T-34/85 (klaar)

Pulinckx Kristof zei:
Waar blijven de tracks André ? 🙂

Grtz

Kristof

Hier zijn ze Kristof 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😉
T0048.jpg

Bijna klaar dus 😈 😈

Robert, kun je die foto's met de lichte binnenkant eens posten/ mailen? I kben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar 😉

Hoi André,

zit vol bewondering naar je bouwwerk te kijken. Ik vind het een erg mooi model aan het worden.

Heb ik gelijk een vraagje; kan je me vertellen hoe je het stof in de randen zo hebt gekregen? Mogelijk dat het al ergens beschreven is, maar kon het niet zo snel terugvinden.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten Eelco

Hoi Andre, zo ver had ik de progress nog niet gezien op armorama benelux. Ik zie dat je modelkasten tracks gebruikt, zijn deze moeilijker te maken dan fruils?. En hoe is de handleiding van modelkasten. Ik vind de handleiding van fruil zeer summier, eigenlijk best triest.

Mvg Manuel

Manuel Willems zei:
Ik vind de handleiding van fruil zeer summier, eigenlijk best triest.

Manuel : Wat is er aan fruils nu te snappen ? Hier de handleiding, 2 track stukken in elkaar passen stukkie draad in het gaatje steken en met een tangetje doordrukken tot het eind. En op naar het volgende stukje track

En ook hiervoor geldt : oefening baart kunst, de 1e set fruils zal wat langzamer gaan maar als je er aan gewent bent dan steek je bv een set panther tracks op 1 avond in elkaar (linker en rechterhelft)

ps : de draad wordt zelfs bijgeleverd.

ciao Raymond

Raymond Repping zei:
Manuel Willems zei:
Ik vind de handleiding van fruil zeer summier, eigenlijk best triest.

Manuel : Wat is er aan fruils nu te snappen ? Hier de handleiding, 2 track stukken in elkaar passen stukkie draad in het gaatje steken en met een tangetje doordrukken tot het eind. En op naar het volgende stukje track

En ook hiervoor geldt : oefening baart kunst, de 1e set fruils zal wat langzamer gaan maar als je er aan gewent bent dan steek je bv een set panther tracks op 1 avond in elkaar (linker en rechterhelft)

ps : de draad wordt zelfs bijgeleverd.

ciao Raymond

Raymond, ik heb al 2 sets fruils in elkaar zetten achter de rug. Wat ik bedoel met de handleiding is, dat je zelf mag gaan uitzoeken hoeveel links je nodig hebt, enz. Verder zijn het prima tracks.

Mvg Manuel

Hoi André.

bedankt voor je antwoord, maar had wel al begrepen dat je Mig pigmenten had gebruikt. Wat ik zo mooi vind gedaan, is dat het stof echt tussen en op de randen ligt.

Mijn vraag was hoe je dit zo dik hebt gekregen. Heb je hiervoor de acrylic resin gebruit, of doe je eerst de pigmenten los op de plaats bregen en dan hecnten met white spirit of terpentine?

Hoop dat je me dit uit kan leggen! Verder schiet het alweer erg goed op en ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten Eelco

Hoi eelco,

Ik heb de mig poeder verdund met white-spirit zodat je een soort wash verkrijgt :!:
Hier mee ben ik dat begonnen met het inlijnen van de plaatsen waar de stof zicht normaal vast zet.
Als het dan goed droog is kan je deze stap herhallen tot dat je het gewensten resultaat verkrijgt 😉

Zo vandaag heb ik alle kaders kunnen afwerken en heb ik ze op het model kunnen plaatsen 😀
Het enigste wat er nu nog moet gebeuren zijn de tracks en hier en daar nog een beetje bij werken zoals de zaag, enz.............. 😉

T0152.jpg

T0155.jpg

T0149.jpg

T0151.jpg

Goedenavond André,

Zeker meebrengen vrijdagavond. Denk ook nog eens aan het feit dat de russen alles meenamen wat niet te warm of te zwaar was. Misschien een idee om net dat beetje meer kleur te brengen op wat ik nu al een zeer mooi model vind.

Keep it up.

Herman.

www.moveleo.be

Mooi hoor, vooral die tracks zijn geslaagd

al heb ik het gevoel dat je nog iets meer uit dit model kan halen

de voorste fenders bv (volledig vooraan) zijn in vergelijking met de rest van je model te netjes, ik zie daar bijna niks van weathering terwijl daar zeker vuil zou aanhangen...

iets meer duwtjes in de roosters zou nog wat meer leven in de brouwerij brengen

nog wat meer stof op de fenders etc...

kortom mooi maar nog niet 100 procent af naar mijn gevoel

cheers
Dom (die ook es moet verderdoen met dit model 🙂 )

Mooi model geworden André. Ik vind het wel top om modellen te zien, die niet per definitie vet onder het stof en de modder zijn verborgen 😉
Op naar de volgende Rus?
Dom, misschien is het handig om dit soort opmerkingen in een wat eerder stadium te plaatsen, zoals vóór verven! Beetje zinloze comment nu.

Robert

Hoi André,

echt erg mooi geworden. Verder was het ook een erg leuke topic om te volgen en heb je veel feedback gegeven omtrent diverse technieken. Ben erg benieuwd naar je volgende project...

Vwb de eerdere opmerkingen over nog aan te brengen schade: gewoon doen, beetje schuren, overspuiten, weatheren, chippen en klaar is kees 😉

Groeten Eelco

Robert Crombeecke zei:
Dom, misschien is het handig om dit soort opmerkingen in een wat eerder stadium te plaatsen, zoals vóór verven! Beetje zinloze comment nu.

Robert

wat is zinloos Robert ??? jou of mijn comment 😈 ...zie 1ste post op pagina 2, daarin meld ik hem al het induwen van de roosters...

die zien er goed uit !!

waar heb je die gekocht ??

ga je de roosters hier en daar nog een duw / plooi geven ??

cheers
Dom

De jouwe Dom, de jouwe. En laat dat duiveltje maar gewoon weg, jongen.
Voor André is ie klaar, meldde hij.

Ik geloof dat je, net als ik, dezelfde filosofie deelt, getuige je eigen reacties op posts bij jouw modellen. Als een model voor jouw gevoel af is neem je eventuele suggesties mee naar het volgende voertuig. Of vergis ik me alweer?

Ik vind dat dergelijke opmerkingen niets meer toevoegen aan een model wat voor de maker toch "af" is.

Dom, zullen we verder maar via de PB hierover bakkeleien? Ik heb André's thread al voldoende vervuild, vrees ik. Sorry Dré.

Robert

I like this crazy field midofication very much and it looks great in your model presentation 😱 I like the chipping and green colour.
Have to build this tank myself in 1:48.....
Regards
Petr

@Jonathan voor de buiten kant een zilver kleurig potlood en voor de binnen kant een gewoon grafiet potlood

@Dominique aan de roosters ga ik niet meer veel aan veranderen maar je tip van de fenders ga ik zeker eens bekijken 😉

@Robert ik hou ook niet van te veel 😉 op naar de SU 😀 😉

@ Eelco leuk voor te horen dat je de topic goed vond.

@Petr thanks for the compliments

Terug
Bovenaan