T-34/76 in 1:72

Frank Marcus

Lid van de TWENOT
Dag allemaal,

Dit is mijn T-34/76, Krasnoye Sormovo (Zavod nr. 112 in Gorkiy) op schaal 1:72, zoals hij te zien was tijdens de zomer van 1942.

Het is het oude Esci-model, een beetje bijgeknutseld en geheel met olieverf geschilderd. Het is mijn bedoeling om een hele serie T-34’s, tijdens WO 2 ingezet, in deze schaal te gaan bouwen. Commentaar uiteraard weer welkom. Bedankt voor het kijken!

Leuk tankje Frank, mooi gebouwd, maar van de verfklus kan ik weinig zeggen door de
minder goede foto's...
overbelicht of teveel contrast ?
think_zps2a3de9f0.gif

Hoi Peter,

Dank je voor je reactie. Wat betreft je opmerking over de foto's, deze komen qua kleur behoorlijk overeen met het werkelijke model..... 😱

Misschien wordt de indruk van overbelichting of teveel contrast gewekt door het feit dat ik behoorlijk met modulatie in de weer ben geweest en veel vlakken een unieke tint groen hebben gekregen? Of is er wat mis met je beeldscherm 🙄?

Hé Frank,

Super strak werk en altijd mooi om mooi afgewerkte klein schaalmodellen te zien. Denk dat je duidelijk laat zien dat je klein schaal super goed kan afwerken.
Wat de foto's aangaat moet ik Peter toch gelijk geven, denk dat je foto's bij lange na niet alles laten zien. Mijn idee is dat het door kleed komt waar je je foto's op hebt gemaakt. Maar des al niet te plus super strak werk en zal ik vast dit jaar ergens zien 😀

Ga je ze stuk voor stuk in een setting zetten of echt los presenteren? Wel gaaf trouwens alle uitvoeringen.

Gr.JW

Hoi J.W.,

Bedankt voor je complimenten.

Tja, die foto's ....

Zouden jullie dan toch gelijk hebben? Zou zomaar kunnen, hoor. Ik ben nooit een ster geweest in fotografie (en vrees dat ik dat ook niet meer ga worden). Maar ik ga er nog eens mee experimenteren. Andere achtergrond dan. Gewoon zwart is misschien wel wat. Ik heb nog wat dik zwart karton liggen.

Kortom, u hoort nog van ons.

Terug
Bovenaan