Manuel de Jong
Lid van de TWENOT
Het is een tijdje stil geweest vanuit mijn kant, dit ivm drukte met werk en prive en zo
Maar nu weer bezig geweest met een tankje.
Tijdje terug beetje op google aan het zoeken naar wat diverse tankjes en toen kwam ik deze foto tegen.
Dacht eerst dat het een T34-85 was maar na wat beter kijken en uitzoeken bleek het een T44 te zijn.
Werdt door Bruce Oomen erop gewezen dat er een full-resin-white-metal kit was van dit model, maar na even googelen deze toch maar overgeslagen.
En heb besloten dan maar wat plastic te verzamelen en een poging te gaan wagen deze zelf te bouwen/verbouwen.
Hierbij in vogelvlucht wat foto's van de bouw en het schilderwerk.
Eerst even een lijstje van de gebruikte onderdelen
Romp en wielen zijn van de T-54 van Trumpter
koepel is van een Tamiya T34/85
Loop is van Jordi Rubio, die maakt zelfs een loop speciaal voor de T44
Rupsbanden zijn de T34/85 Wafel variant van Fruilmodel.
Aandrijfwielen zijn van een T34 van Revell, (Met dank aan Richard Kramer voor een aantal gedoneerde T34's)
Verder ook nog wat restjes PE gebruikt van diverse overgebleven setjes
Overige onderdelen zoals de sleepogen, kisten en andere onderdelen zijn van Dragon, Tamiya, Trumpeter en AFV club
De 3 stuks bepakking zijn zelfgemaakte afgietsels van diverse merken.
Paar foto's van tijdens de bouw, ik weet dat niet alles 100% accuraat is.
De kleur is gemaakt door een restje Tamiya deep green te mixen met diverse blauw/geel/groene kleurtjes van Vallejo en Magic Colour
Tank is ingelijnd met donkergrijs/zwart van Vallejo, drijbrush met yellow green en lime green van Vallejo
Modder is gemaakt door EuropeDust en Ashwhite van Mig te mengen.
Weet dat het niet een 100% correcte T44 is maar ook in de info en de foto's laten een hoop verschillen zien.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Mvg Manuel
Maar nu weer bezig geweest met een tankje.
Tijdje terug beetje op google aan het zoeken naar wat diverse tankjes en toen kwam ik deze foto tegen.
Dacht eerst dat het een T34-85 was maar na wat beter kijken en uitzoeken bleek het een T44 te zijn.
Werdt door Bruce Oomen erop gewezen dat er een full-resin-white-metal kit was van dit model, maar na even googelen deze toch maar overgeslagen.
En heb besloten dan maar wat plastic te verzamelen en een poging te gaan wagen deze zelf te bouwen/verbouwen.
Hierbij in vogelvlucht wat foto's van de bouw en het schilderwerk.
Eerst even een lijstje van de gebruikte onderdelen
Romp en wielen zijn van de T-54 van Trumpter
koepel is van een Tamiya T34/85
Loop is van Jordi Rubio, die maakt zelfs een loop speciaal voor de T44
Rupsbanden zijn de T34/85 Wafel variant van Fruilmodel.
Aandrijfwielen zijn van een T34 van Revell, (Met dank aan Richard Kramer voor een aantal gedoneerde T34's)
Verder ook nog wat restjes PE gebruikt van diverse overgebleven setjes
Overige onderdelen zoals de sleepogen, kisten en andere onderdelen zijn van Dragon, Tamiya, Trumpeter en AFV club
De 3 stuks bepakking zijn zelfgemaakte afgietsels van diverse merken.
Paar foto's van tijdens de bouw, ik weet dat niet alles 100% accuraat is.
De kleur is gemaakt door een restje Tamiya deep green te mixen met diverse blauw/geel/groene kleurtjes van Vallejo en Magic Colour
Tank is ingelijnd met donkergrijs/zwart van Vallejo, drijbrush met yellow green en lime green van Vallejo
Modder is gemaakt door EuropeDust en Ashwhite van Mig te mengen.
Weet dat het niet een 100% correcte T44 is maar ook in de info en de foto's laten een hoop verschillen zien.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Mvg Manuel