T-34/85 (klaar)

Thx Kristof van wie zou ik het geleerd hebben 😀 😉

De toren is bijna volledig gechipt.
Nu kan ik stilaan beginnen met de aflopers op de toren te zetten

T0106.jpg

T0107.jpg

Ha André,

Ah okey. Ja dat scheelt wel natuurlijk. Maareh... toch niks ergs hoop ik? By the way dat gaat me ook niks aan eigenlijk. 😉 Hoe dan ook, je model word er niet minder om!!! 😀

groetjes!

Hier weer eens een kleine update het was al weer even geleden 🙂
Ik heb ondertussen de loopwielen zo goed als afgewerkt en heb de reservetrack van de Hull afgebroken en opnieuw gedaan de vorige waren niet zo goed 🙁

T0122.jpg

T0124.jpg

André, ik vind de reservetracks wel érg roestig. Wat subtieler zou zeker realistischer overkomen, ik zou beginnen met een donkergrijze basis. Zoek maar eens wat kleurenfoto's op het net, zelfs oude tanks die buiten staan hebben niet zulke roestvorming 😉
Jan 🙂

hmm toch een paar puntjes waar ik bang voor was

de chips op je voertuig, het kleur...ze zijn allemaal hetzelfde grijs, daar was ik al bang voor, probeer die nog hier en daar wat in kleur te variëren...

ik zie veel stof op je wielen maar geen chips ??

die reservetracks idd...te roestig en hoe zou dat blinkend meteel er op gekomen zijn ?? dat kan alleen maar als ze op de wielen liggen, dat zou ik niet doen, daarbij zou dat als eerste terug roesten

oppassen met je techniekjes 😉

cheers
Dom

@Kristof, ze zijn ondertussen uitgeboord 😀 😉

@Jan, thanks voor de tip ik ga dit punt zeker nog wat aanpakken 😉

@Dominique, de chips op het voertuig hebben al wat kleuren verschil maar wel heel subtiel

De loopwielen daar wordt nog vollenbak aan gewerkt 😉

Zo ik zie dat je deze tank ook aan het showen bent op modelbrouwers.

maar het is een mooi projectje hoor, mooi in detail, daar hou ik van 😀
je zou dit bouwverslag kunnen ook kunnen showen op het forum van MIG 😉

trouwens wat voor camera gebruik je, want de pics zijn van goede kwaliteit.

Ziet er allemaal goed uit André,

Je loop werk is gewoonweg prachtig te noemen.

Dom- Hoe die sparetracks gaan glimmen, nou simpel, door die bestuurder die elke keer er over heen schuurt, als ie in en uit zijn luik klimt/stapt/kruipt.
Kijk maar ens goed naar mijn Flakpanzer 34T 😉 .
Als je maar lang en vaak genoeg over roestig metaal schuurt, dan wel met stof polijst, dan gaat het vanzelf glimmen. Als ik naar de capolerrand van mijn eigen tank kijk, die glimt jongen, het lijkt wel bling-bling 🙂 .

Greetz
Axel

@Axel van dit stand punt had ik de sparetrack ook bekeken.

@ thanks dominique

@ Robert leuk voor te horen de je de T aan het volgen ben, bedankt voor even te reageren

@ Roy dat is het leuke aan het forum ik wat inspiratie bij jou modelle jij bij mij en zo vullen we elkaar goed aan 😀

@ Dirk, de stof is met mig pigment gedaan 😉

@ Jan, eerst heb ik ze een pin-wash gegeven van olie verf (burnt umber)
dan heb ik ze ingesmeerd met en papje van mig poeder (europe dust) als dit droog is moet je het overtollige er af vegen zo dat is het gewenste resultaat verkrijgt als dit is gebeurt ben ik begonnen met chippen, met de bekende kleur (helaas zeldzaam) Het affect rond de wielnaaf heb ik weer gedaan met olieverf verschilden tinten bruin en met zwart
ik hoop dat het een beetje duidelijk is 😉

@Boris ik hoop het ook maar het is nog een lange weg te gaan 😕

Nu we het hoofdstuk van de wielen achter de rug hebben zijn we weer terug begonnen aan de hull.
Op de hull zijn we begonnen met het zetten van een stof wash.
Ook zit er al een kader op zijn plaats.

T0139.jpg

T0138.jpg

Echte close-up foto's van de stof wash volgen nog 😀 😉

hele mooie kleuren maar...
denk erom dat de zaag waarschijnlijk helemaal verroest (vliegroest) hoort te zijn. Het is blank ijzer dat in weer en wind stil hangt te niksen.

groeten Maarten

@ Maarten bedankt voor de tip ik zal er zeker nog werk van maken :!:

@ Hoi Kristof leuk je nog eens te horen, en alles goed met de Finn 😀 😉

@Wim eerst zijn ze geverfd met humbrol 94 als dit goed gedroogd is moet je ze met olie verf in smeren laat dit en tijdje drogen en haal dan het overtollige weg met een plat penseel tot dat je het resultaat beruikt dat je hebben wil. wel altijd in de zelfde richting gaan met het plat penseel zo dat je de structuur van de nerven verkrijgt :idea:

oh oke, bij mij namelijk niet. Heb 2 van die zaagjes liggen uit een pe setje maar dan moet je zelf die handvaten maken.
Heb het geprobeerd van sateprikkers maar das nog behoorlijk moeilijk 🙂
Bedankt voor de uitleg in ieder geval 🙂

Hi André,

je modellen gaan razendsnel vooruit, qua niveau bedoel ik hè. Deze is echt al behoorlijk sterk.

Ben zelf ook met een T34-85 begonnen, dus deze thread ga ik ff vastleggen op mijn HD.

Robert

@ Bedankt Robert ik verheug met al op foto's van jou T-34.

Nu we de laatste dagen niks gedaan hebben als eten en drinken heb ik weer wat tijd gevonden voor wat verder te doen 😀 😉
Ik ben begonnen met de kaders op de toren te zetten.
Ook heb ik ondertussen met een ander model gestart, Jan kan al raden wat denk ik 😀 😀
Maar daar achtereen meer over 😉

T0143.jpg

Ik zeg nog niks over je volgende model 8)
Ik heb wel een opmerking over het bestuurdersluik.... deze waren aan de binnenkant ook groen, met de hendels van de sluiting in rood 😉
Tip voor vliegroest op de zaag: de metaalkleur even nat maken (met gewoon water) en met een dun penseel een beetje roestkleurige vallejo erop stippen.... het pigment breekt uiteen in het water, waardoor er een soort vliegroest ontstaat. (zo heb ik het iig op mijn T-34 zaag gedaan 😉 )
Jan 🙂

Ik heb wel een opmerking over het bestuurdersluik.... deze waren aan de binnenkant ook groen

Weet je dat heel zeker Jan?

ik heb nl. foto's waarop dat luik aan de binnenkant toch echt een heel stuk lichter is dan de buitenkant. Nou zijn dat weliswaar z/w foto's, maar toch. Ik kan me uiteraard vergissen, vandaar mijn vraag/opmerking.

Robert

99%, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen 8)
Ik ken de luiken bij WO2 T-34's alleen maar zo:
HPIM3290.jpg

T34.jpg

Hoewel ik een paar kleurenfoto's van Finse T-34's heb, met witte luiken 🙄
Jan 🙂

Mijn kennis van russische tanks is niet het vermelden waard maar...

...geloof nooit, nooit maar dan ook nooit de kleuren van een voertuig zoals deze nu ergens op deze wereld staat zonder dat je 200% zeker weet dat het de orginele verf is.
Jammer genoeg zijn er teveel voorbeelden op deze aardkloot hoe een voertuig niet geschilderd moet worden.
smiley_cry.gif

Dat het luik niet wit zou zijn lijkt me wel logisch, maar ja wie ben ik?

groeten Maarten

Maarten, de foto's zijn slechts ter illustratie, ik baseer me niet op deze museumstukken, maar op de wo2 foto's op mijn HD en in boeken 😉
De bovenste staat overigens in Munster, en is een model '43 met na-oorlogse modificaties, waarschijnlijk uit Poolse of Oost Duitse dienst.
Jan 🙂

Met het luik heb je inderdaad gelijk Jan het zou inderdaad groen moeten zijn 😕
Maar het zal voor de volgende zijn denk ik 😳
Aangezien het model al zo gevorderd is heb ik schrik dat ik meer slecht ga doen als goed mocht ik het luik nog veranderen 😕
De tip van het roest ge ik zeker gebruiken 😀 😉 Thx :!:

Terug
Bovenaan