T-34/76 mod 1940

Hilbert Zuijdendorp

Lid van de TWENOT
Hoi,

Lang geleden dat ik hier gepost heb. Maar ik ben bezig met deze kit. Leuke kit. Weliswaar viel het niet zo makkelijk in elkaar. Luiken waren te groot en zo. Nu is het zo dat ik deze kit ga gebruiken om wat weather technieken beter onder de knie te krijgen. Dus alle tips daaromtrent is van harte welkom!

Allereerst een pic met de echte kleuren.

Afbeelding007-9.jpg

Bewerkte foto's, kleur komt aardig overeen..

Afbeelding001-7.jpg

Afbeelding006-9.jpg

Afbeelding005-8.jpg

Afbeelding004-7.jpg

Afbeelding003-6.jpg

Afbeelding002-9.jpg

Commentaar is welkom!

Hilbert

Ps, sorry voor de slechte foto's...

Een mooi begin 😉
Ik zou wel de uitlaatjes even verder uitboren, en eventueel wat hoger erin lijmen.
Jan 🙂

Hey Jan,

Thanks voor het commentaar. Ik zal nog even kijken voor het uitboren van de uitlaten (wat ik al gedaan had, maar niet goed genoeg blijkbaar 🙂 )
Maar het omhoog schuiven van de uitlaten zelf durf ik niet meer, omdat ik bang ben de verflaag te beschadigen.. 😳

Neem het mee voor de volgende keer!!

😀

Hilbert,

Goede basis om op verder te werken. Probeer eens foto´s te maken met een lichtgrijze achtergrond. Dat vermindert het contrast, en zorgt dat alles beter te beoordelen is.

Groet, MartinD

Bedankt voor de tips.

Ik ben nu bezig met washen. Wat ik schijnbaar al dondersmoeilijk vind omdat ik steeds van die pluisjes krijg, stof enzo, hele kleine haartjes. Nu vraag ik me af wat ik daartegen kan doen? iemand suggesties?

Hilbert

T-34 model 1940, me like! 🙂 Ziet er goed uit Hilbert, subtiele highlights en zo. Voor het pluisjesprobleem: afstoffen, afstoffen en nog eens afstoffen, en als je denkt dat je klaar bent, nog een keer afstoffen. Ik zet zelf altijd de airbrush erop terwijl ik afstof, zodat het stof ook echt weg wordt geblazen i.p.v. dat je het alleen maar verspreidt.

Eelke bedankt voor de lovende woorden! Ik probeer nu de boel schoon te houden zoals je zei. En het werkt goed!
Martin, Ik heb geen grijze achtergrond. Maar wel blauw (of zwart... maar dat leek me niet zo goed). Is het beter zo?
Ik heb weer nieuwe foto's gemaakt. Ze zijn wat scherper gelukkig dan de vorige keer.

Wel is het zo dat ik niet goed meer weet wat ik moet doen. Heeft iemand tips? 🙁

Afbeelding008-7.jpg

Afbeelding006-10.jpg

Afbeelding004-8.jpg

Afbeelding003-7.jpg

Hilbert

Zo, eindelijk weer eens een update. Ikzelf ben er niet zo tevreden over. Maar misschien komt dat omdat de boel nog nat is. Wel er veel van opgestoken en ik besef dat ik veel meer in laagjes moet werken. Tevens heb ik de basis gelegd voor een ondergrondje. Laten we daar ook maar eens mee gaan prutsen denk ik... En dan op naar de volgende!

Shoot please!

Afbeelding001-8.jpg

Afbeelding002-10.jpg

Afbeelding003-8.jpg

Afbeelding006-11.jpg

Afbeelding004-9.jpg

Afbeelding005-9.jpg

Afbeelding007-10.jpg

Afbeelding010-11.jpg

Afbeelding012-8.jpg

Hi Hilbert,

Ik heb ook moeite met alle nieuwe technieken, bang om teveel te doen, wat is nog realistisch, enz
Op zich gaat het aardig zo, er zit alleen nog een abrupte overgang tussen de bovenkant van je spatborden naar de romp, de viezigheid stop te plotseling, een wat mildere overgang zou wonderen doen hier.

Maar voor de rest, moedig, nieuwe benaderingen vragen altijd lef.

Groeten Rick

Bedankt voor de tips mannen! Dat ga ik morgen nog even lekker doen. Nu niet meer omdat ik het potje pigment fixer heb laten vallen GRRR!! 😈

Dus hopelijk snel een nieuwe update.

Groet!

hilbert

omdat ik de boel een beetje saai vond heb ik de gitaar (die ik ooit in het verleden eens gescratched had) voorzien van snaren. Welliswaar kloppen de dimensies niet helemaal.. maar ik vond het wel genoeg met dit gepriegel! En dunner kreeg ik de stretched sprue niet...

🙂

Gitaar1.jpg

Gitaar2.jpg

Gitaar3.jpg

Gitaar4.jpg

Gave gitaar! De snaren lijken me wel goed zo. Als je nog dunner wilt gaan kun je misschien haren gebruiken, die zijn prima te verlijmen met superlijm 🙂.
Over de weathering kan ik niet veel zeggen omdat ik het niet goed kan zien op de foto's, maar in laagjes werken zoals jij zegt is inderdaad de key to success!

Terug
Bovenaan