T28 dio... AF !!!

Hij is af, op naar de volgende 😉

T28 in 1/35 van ICM OOTB

geen sneeuw op de tank, eigen keuze, laat ons zeggen dat hij de nacht onder een brug heeft gestaan 😉

cheers
Dominique

dioaf1sq4.jpg

dioaf2rv9.jpg

dioaf3xm1.jpg

dioaf4gm1.jpg

dioaf5hy5.jpg

dioaf6so5.jpg

dioaf7gp6.jpg

dioaf8ug8.jpg

dioaf9lc7.jpg

dioaf10wa8.jpg

dioaf11nj6.jpg

dioaf12be4.jpg

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hey Dom,

deze vind ik absoluut je beste tot nu toe. Petje af.
Die tank is heerlijk afgeragd. Het onderstel vind ik erg goed geweathered, maar de rest is eigenlijk ook gewoon goed.

Dit vignette/diorama/whatever straalt gewoon de koude uit (da's dus positief bedoeld hè).

Qua kleur is alles goed op elkaar afgestemd. De kleine oppervlakte is optimaal gevuld en benut.

En het sneeuwvrije ijs onder de brug is ook een goed detail.

Complimenten!

Groet

Robert

Hey Dominique!

Mo how zeg, wat heb je er weer een kunstwerk van gemaakt!!!
Hier valt niets op aan te merken, deze is gewoon af en perfect!
Ik vraag me wel af of onze russische vriend zo niet een erg makkelijk doelwit voor sluipschutters is. Maar toch, het is een mooi figuurtje.
Groet,
Hendrik

Enkele kleine puntjes

Mooi werk !

Naast hetgeen al opgemerkt is vind ik persoonlijk dat de tank er prima uitzet maar wel erg veel roeststrepen heeft. Ten opzichte van het beeld van het onderstel en de white wash mis ik balans t.o.v. de hoeveelheid roeststrepen. 🙄

Ook het figuur vind ik prima gedaan maar wat zoekt die kerel boven op die tank 😱 ? Ik bedoel het niet zeikerig maar er zit geen visuele binding tussen de figuur en het voertuig; een open luik of half in een luik of een arm uit een luik die wat aangeeft of ontvangt, zoiets verwacht ik dan.

Het zijn slechts kleine puntjes maar ik meende het toch maar op te merken tussen alle oooh's en aahhh's. No pun intended. 😕

Groeten,
Peter.

Een lekker bakkie Dom. Voor mij had alleen de achterkant wat harder gechipt mogen worden. Al dat russische spul (ook T70 van Jan en KV-2 van Raymond) wat hierlangs komt...je zou zowaar weer eens wat russisch willen gaan bouwen. Zeer puik dingetje in ieder geval. 😛

greetz Frank

Een echte vieze, vuile, vettige, smerige, ranzige, afgeragte, ondergescheten Rus :!: 🙂
Klasse! Er is veel lef (en vakmanschap) voor nodig om zo ver te durven gaan met modder. Zoals Robert zei ik denk je beste werk. Hoop m te zien in Mol.

ps: Zo'n gare meniscus heeft toch nog zijn voordelen... 😉

Wow,

Die sneeuw vind ik echt bijzonder goed geslaagd! prachig hoe er net zo'n laagje op de takjes ligt.

Het voertuig en het figuur zien er ook keurig uit.

Alex

Tja, ik vind em ook erg mooi hoor! Het diootje heeft echt alles: leuke setting, leuk figuur, brug, opvulling met mooi ijs, water en sneeuw en wat struiken.

Dan nog even een (gebruikelijke) vraag als iemand een sneeuwdio maakt 🙂 : waarvan heb je de sneeuw gefabriceerd? Vind dat er nl erg goed uitzien!

Greetz,

Jurrie

Bedankt jongens

even wat antwoordjes :

sneeuw is natriumbicarbonaat aangebracht op opgespoten houtlijm
dit is even durven, zorg dat je een goede fijnspuitende verstuiver hebt
de houtlijm goed mengen met het water !!
ik stop 3 fijne zeefjes in elkaar en dan schudden maar
ongeveer een 100 gram van het spul moet voldoen (apotheek)

het ijs is parafine uit theelichtjes
in een blik opwarmen in bain marie
randjes maken in plasticard en VOORZICHTIG gieten

@Peter: het moet niet altijd logisch zijn, als het er maar goed uitziet, das mijn motto dus neem het niet te serieus !

nog es bedankt voor de comments
op naar de volgende...

cheers
Dominique

Mooi werkje
Ik ben nogal gecharmeerd van de sneeuw op de struikjes, ziet er leuk uit..

@dom,

Bedankt voor je antwoorden. Daar heb ik wel wat aan (ook van bovenstaande antwoorden).

Kan je dus blijkbaar gewoon halen bij de drogist 🙂

Greetz,

Jurrie

Hey Boris, ja klein foutje maar dat wordt rechtgezet

leuk is het alleszins wel :!:

zeker ook omdat ik aangewezen ben als moderator van de group build daar, momenteel ook wat kalm maar daar komt verandering in 😉

Wim...thanks

cheers
Dominique

.

Hoi
Mooi :!:
Sneeuw heeft toch altijd een toegevoegde waarde aan een dio,
wel een vraagje: waarom heb je er niet voor gekozen om wat sneeuw
op je tank te doen?
Eric

Wim, check je PB

Eric, das een bewuste keuze zoals in de eerste post vermeld, sneeuw op tank doen vond ik afbreuk doen aan de weathering

ik heb gekozen voor het visuele aspect, niet voor het logische, trouwens als het bv 's nachts sneeuwde is het altijd mogelijk dat de tank ergens onders stond...

cheers
Dominique

Hoi Dominique!

Beter laat dan nooit met antwoorden, hehe. Ik vind het een absoluut topwerkje wat je hebt gemaakt. Ik vind het de perfecte balans tussen model en grondwerk. Vooral het dynamische van het grondwerkje vind ik top.

Modder vind ik ook zeer goed geslaagd, vind het zelf altijd weer dood eng om eraan te beginnen 🙂 Waar ik tevens bijzonder gecharmeerd van ben is de beschermingskap van de uitlaat, ziet er perfect uit.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan......... 🙄

Waar ga je nu mee beginnen?

He Jurjen

bedankt 😉 !!!

waar ik mee bezig ben ? terwijl ik wacht op het vriendje voor de Sahariana (de gekochte kit van Zvezda M13/40 bleek crap), ben ik bezig met die 1/48 SU-122 met Voyager PE, die is bijna afgebouwd, verder begin ik met een Lorraine Beobachtung, das zo'n typisch lelijk gedrochtje 😉 , die laatste baart me nu al zorgen wat het bouwen betreft (Ironside met lekker veel luchtbellen 😕 )

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan