T-70 M Early production (figuur)

André,

dat ziet er goe jong, doe zo voort.
Vooral die uitlaat, mooi werk.

Vwb het figuur, doen zoals Jan zegt; bijvijlen, magic sculpt, nog meer vijlen. Trail and error is the key here zullen we maar zeggen.

Greetz
Axel

Thanks Axel

alé we gaan het proberen 😕

Ik ben al aan het vijlen geweest en de zit houding is al wat beter de rest zal ik met magic sculpt moeten doen
( een klein probleem ik moet het eerst nog gaan kopen 😀 😀 😉 )

Ook het ik een ander bovenlijf gebruikt zo dat hij wat rechter zit en niet meer zoveel naar vore hangt.

Fig009.jpg

Fig008.jpg

Het rechterbeen heb ik wat bij geplooid zodat het volledig tegen de toren rust
Fig005.jpg

Nog niet te zeer naar de rest van het figuur kijken want daar wordt nog aangewerkt :!: 😉

Voordat ik een update plaats wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar toe wensen en dat 2009 weer een leuk bouwjaar mag zijn.

Zo nu de feestdagen achter de rug zijn is het weer eens tijd voor er stilletjes in te vliegen.

Ik heb een beetje gewerkt aan de uitlaat en aan de schudden die onder de rooster komen nu moet ik deze nog spuiten voor aleer ik de rooster kan monteren.

T70-0067.jpg

T70-0066.jpg

he andre,

Echt knap gemaakt hoor met al die pe!
ook die beugeltjes op de slangen van de uitlaat en de slangen/pijpen zien er erg mooi uit 😱
Nog even een klein vraagje over die lasnaden, hoe bewerk je deze dan als ik vragen mag? met een mesje ofzo?
BVD!

simon 😉

Hi André,

dat ziet er stoer uit. Nette PE-job.

De figuur is beter zo, maar een beetje werk is er nog te doen. Een paar suggesties.
Ik weet niet hoe je dat rechterbeen hebt "verbogen". Ik verdenk je ervan om met een warmtebron (waxinelichtje?) te hebben gewerkt. 🙂
Beter kun je in de knieholte een V-tje uitzagen, en dan de boel terug plooien.
De rest werk je dan bij met Magic Sculp o.i.d. (zal iemand op de vrijdag toch wel voor je kunnen meenemen? Zoveel heb je niet nodig)

Je kan bij één van de laarzen de achterkant wat platter vijlen zodat het meer lijkt alsof hij tegen de toren drukt.

En als je toch bezig bent, kun je misschien de jas aan de onderzijde wat uithollen. Anders lijkt ie wel heel dik. Omdat de figuur zo prominent aanwezig is, bovenop die tank, zou ik dat wel doen.

Uiteraard kan je mijn vaderlijke adviezen ook verticaal klasseren, hoor. Het zijn maar suggesties. 🙂

Robert

@ John inderdaad zo zie je da hij niet zo groot is 😀 😉

@ Simon deze zijn met een mesje (scalpel) gedaan.

@ Robert er is zeker nog veel werk aan het figuur het been heb ik inderdaad een beetje verwarmt 😉
en je vaderlijk advies wordt zeker niet verticaal geklaseert maar oprecht gewaardeerd 😀 😉

Man wat heb ik weer moeten zoeken voor deze topic terug te vinden 😳 😳 😳

Eindelijk wat tijd gevonden voor de basis kleur te spuiten 😉

T70-0071.jpg

T70-0073.jpg

T70-0074.jpg

T70-0076.jpg

zo nu een tijdje laten drogen en dan kan de fun weer beginnen 😕 😕 😉

Ziet er goed uit André!
Leuk om hier weer een update van te zien.
De basis is precies goed denk ik. niet te donker (vanwege wheatering) en niet te licht (want de kleur was vrij donker in het echt).
Succes verder!

Groetjes

PS: Ik hoop dat je hem niet te mooi maakt, want anders kan ik me niet inhouden om aan m'n T80 te beginnen 😉

@ Boris ik zou best die T-80 wel eens willen zien want het lijk mij wel een leuk model 🙂

@Andy ik zal hem morgen bij hebben maar hij moet nog een paar dagen drogen voor we met de wheatering beginnen 😉 Dus zullen we maar verder werken aan de King 😈

Ha André!
Ziet er goed uit. Ik heb hem gisteren gezien bij jullie beurs en het was echt een mooi geairbrushed model. Dat cijfer geeft een mooi contrast met het groen en tot zo ver ziet het inlijnen er goed uit.

groetjes

Zo net gedaan met het drybrushen van de toren 8)
maar het lukt mij niet goed voor er een deftige foto van te maken met mijn pocket camera 😕 😕 😕 😉
Ik zal mij toch eens een beteren moeten aanschaffen 🙄

T70-0093.jpg

T70-0094.jpg

hier even een foto voor de grote van een T-70 toren te zien 😉

T-70 vs king Tiger 😈 😈

T70-0095.jpg

T70-0097.jpg

Hey

Hey Dre

Ik heb zondag op de clubstand precies enkele zaken gemist. Welke vitesse hebt gij geschakeld man???? Ziet er wel erg goed uit moet ik zeggen op zo een klein klein torentje. Die T-70 toren is niet veel groter dan een 88mm granaat.

Succes verder en tot in de scheve hoek

Roel

André Teppers zei:
T-70 vs king Tiger

Hehe, Een T-70 kon wel over een brug. Dat kon een KT 9 van de 10 keer nie!!!
Mooi model. Had hem op de beurs al zien staan.
Had er ook bijna een gekocht. Vond hem eerst gruwelijk lelijk, maar net als de Char wordt je soms toch getriggerd.

Maybe ooit.

Grtz
Patrick

André, ik hoop dat je figuurtje goed gaat lukken.
Zo op de tank zittend laat deze erg mooi zien hoe klein alles is.
Ik kan alleen maar genieten van de nette en strakke bouw en de gave details die je hebt toegevoegd.
Om van de afwerking maar te zwijgen (ik hoop eens zo netjes de verwering op mijn modellen te krijgen {moet ik wel mijn figuren even laten staan en 100% voor een model gaan})

Willem

Zo hier nog eens een kleine foto update.

De turret is voor zo een 85 % af, alleen de boven kant nog gedaan worden en hier en daar nog wat bij werken 😉

T70-0105.jpg

T70-0111.jpg

T70-0110.jpg

T70-0108.jpg

T70-0107.jpg

T70-0106.jpg

Tot De volgende 😉

Ziet er goed uit André!
Hij is duidelijk flink verweerd maar niet overheersend. Vooral de stof/ vuil ophopingen zien er goed uit. Beetje net zoals op Kristof zijn Brümbarr.

Groetjes!

@ Jurjen, inderdaad zo een beetje meer plaats zouniet slecht zijn 😀

@ Boris ik heb ideed wat van Kristof zijn techniek over genomen 😈 😉 (een beetje priveles gekregen op onze clubavond 🙂 )

Mooi werk, toch knap hoe je zo'n groene koepel erg interresant kan maken.
Maar dat vond ik van je T34 ook al

groet Martin

Amai André,

Het vlot precies prima, nochtans niet gemakkelijk op deze schaal om zulk een resultaat te krijgen. Maar we hebben wel enkele goede leermeesters... hé 😈 🙂
Groeten, Chris

Gisteren of beter gezegd van nacht heb ik wat zitten prullen met de uitlaat van de T.
Over de pot ben ik wel te vrede maar van de wikkeling weet ik het niet goed gewoon omdat ik niet goed weet welke kleur het eigenlijk moet zijn.
Ik vermoed dat ik wel een beetje in de buurt zit maar zeker ben ik er niet van.

T70-0123.jpg

T70-0125.jpg

Groeten,
André

Hoi Andre,

Ik vind het er wel goed uitzien. De rest van het voertuig moet je toch nog weatheren? Dan kun je de wikkelingen altijd nog aanpassen als het bijvoorbeeld te contrasterend oogt.

Ik zou het lekker laten zoals het nu is.

Hey Dre

Het begint er allemaal wel heel erg goed uit te zien. Vergeet de KT niet uit het oog he tussen al dat gefiets enzo 😛 Die uitlaten zijn wel heel knap gedaan vooral die afgerafelde beschermingslaag. Die wil ik wel eens van kortbij bekijken op de clubavond.

Succes Roel

@ Jurjen ik denk dat ik heb voorlopig ook zo ga laten we zullen wel zien als het model zijn volledige wheatering heeft gekregen

@ Marten hij is volledig gedaan met humbrol verf 160,100,62 en 93

@ Roel de KT staat 30 cm van mij af, als ge vrijdag braaf bent mag je wel eens kijken naar de wikkelingen 😈 😈 😉

Zo nu de uitlaat voorlopig af zijn we verder gegaan met de loopwielen.

Ik moet zeggen dat het niet zo makkelijk is voor er een beetje diepte in te krijgen mede ook omdat ze net nog wat kleiner zij als 1 euro cent. Bij mijn Hetzer was dat net wat simpeler!

Hier al een voorlopig foto het is nog wel niet volledig klaar!

Wiel-007.jpg

Zo nog nu nog 11 te gaan 😀 😀

Terug
Bovenaan