T34/76

Marc Moerland

Lid van de TWENOT
Interesses
Fallschirmjager, Russisch T-34/76 85, SU-85, Pools.
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 1:72
Nu bezig met
Tamiya T34/76, Zvezda T34/85, Zvezda SU-85, RFM T34/85.
Goedemiddag,

Dit zijn twee modellen die ik rond begin 2004 afgerond heb. Van de velen die ik toen gebouwd heb ik deze twee overgehouden. De rest is of weggegeven of in de verticale onderdelenbak geeindigd. Lees: de kliko. Ik kampte rond die tijd met een chronisch spiersyndroom en dit waren de twee laatsten die ik kon bouwen. Na een uit de hand gelopen nekmanipulatie was modelbouw niet meer mogelijk.

In 2022 toen het water beter ging heb ik de hobby weer wat proberen op te pakken maar dat viel tegen. In plaat van met de hand schilderen ben ik toen gaan spuiten uit de bus en dat ging goed. De olie-dot techniek en een wash maakten dat mijn SU-85 en T-34/76 er Kermitgroen uit kwamen te zien😱 Met geen mogelijkheid was dat nog te corrigeren. De basis met Humbrol doen was geen optie meer.

Toen alles van frustratie in een hoek gezet en nu weer wat bezig. En natuurlijk met een T-34 want dat is munne favoriete tank😍 Vermoedelijk houd ik het nu bij een basiskleur want de kans op verpesten is immers te groot.

Het is de bedoeling dat er een ondergrondje met gras en een boompje bij komt maar het schieten van vezels met de peperdure RTS-Greenkeeper wil niet lukken. Dat apparaat functioneert niet met Woodland Scenics of Polak vezels. Hun eigen gamma is me te beperkt daar ik geen airbrush heb.

Groetjes uit Breda,

Marc

cfee47c8-38c2-4fe1-8407-b78e680b380b.webpde4ce709-71cb-42a2-b8a0-c852bb2273dd.webpfa8dd229-0a49-4c69-9e40-9fb417a7ec8a.webp
72ff2526-d3d6-4a58-ac92-71aa3f200f98.webp

Laatst bewerkt:
Hallo Marc,
Allereerst geweldig, dat jij de kracht, moed en zin weer hebt gevonden, om je met onze gemeenschappelijke hobby bezig te houden !
De foto's laten zien, dat jij prima modellen kunt maken.
Misschien vind jij het leuk, om ook foto's te posten, terwijl je nog bezig bent met het model.
Jij kunt jouw vragen stellen, en "de beste modelbouwers staan aan wal" 😉 kunnen jou van advies voorzien.

Dankjewel voor de bemoedigende woorden. Ik ga hier zeker mee aan de slag. Ik zal e.e.a. van het nieuwe project eens vastleggen en het binnenkort posten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan