooie details.
Ben erg benieuwd naar de pupkes erop en er rond.
K man, massel,

Marcel.

Terug
Bovenaan